Meidän tönö! "villa Anttila"
Meidän tönö! "villa Anttila"
Linkistä pääsee katsomaan kuvia hitaasti etenevästä talo projektistamme. Kertokaa mielipiteitä.
http://www.jamo78.vuodatus.net
Tästä ei hyvä seuraa, siellähän on villaa, kipsilevyä ja rosteria ei niitä voi rintamamiestaloon laittaa. Varmaan ikkunatkin vaihdettu. Odotahan vaan kun perinnerakentaja-armeija hyökkää....
Toisaalta tästä voi tulla hauskaa.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?t=4744
Niin ja tarkennukseksi, tässä meidänkin töllissä on kipsilevyä, villaa ja uudet ikkunat...minä en ole yltiöfanaattinen kailanpalvoja
Toisaalta tästä voi tulla hauskaa.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?t=4744
Niin ja tarkennukseksi, tässä meidänkin töllissä on kipsilevyä, villaa ja uudet ikkunat...minä en ole yltiöfanaattinen kailanpalvoja
Niinpä niin!
Tuonhan jo melkein arvasinkin, mutta ei meillä ollut tarkoituskaan tehdä remonttia mahdollisimman paljon vanhaa säästäen. Taloa oli jo vuosien saatossa remontoitu joten eipä se kaikilta osin olisi ollut mahdollistakaan.
No joo
Talo oli myytävänä useita kuukausia ja oli osiltaan suhteellisen huonossa kunnossa. Tästä johtuen nämä "alkuperäisen säilyttäjät" eivät ilmeisesti olleet kovinkaan kiinnostuneita (saatan toki olla väärässäkin). Voisin kuvitella, että jos joku olisi ollut kiinnostunut olisi hän ostanut ko. talon ennen meitä. Se miksi me ostimme ja "tuhosimme" tämän uuden talon johtui puhtaasti talon sijainnista ja hinnasta. Tämähän on ikuisuuskysymys miksi pitää tuhota eikä säilyttää....
Tämä nyt on taas tätä turhaa jauhamista kuten oli arvattavissakin... ;) Jokainen saa tehdä talolleen mitä haluaa. Jos talon jättää ostamatta siksi että haluaisi siitä tehdä "modernin" niin onko mitään takeita että se toinen joka sen ostaisi, tekisi remontin "perinteisellä" tyylillä?reuhka kirjoitti:Onhan se hienoa "uudistaa" (ja tuhota) suhteellisen uusi talo (alle 60v).
Miksi ette ostaneet uutta, tai suhteellisen uutta taloa vaan halusitte viedä saumat sellaisilta jotka ihan oikeasti haluaa säilyttää jotain vanhempaa
Minusta on hyvä että monenlaisia projekteja tulee täällä esille, saa jokainen foorumin lukija vinkkejä omiin projekteihin, tekee sitten millaisen remontin haluaa. Jos on taas tarkoitus että tällä foorumilla esitellään vain projekteja joissa remontit tehdään "perinteisesti" niin sitten kannattaa se tuoda ehdoissa selkeästi esille ja sitten toimitaan ohjeiden mukaan mutta tuskinpa on tarkoitus että osa rintamamiestalojen omistajista "heitetään täältä ulos".. vai mitä? Ja missä se raja sitten menee, mitä saa tehdä ja mitä ei? Jos laitan kipsilevyä seiniin niin olenko leimattu rintamamiestalon tuhoaja? Joo.. joten jospa lopetetaan tämä vouhotus ja annetaan kaikkien kertoa projekteistaan vapaasti ilman että tulee heti vastalauseita.
