-sanna-
Ketju vaihdettaville/lahjoitettaville kasveille
- shaakana
- Jäsen

- Kotisivu: http://karhusuo.blogspot.com/
Pk-seudulla alppiruusuja?
Otetaan vastaan lahjoituksena, jos jollakulla pk-seudulla meinaa alppiruusu jäädä esimerkiksi rakennettavan autotallin alle. Kaikki värit kelpaavat, saisi mahtua Citroen Picasso merkkisen auton takaloosteriin.
Myös syreenipuskat/-puuntaimet kelpaavat meille.
-sanna-
-sanna-
-
kyssäkrääkky
- Jäsen

Re: Ketju..miljoona ruusua..
..tuoksua,tuoksua, tuoksua..vai kuinka se kappale menee. meillä olisi ruusupensaita useita kun vaan hakee tampereelta nääs
"Touhua on kuin Hakalan papan kiljussa"
Re: Ketju vaihdettaville/lahjoitettaville kasveille
Täällä olisi yksi kultapalloista kiinnostunut. Jos jollakin on taimia myydä/vaihtaa, heittäkää viestiä. Vaihdossa tarjolla esim. humalaa, akileijaa tai jotain muuta, jota en ole onnistunut pihasta vielä nimeämään! 
Laittakaa YV:ä jos joku haluaa tuoksuvatukkaa! Lähtevät muuten kuukauden sisällä kompostiin tms.
Pelastakaa poloiset.
Pelastakaa poloiset.
Edelleen olis tuoksuvatukkaa tarjolla Keski-suomessa! Ei mitään maksa kuin vähän vaivaa!
Hei,
löytyykö kenenkään pihasta könnöspinaattia? Olisin siitä kovasti kiinnsotunut, koska taimitarhoissa on saatavuus ainakin meidän nurkilla on ollut huonoa- tai olen ollut väärää aikaan liikkeellä.
Meiltä saa tulla hakemaan terhakoita (liloja) pihasireenin taimia, ihan on ylitse oman tarpeen ;)
löytyykö kenenkään pihasta könnöspinaattia? Olisin siitä kovasti kiinnsotunut, koska taimitarhoissa on saatavuus ainakin meidän nurkilla on ollut huonoa- tai olen ollut väärää aikaan liikkeellä.
Meiltä saa tulla hakemaan terhakoita (liloja) pihasireenin taimia, ihan on ylitse oman tarpeen ;)
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Olis kolme isoa juurakkoa tummakurjenpolvea tarjolla Espoossa. Tumman purppuranväriset kukat, suunnilleen metrin korkuisia puskia. Tulkaa hakemaan pois ennen kuin kuivuvat tohon penkalle...
Pekka
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
No pitäiskö mun tulla hakemaan ne pois? (soitan kohtapuoliin, oon töissä).
-
Norppa72
- Jäsen

- Viesti:
Ja Lohjalta saa vuorenkilpeä, jos jollakulla on tarvetta.. :)
" Kun itse tekee, niin sen näköistä siitä sitten tulee. " http://harrastelijatharjulla.blogspot.com/
Olisiko kenelläkään Turun suunnalla lahjoittaa/vaihtaa esim kahviin tms. kuunliljoja tai iiriksiä tai päivänliljoja? Teen uutta penkkiä tämän tyyppisille kukille ja vanhat taimet olisi hakusessa...
-
kappalainen
- Jäsen

