Kattorempan harkitsijoita PK-seudulla?
Kattorempan harkitsijoita PK-seudulla?
Löytyyköhän täältä PK-seudulta montakin muuta rintsikkaperhettä, jotka harkitsevat kattorempan tekoa/teettämistä? Hyvää pitäisi saada ja kohtuuhinnalla tietenkin, vanhat purut pois, vähän kattotuolien korotusta ja sen jälkeen riittävä määrä jotain tehokkaampaa eristettä tilalle. Hakusessa on niin ihanteellinen rakenne, toteutustapa kuin toteuttajakin: aavistus kustakin on, mutta mitään ei ole vielä lyöty lukkoon.
Olisikohan tässä mitään mahdollisuutta hoitaa hommaa yhdessä eteenpäin, ajatuksia ja hankintavinkkejä vaihdellen?
Olisikohan tässä mitään mahdollisuutta hoitaa hommaa yhdessä eteenpäin, ajatuksia ja hankintavinkkejä vaihdellen?
Re: Kattorempan harkitsijoita PK-seudulla?
Itellä ehkä joskus ees katon laittaminen uusiksi niin samalla vois varmaa jyrkentää kattoa, mutta tiedä sitten miten paljon kaikkea ongelmaa tulee kun varmaa joutus piippuaki jatkaa vähä ylöspäin yms, mutta pari lisähuonetta kelpais tuonne välikatolle :)
Tai edes yks varastohuone tms. Kaikenlaisia hienoja ideoita on pyöriny päässä, mutta pyörii varmaa vielä useita vuosia ennenku mihinkään toimenpiteisiin rupeen.
Tai edes yks varastohuone tms. Kaikenlaisia hienoja ideoita on pyöriny päässä, mutta pyörii varmaa vielä useita vuosia ennenku mihinkään toimenpiteisiin rupeen.
---
Vuoden 1959 Siporex-talo
Vuoden 1959 Siporex-talo
Mullakin on mielessä rakentaa vajaakorkeata tilaa keittiön päälle, mutta ei tähän nyt remppaan menevään asuntoon vaan toiseen.
Mutta kattofirmojen innokkuus tehdä muuta kuin pelkkää vesikatetta on tosi pieni, reviirirajoista pidetään tiukasti kiinni.
Toisaalta ajatus teettää kattofirmalla vain pelkkä vesikatto ja muut työt jollain toisella on vähän kuolleena syntynyt (pitäisi esim. sopia telineiden yhteiskäytöstä jne.).
Mutta kattofirmojen innokkuus tehdä muuta kuin pelkkää vesikatetta on tosi pieni, reviirirajoista pidetään tiukasti kiinni.
Toisaalta ajatus teettää kattofirmalla vain pelkkä vesikatto ja muut työt jollain toisella on vähän kuolleena syntynyt (pitäisi esim. sopia telineiden yhteiskäytöstä jne.).
Meilläkin saattaa tulla tuollainen kattoremppa eteen, mutta ei nyt ihan samantien ole tapahtumassa. Asutaan nyt tässä muutama vuosi muita kohtia laitellen ja rahaa seuraavaan isompaan remppaan säästäen. Kerro toki mitä löydät ja miten suunnitelmat etenee, niin katsotaan josko mekin innostuttaisiin kattoa korottamaan.
Harkinnassa on joo, toteutusajankohta tosin vielä avoin, eikä tekijöistäkään haisua...
Kyllä.
Kaksi firmaa jo käynyt tarjoamassa. Hintatilanne toisen hyväksi 15.000 - 20.000. Prosenteissa aika paljon
Kovasti haluavat repiä kaiken ja laittaa uutta. Minulle kun voisi pelkkä maalaus ja sisäkautta eristäminen riittää, mutta ei heidän mielestä. Irvistelevät kun vihjaa, että jos laitetaan uutta, pitäisi puru poistaa ennen uuden laittamista tilalle. Haluaisivat laittaa purujen päälle puhallusvillat.