-Antti
-
Ketsuppitahra
- Jäsen

^ Niinpä
Nää tuhoamis- ja pilaamiskeskustelut vois käydä niille omistetuissa ketjuissa, sen sijaan että sitä pitää joka toiseen ketjuun mennä toitottamaan
Mun silmää miellyttää tämmönen modernimpi look, ja tämmöset projektit ja varsinkin valokuvat luo aina uskoa siihen että kyllä siitä rähjästä voi saada tosi hienon vaikka välillä meinaa usko loppuakin :)
Nää tuhoamis- ja pilaamiskeskustelut vois käydä niille omistetuissa ketjuissa, sen sijaan että sitä pitää joka toiseen ketjuun mennä toitottamaan
Mun silmää miellyttää tämmönen modernimpi look, ja tämmöset projektit ja varsinkin valokuvat luo aina uskoa siihen että kyllä siitä rähjästä voi saada tosi hienon vaikka välillä meinaa usko loppuakin :)
Ihan kuin aloittaja olisi pelkkää ilkeyttään halunnut pilata jonkun toisen saumat... eiköhän noita torppia nyt Suomessa riitä kaikille halukkaille entistäjille ja uudistajillekin? Vai onko ne jotenkin vähissä? Onko jotain mutua asiasta?reuhka kirjoitti:Miksi ette ostaneet uutta, tai suhteellisen uutta taloa vaan halusitte viedä saumat sellaisilta jotka ihan oikeasti haluaa säilyttää jotain vanhempaa
Re: Meidän tönö! "villa Anttila"
Katsoin kuvasi ainakin kahdesti, jos en kolmea kertaa! Kummasta haluat että lähden liikkeelle. kehuista, vai haukuista?veetukka kirjoitti:Linkistä pääsee katsomaan kuvia hitaasti etenevästä talo projektistamme. Kertokaa mielipiteitä.
No lähdetään liikkeelle haukuista, ne kun on lyhyet! En nähnyt yhtään sellaista kohtaa, josta olisin voinut suoraan haukkua mitään. Ainoa lievästi negatiivinen on tuo lämpöeriste, joka aiheuttaa minulle ihoreaktion, eikä se tarkoita tunnetta, vaan ihan realistisen ärsytyksen, vaikka en edes koske kyseisen materiaalin, vaan olen huoneessa, jossa sitä käsitellään?
No ikkunat olisi mielestäni saaneet olla hieman vanhanaikaisemman näköiset
Kehut!
Kotisi on korjattu kauniiksi kokonaisuudeksi keittiö ja olohuoneen värit ja pönttöuuni ovat todella siistit. Keittiö oli hyvin nykyaikaisen ja toimivan näköinen.
Vaikka ilmastointi on yksi sellainen kiistakapula, niin kyllä sen minun mielestä voi laittaa, vaikka ei ole pakko. Siinä vain on sitten muistettava käyttää sitä 24/7/365 vuodessa, muuten se aiheuttaa ongelmia jossain vaiheessa ja on vielä joskus puhdistettavakin, vaikka tosi harvoin. Tuolla puhdistuksella tarkoitin putkien puhdistusta! Kone suodatin pitää muistaa puhdistaa ainakin kaksikertaa vuodessa, tai kuten minä teen, noin neljä - viisi kertaa vuodessa.
Sauna ja kylppäri ovat hyvän näköiset, toivottavasti saat hyvät löylyt?
Olen eristeistä sitä mieltä rtm taloissa, että sinne ei uretaanit sovi, eikä finfoamit. Yksi syy on se että katto ja seinärakenteet eivät useinkaan ole minkään standardin mukaiset, joten kovan eristeen sovittaminen on hankalaa, toiseksi tietenkin tuo hengittävyys, kolmas on rakenteiden elävyys. Kun laitetaan kyseistä eristettä, niin silloin pakko laittaa myös koneellinen ilmanvaihto, sillä muuten kärsii koko talo kosteusongelmista ja etenkin saunapäivinä, kun lämmintä ja kosteaa ilmaa leviä asunnon puolelle, ikkunat vuotaa suoraan vettä lattialle jne.
Karhuntaljan tai vastaavan eristeen ymmärrän, vaikka se ei minulle sovi! Ekovilla, tai pellavaeriste ovat paljon luonnollisempia, eivätkä aiheuta allergista reaktiota. Kummatkin saa tiiviisti rakenteisiin ja ovat hyvin hengittäviä materiaaleja. Purukin on sopiva, mutta pikkuisen hankala jälkikäteen saada esm ikkunoiden alapuolelle riittävä tiiviisti, en minä ainakaan ole keksinyt oikotietä siihen!