Näin syksyllä olisi aika istuttaa omanepuu, johon voisi varttaa sitten joskus 'jotain' ilmeisesti olemassa olevien omenapuiden oksia. Ymmärtääkseni runko-osa pitää kasvattaa pakkasenkestävästä lajikkeesta.
Kenelläkään juuriversoja omenapuusta? Tietty postikulut korvaan.. On noita omenapuita ollut tuossa 12kpl...
4 kaadoin ja 4 lisää menee nurin parin vuoden päästä... Muutkin puunalut menevät jos sattuu jotain jalompia olemaan? ja kuusen alut (nopeakasvuiset) Kenellä noita sattuisi penkalla olemaan...Ei tietty kenelläkään, kun kysyy.
Jos joltain jotain löytyy, YV:llä yhteyttä.Lounais-hämeestä voi noutaakin.
Tuppaavat maksamaan malltaita ja olen ymmärtänyt, että syksy tai aikainen kevät ovat oikeat ajat istuttaa puita. Nyt on jo kiirus, jos edes kevääksi. Rahat on naulattu seinään, joten niitä ei voi enää kaivaa maahan.
En tiedä onko oikea tapa, mutta olen istutellut puita vanhojen väliin, jotka olen katsonut, että tulevat kaatoikään 10-15 vuoden päästä...Kai. Muutoin olen istutellut sinne tänne, kun kaivellessa tullut vastaan, en edes tiedä mikä kasvaa missä ja saahan noita pois sitten kun pihatyöt etenevät. En tiedä pitäisikö kaivaa alaspäin, nostaa ylöspäin vai levittää, joten alku vaiiheessa olen.
Emäntä sanoi että että olen luonnonlahjakkuus kasvien kanssa. Orvokit kukkivat parasta aikaa, kesällä kylvin päivänkakkaroita ja kävelin pihan poikki, niin jalanjälkiin kasvoi myöhemmin kakkaroita. , vaahteran tinttasin maahan pystyyn kun pyöri putkihommissa jaloissa, oli lehdet kesällä., juuria ei juuri. Saas nähdä. Nurmikkosta tuli putkenvaihdon jälkeen hyvä....kasvoi niin, että leikkuri tukehtui. Liene oli annostus vähän hurja varmuuden vuoksi. Ehkä se vika siinä, että kasvit eivät toisilla kasva, on siinä että niitä vatvotaan liikaa. Itse vain istutan ja odotan, jos tulee jotain. Jos näyttää kuivuvan, siirrän joskus kosteampaan paikkaan. Ruohosipuleitani en edes löytänyt, kun en muista mihin laitoin. Kukkapenkissä kasvoi persiljaa ja kompostin vieressä kukkaset. Porkkanoissa oli pelkät maatit, Kukkasipuleista kukki 10%. Jokainen puu ja pensas jonka olen istuttanut tuntuu voivan hyvin. En siis paljon luonnonlajakkuudestaa tiedä. Luonnossa kasvavat kasvit eivät taida kuolla oikein millään, joten ne sopivat tällaiselle aloittelijalle. Menipä taas ohi aiheen turinaksi...
Kenelläkään juuriversoja omenapuusta? Tietty postikulut korvaan.. On noita omenapuita ollut tuossa 12kpl...
4 kaadoin ja 4 lisää menee nurin parin vuoden päästä... Muutkin puunalut menevät jos sattuu jotain jalompia olemaan? ja kuusen alut (nopeakasvuiset) Kenellä noita sattuisi penkalla olemaan...Ei tietty kenelläkään, kun kysyy.
Tuppaavat maksamaan malltaita ja olen ymmärtänyt, että syksy tai aikainen kevät ovat oikeat ajat istuttaa puita. Nyt on jo kiirus, jos edes kevääksi. Rahat on naulattu seinään, joten niitä ei voi enää kaivaa maahan.
En tiedä onko oikea tapa, mutta olen istutellut puita vanhojen väliin, jotka olen katsonut, että tulevat kaatoikään 10-15 vuoden päästä...Kai. Muutoin olen istutellut sinne tänne, kun kaivellessa tullut vastaan, en edes tiedä mikä kasvaa missä ja saahan noita pois sitten kun pihatyöt etenevät. En tiedä pitäisikö kaivaa alaspäin, nostaa ylöspäin vai levittää, joten alku vaiiheessa olen.