Maalaus teetettynä olisi kolmen tonnin luokkaa. Kovia ovat myymään, ja väkisin tunkevat paikalle mittaamaan, vaikka pystyn antamaan talon mitat sentilleen.
Kaksi firmaa jo käynyt tarjoamassa. Hintatilanne toisen hyväksi 15.000 - 20.000. Prosenteissa aika paljon
Kovasti haluavat repiä kaiken ja laittaa uutta. Minulle kun voisi pelkkä maalaus ja sisäkautta eristäminen riittää, mutta ei heidän mielestä. Irvistelevät kun vihjaa, että jos laitetaan uutta, pitäisi puru poistaa ennen uuden laittamista tilalle. Haluaisivat laittaa purujen päälle puhallusvillat.
Maalaus teetettynä olisi kolmen tonnin luokkaa. Kovia ovat myymään, ja väkisin tunkevat paikalle mittaamaan, vaikka pystyn antamaan talon mitat sentilleen.
Ei oikea ammattilainen luota toisten antamiin mittoihin, luottamus niihin on mennyt yleensä jo vuosikymmeniä sitten.Kulmala kirjoitti:Kyllä.
Kaksi firmaa jo käynyt tarjoamassa. Hintatilanne toisen hyväksi 15.000 - 20.000. Prosenteissa aika paljon![]()
Vanhat purut kannattaa poistaa jo siksikin, että yleensä yläkerta raikastuu tuossa operaatiossa. Puru on myös aika tehoton eriste vaikkapa juuri selluvillaan verrattuna (eikä sellukaan riitä, jos sitä on niin vähän kuin rintsikoiden yläpohjassa ilman rakennemuutoksia purulle tilaa yleensä on). Purujen poisto on sikälikin fiksua että samalla pääsee kunnolla tarkistamaan rakenteet: sekin on ihan hyvä tehdä puolen vuosisadan välein.
Saapi nähdä, mulla saattaa kattoremppa siirtyä sanoista tekoihin aika piankin.
Kuulostaa vakavalta uhoamiselta. Sitten pitänee pyytää kokemuksia, jos vain tuo nytkähtää eteenpäin, harkinnut kai oletkin jo vuosiapvalila kirjoitti:Saapi nähdä, mulla saattaa kattoremppa siirtyä sanoista tekoihin aika piankin.
Mä silti olen skeptinen syksykattoremppoihin mutta kai tuollainen tosi kylmillä tammi-helmikuun vaihteen pakkaskuutamoilla sujuu pikaiseenkin ja sen kummempia vesisateita sisään satamatta
Oletko orientoitunut siihen että jos eristeiden imuroinnin jälkeen löytyykin jotain huolestuttavaa rakenteista, mitä sitten tehdään?
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
No johan on. Nyt tilanne 10-15-20. Mistä hiivatista noi repii noi hinnat?! Eihän se sama työ nyt ihan oikeasti voi toisella maksaa kaksinkertaisesti?!Kulmala kirjoitti:Kyllä.
Kaksi firmaa jo käynyt tarjoamassa. Hintatilanne toisen hyväksi 15.000 - 20.000. Prosenteissa aika paljon![]()
Kerrankin oli rehdin oloinen myyntimies. Maalauksen tarjous kuului suunnilleen näin: "Turha sun on rahojasi hukata siihen että maalautat ja maksat yli kolme tonnia. Jos haluat vain maalata, niin maalaa itse ja tee säästetyllä rahalla jotain muuta."
Ja tämä siis Helsingin seudulla? Meilläkin saattaisi sittenkin olla tilanne, että kattoa tarvitsee laittaa aikaisemmin kuin ajattelinkaan.Kulmala kirjoitti:No johan on. Nyt tilanne 10-15-20. Mistä hiivatista noi repii noi hinnat?! Eihän se sama työ nyt ihan oikeasti voi toisella maksaa kaksinkertaisesti?!Kulmala kirjoitti:Kyllä.
Kerrankin oli rehdin oloinen myyntimies. Maalauksen tarjous kuului suunnilleen näin: "Turha sun on rahojasi hukata siihen että maalautat ja maksat yli kolme tonnia. Jos haluat vain maalata, niin maalaa itse ja tee säästetyllä rahalla jotain muuta."