Joten voit ainakin minun puolesta esitellä ylpeänä kotiasi! Samalla sultakin kysellen tuosta liimapuupalkista, jonka siellä huomasin olevan kattorakenteissa, onko siitä tehty joku oikein virallisempi lasku, että se kestää kuormituksen? ja minkä kokoinen se teillä oli?
Wanha wirttynyt Whiski
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
Palkit
Kaverini joka laskee työkseen luujuuslaskuja on laskenut noi palkkien koot (2*51*400). Ja kiitos kehuista! Noi iv-jutut ja muut mitä mainitsit niin on kyllä otettu huomioon ja kyllä saunassa saa hyvät löylyt.
Re: Niinpä niin!
Juu ja minä edustan "radikaalivähemmistöä" tällä palstalla, eli olen uudistanut aika tavalla taloa vanhoissa kuorissa. Kunhan nyt vähän provoilen perinnerakentajia - taasveetukka kirjoitti:Tuonhan jo melkein arvasinkin, mutta ei meillä ollut tarkoituskaan tehdä remonttia mahdollisimman paljon vanhaa säästäen. Taloa oli jo vuosien saatossa remontoitu joten eipä se kaikilta osin olisi ollut mahdollistakaan.
(Eiköhän ne jo tiedä että meikäläisen juttuja ei kannata todesta ottaa ja minulle kiivastuminen menee ihan hukkaan..)
Niin ja ihan hyvältä töllisi näyttää, jotain on mitä en olisi itselleni laittanut (teräksisiä pintoja keittiöön jne) mutta nehän ovat makuasioita joten niistä ei sen enempää.
Meillä syy oli persaukisuus 90-luvun puolivälin tienoilla. Saimme suht ison talon (8,5m x 10m 3:ssa kerroksessa) alle 500,000 markan joka oli siihen aikaan kohtuusumma kunnossa olevasta talosta. Sitten varsinkin ennenkuin oli muksuja kaikki rahat meni remppaan ja aika paljonhan sitä tehtiin. Pikkuhiljaa se siitä eteni ja nyt alkaa talo olla ok ja jo varsin mukavasti asuttava, ei vedä vanhoista ikkunoista jne, pysyy lämpö pirtissä pakkasellakin eikä tarvitse pipo päässä ja villasukat jalassa talvella kärvistellä. Nythän tämä on mielestäsi tuhottu kun löytyy nykyajan mukavuudet kuten avattavat ikkunat ja suihku johon tulee lämmintä vettä. Kukin tyylillään tuhoaa talonsa miten lystää eikä se muille kuulu pätkääkään.reuhka kirjoitti:Onhan se hienoa "uudistaa" (ja tuhota) suhteellisen uusi talo (alle 60v).
Miksi ette ostaneet uutta, tai suhteellisen uutta taloa vaan halusitte viedä saumat sellaisilta jotka ihan oikeasti haluaa säilyttää jotain vanhempaa
Meilläkin on avattavat ikkunat vuosimallia -39 ja kyllä,myös suihkusta tulee lämmintä vettä.Keittiössä on jopa nykyaikaiset kodinkoneet ja talossa on myös kaapeli-tv...siltikään taloa ei ole pilattu rakenteellisesti eikä esteettisesti vaan vanha talo näyttää edelleen vanhalta talolta eikä talopaketilta.Nykyaikaiset mukavuudet eivät siis poissulje sitä että talo voi muuten olla pieteetillä kunnostettu perinteiseen tapaan.Se että ikkunat eivät ole saranoitu korjaantuu saranoilla,ei tarvitse vaihtaa kaikkia ikkunoita karmeineen.plaanaa kirjoitti: Nythän tämä on mielestäsi tuhottu kun löytyy nykyajan mukavuudet kuten avattavat ikkunat ja suihku johon tulee lämmintä vettä.
Mitä tämän ketjun aloittajan taloon tulee niin on hänen oma asiansa miten taloaan korjaa.Itse tekisin lähes kaiken toisin mutta eipä mun siellä tarvitse asuakaan.Työnjälkihän näyttää oikein siistiltä ja paljon on hommaa ollut että tuohon pisteeseen on päästy.Se mikä tuosta mun mielestä puuttuu on persoonallisuus ja kokonaisuus noudattelee aika pitkälti nykymuotia.