Emäntä sanoi että että olen luonnonlahjakkuus kasvien kanssa. Orvokit kukkivat parasta aikaa, kesällä kylvin päivänkakkaroita ja kävelin pihan poikki, niin jalanjälkiin kasvoi myöhemmin kakkaroita. , vaahteran tinttasin maahan pystyyn kun pyöri putkihommissa jaloissa, oli lehdet kesällä., juuria ei juuri. Saas nähdä. Nurmikkosta tuli putkenvaihdon jälkeen hyvä....kasvoi niin, että leikkuri tukehtui. Liene oli annostus vähän hurja varmuuden vuoksi. Ehkä se vika siinä, että kasvit eivät toisilla kasva, on siinä että niitä vatvotaan liikaa. Itse vain istutan ja odotan, jos tulee jotain. Jos näyttää kuivuvan, siirrän joskus kosteampaan paikkaan. Ruohosipuleitani en edes löytänyt, kun en muista mihin laitoin. Kukkapenkissä kasvoi persiljaa ja kompostin vieressä kukkaset. Porkkanoissa oli pelkät maatit, Kukkasipuleista kukki 10%. Jokainen puu ja pensas jonka olen istuttanut tuntuu voivan hyvin. En siis paljon luonnonlajakkuudestaa tiedä. Luonnossa kasvavat kasvit eivät taida kuolla oikein millään, joten ne sopivat tällaiselle aloittelijalle. Menipä taas ohi aiheen turinaksi...
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön
Onko Kappalaisella vielä tarvetta kuusenaluille? Meiltä meinaan löytyis iso liuta taimia, ja mä en halua kuusikkoa meidän etupihalle. En tiedä miten käytännössä noiden ylöskaivaminen käy ja kuinka siitä selviävät, mutta kokeilemaan saa tulla. Työvälineetkin saa talon puolesta lainaan.
Lisäksi meiltä vois saada keltaisen tarha-alpin ja suopayrtin pistokkaita, tai mitä nyt ovatkaan. Ja syreeniä, mutta sitä kaiketi on jokaisella ihan riittävästi omiksi tarpeiksi?
Vuorenkilpeäkin olis laittaa jakoon, ja taatusti jotain muutakin mutta kun tää mun lajituntemus on vähän mitä on...
Lisäksi meiltä vois saada keltaisen tarha-alpin ja suopayrtin pistokkaita, tai mitä nyt ovatkaan. Ja syreeniä, mutta sitä kaiketi on jokaisella ihan riittävästi omiksi tarpeiksi?
Vuorenkilpeäkin olis laittaa jakoon, ja taatusti jotain muutakin mutta kun tää mun lajituntemus on vähän mitä on...
turhake kirjoitti: Lisäksi meiltä vois saada keltaisen tarha-alpin ja suopayrtin pistokkaita, tai mitä nyt ovatkaan. Ja syreeniä, mutta sitä kaiketi on jokaisella ihan riittävästi omiksi tarpeiksi?
Mulle kelpaisi tarha-alpi, suopayrtti ja syreeni. Käviskö perjantaina tulla hakemaan? Pistä yv:tä tai tekstiviestiä 050-4969133.
Lisäksi multa löytyisi tällä hetkellä myös ylimääräisenä vuorenkilpeä ja kotkansiipeä (tod. näk. ainakin joku saniaislaji se on). Myös jotain pensasruusua olisi tarjolla, en tiedä vielä mitä, mutta tod näk hansaruusua. Yksi n. 30 cm tammi löytyy myös pihasta ylimääräisenä. Sijainti Kanta-Häme ja siellä Turenki.
Jos joltain löytyisi ylimääräisenä kuunliljoja, niin kelpaisi.
Joo siis unohtui sanoa, että meillä on noi istutukset vielä sen verran lumenpeitossa, että ihan vielä ei kannata yrittää penkeistä mitään kuokkia ylös
. Mut tässä kevään mittaan siis... Varmaan jo viikon-parin päästä vois tilanne olla toinen?
-
kappalainen
- Jäsen

Tarvetta olisi kuusentaimille juu, pitäisi ensin kaivaa paikka niille, kun siinä on kolme metriä tietä päällä.... Hitsi kun juuri siitä ajoin ohi ja nyt en juuri ole ehtimässä mihinkään...Pidän mielessä, kun ajelen ja kyselen YV:llä oletko jo ruokonnut pois. Minkä kokoisia ne ovat?turhake kirjoitti:Onko Kappalaisella vielä tarvetta kuusenaluille? Meiltä meinaan löytyis iso liuta taimia, ja mä en halua kuusikkoa meidän etupihalle. En tiedä miten käytännössä noiden ylöskaivaminen käy ja kuinka siitä selviävät, mutta kokeilemaan saa tulla. Työvälineetkin saa talon puolesta lainaan.
Orapihlajaakin menisi ja ihan mitä vaan saa ehdottaa.
Yksi huhta alkoi yvllä nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin käytön