Olitkos siis pyytänyt tarjouksia, jossa kattoa nostetaan hieman paremman tilan tekemiseksi eristeille vai pelkkä pinta päälle? Entä millä materiaalilla?
Kyllä, pk-seudulla.
Pyysin tarjouksia nimenomaan niin, että tehdään korotus, poistetaan vanhat eristeet, listätään puhallusvillaa, päälle tuulensuojalevyt jne.
Materiaalina "konesauma" joka nyt ei oikeaa konesaumaa tietenkään nykymaailmassa ole.
Pyysin tarjouksia nimenomaan niin, että tehdään korotus, poistetaan vanhat eristeet, listätään puhallusvillaa, päälle tuulensuojalevyt jne.
Materiaalina "konesauma" joka nyt ei oikeaa konesaumaa tietenkään nykymaailmassa ole.
OK. Meillä on suunnitteilla muuten sama, mutta kolmiorimahuovalla meinattaisiin vielä jatkaa.
Mitenkäs muuten on, minkälaisia lupia tuollaiseen hommaan sitten tullaan tarvitsemaan, kun talohan kuitenkin nousee hieman.
Mitenkäs muuten on, minkälaisia lupia tuollaiseen hommaan sitten tullaan tarvitsemaan, kun talohan kuitenkin nousee hieman.
Kevät lähestyy ja aloin tätä selvittelemään. Soitto kaupungin rakennusvalvontaan ja tuli tieto, että meillä vaaditaan täydet rakennusluvat tuohon puuhaan arkkitehteineen, rakennesuunnittelijoineen ja katselmuksineen, kun kerran asutaan suojelualueella. Jos olisi kyse "jostain vähempiarvoisesta alueesta, tuota lupakysymystä voisi katsoa tarkemmin". Kiva juttu...
Ja sit
- vanha katto pois,
- katon oikaisu (joka samalla nostaa kattoa hieman),
- tuulensuojalevyt ja alle puhallusvillaa,
- aluskate ja konesaumapelti
Kysyin, että oliko lupien saaminen vaikeaa ja vastaus yllätti isosti. Eipä tuohon enää tarvitse muuta kuin toimenpideilmoituksen (tai mikä sen paperin nimi nyt olikaan). Eli ei suunnittelijaa ja koko konkkaronkkaa ja rakennuslupaa ei tarvitakaan! Hiukan ottaa kaaliin kaupungin byrokraattien touhuilu. Onneksi ei tullut palkattua suunnittelijoita tuota meille tekemään vaan kattoremontti siirtyi tulevaisuuteen...
Ja paremmaksi muuttuu: Naapuri teetti just samanlaisen remontin, mitä suunnittelin lopulta, elikairo kirjoitti:Kevät lähestyy ja aloin tätä selvittelemään. Soitto kaupungin rakennusvalvontaan ja tuli tieto, että meillä vaaditaan täydet rakennusluvat tuohon puuhaan arkkitehteineen, rakennesuunnittelijoineen ja katselmuksineen, kun kerran asutaan suojelualueella. Jos olisi kyse "jostain vähempiarvoisesta alueesta, tuota lupakysymystä voisi katsoa tarkemmin". Kiva juttu...
- vanha katto pois,
- katon oikaisu (joka samalla nostaa kattoa hieman),
- tuulensuojalevyt ja alle puhallusvillaa,
- aluskate ja konesaumapelti
Kysyin, että oliko lupien saaminen vaikeaa ja vastaus yllätti isosti. Eipä tuohon enää tarvitse muuta kuin toimenpideilmoituksen (tai mikä sen paperin nimi nyt olikaan). Eli ei suunnittelijaa ja koko konkkaronkkaa ja rakennuslupaa ei tarvitakaan! Hiukan ottaa kaaliin kaupungin byrokraattien touhuilu. Onneksi ei tullut palkattua suunnittelijoita tuota meille tekemään vaan kattoremontti siirtyi tulevaisuuteen...