Eipä kovin moni varmaan näitä meidän valintojakaan oman talomme kohdalla sulattaisi nikottelematta.
Annetaan siis kaikkien kukkien kukkia.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Tuossa oli pari hyvää pointtia ensinnäkin annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jätetään mielipiteet makuasioista omiksi silloin, kun ovat pelkästään arvostelun aiheena, eli arvostelulle pitäisi minusta löytyä joku peruste!
Kun kirjoitan, että minusta olisi pitänyt olla vähän vanhanaikaisemman näköiset ikkunat, niin en perustellut sitä mitenkään, vaan annoin vain arvostelun omista näkemyksistä, mutta jos olisin esm perustellut sitä sillä, että rtm- talon ikkunaimago on ollut toinen, josta syystä mielestäni vanhemman malliset pokat sopii paremmin. Tällöin ilmoitan mielipiteeni omasta mausta, enkä laadusta, tai kuinka se on asennettu?
Se että laitetaan nykyaikaiset kalusteet, ei minusta rtm- taloa huonommaksi. Kirjoitin jo aiemmin siitä, että ei ole niin mukava keittää keittiössä, tai peräti saunan padassa vauvan peppu pesuun vesiä, vaan mieluimmin sitä lorottaa hanasta, josta säädettyä heti sopivaa. Samoin minusta rtm- talon keittiöön sopii niin mikroaaltouunikin, kuin hieno liesitaso, ei se tee rakennuksesta huonompaa. Huonompaa tekee totaalisesti väärät rakenneratkaisut, joilla mahdollisesti aiheutetaan rakennukselle vahinkoa, esm väärän tyyppiset ja väärin asennetut lämmöneristeet ja väärin asennetut LVI kalut, joista voi tulla isokin vahinko.
Joten jos olen väärässä, niin varatkaa oma vuoronumero halkotanssiin saunan taakse minulle, sillä niitä tanssittajia tulee varmaan taas tusinakaupalla lisää
Kun kirjoitan, että minusta olisi pitänyt olla vähän vanhanaikaisemman näköiset ikkunat, niin en perustellut sitä mitenkään, vaan annoin vain arvostelun omista näkemyksistä, mutta jos olisin esm perustellut sitä sillä, että rtm- talon ikkunaimago on ollut toinen, josta syystä mielestäni vanhemman malliset pokat sopii paremmin. Tällöin ilmoitan mielipiteeni omasta mausta, enkä laadusta, tai kuinka se on asennettu?
Se että laitetaan nykyaikaiset kalusteet, ei minusta rtm- taloa huonommaksi. Kirjoitin jo aiemmin siitä, että ei ole niin mukava keittää keittiössä, tai peräti saunan padassa vauvan peppu pesuun vesiä, vaan mieluimmin sitä lorottaa hanasta, josta säädettyä heti sopivaa. Samoin minusta rtm- talon keittiöön sopii niin mikroaaltouunikin, kuin hieno liesitaso, ei se tee rakennuksesta huonompaa. Huonompaa tekee totaalisesti väärät rakenneratkaisut, joilla mahdollisesti aiheutetaan rakennukselle vahinkoa, esm väärän tyyppiset ja väärin asennetut lämmöneristeet ja väärin asennetut LVI kalut, joista voi tulla isokin vahinko.
Joten jos olen väärässä, niin varatkaa oma vuoronumero halkotanssiin saunan taakse minulle, sillä niitä tanssittajia tulee varmaan taas tusinakaupalla lisää
Wanha wirttynyt Whiski
Hahah! Rokkenroll. Mitäs nyt kun valkaisin vanhat farkkuni. Olisiko minun pitänyt lahjoittaa ne jollekin, joka tahtoo säilyttää ne alkuperäisenä?reuhka kirjoitti:Miksi ette ostaneet uutta, tai suhteellisen uutta taloa vaan halusitte viedä saumat sellaisilta jotka ihan oikeasti haluaa säilyttää jotain vanhempaa
Jos nää rintsikat olis niin museokamaa, kun täällä välillä annetaan ymmärtää niin eiköhän sitä jokainen mökkipaha olis merkitty UNESCO:n maailmanperintöluetteloon.