tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Helmi 13, 2021 2:15

tuuma kirjoitti:Ihan kelpo!

Mun välillä impulsiivinen luonne ei vain jaksa tuota maahantuontirumbaa. Monesti olen kyllä hillitty, pidättyväinen mutta sitten välillä vain katkaisija kääntyy ostomoodiin :-D

Sika säkissä tyyli välillä toimii välillä ei :-)


Jos ostat firmasta ja kohtuullisen läheltä Arlandaa homma toimii aivan älyttömän helposti.

Hakevat sut kentältä ja maksat auton kortilla. Siirtävät sen sun nimiisi vasta, kun olet päässyt auton kanssa maasta pois. Lähettävät paperit perässä kotiisi ja niiden kanssa menet konttorille. Verottajalta tulee sit selvityspyyntö autosta, kaikki viat jne.

Oli ihan sikahelppoa! Mutta yksityiseltä jos ostaa niin sitten auto pitäisi siirtää sun omistukseen heti Ruotsissa ja sitten tulee kaikkia hankaluuksia kun pitää vakuuttaa ja ties mitä.

Mä hain omani Ruotsista vain siksi, ettei vastaavaa kotimaasta kohtuullisessa ajassa löytynyt.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 18112
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä La Helmi 13, 2021 2:17

Kuulemma kohtuullisesti ajettujen Ceeviitosten hinta on ollut tuhdissa nousussa sen jälkeen, kun Citikka lopetti hydraulijousitettujen autojen valmistamisen.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 18112
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Helmi 13, 2021 22:20

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Ihan kelpo!

Mun välillä impulsiivinen luonne ei vain jaksa tuota maahantuontirumbaa. Monesti olen kyllä hillitty, pidättyväinen mutta sitten välillä vain katkaisija kääntyy ostomoodiin :-D

Sika säkissä tyyli välillä toimii välillä ei :-)


Jos ostat firmasta ja kohtuullisen läheltä Arlandaa homma toimii aivan älyttömän helposti.

Hakevat sut kentältä ja maksat auton kortilla. Siirtävät sen sun nimiisi vasta, kun olet päässyt auton kanssa maasta pois. Lähettävät paperit perässä kotiisi ja niiden kanssa menet konttorille. Verottajalta tulee sit selvityspyyntö autosta, kaikki viat jne.

Oli ihan sikahelppoa! Mutta yksityiseltä jos ostaa niin sitten auto pitäisi siirtää sun omistukseen heti Ruotsissa ja sitten tulee kaikkia hankaluuksia kun pitää vakuuttaa ja ties mitä.

Mä hain omani Ruotsista vain siksi, ettei vastaavaa kotimaasta kohtuullisessa ajassa löytynyt.


OK. Katsotaan kun volvotimessa 750tkm täynnä. Taitanee joutua nuo nokka-akseleiden VVT pyörät vaihtamaan kun tihkuu öljyä. 300€ kipale... 2.5T:ssä molemmat nokat ovat säätyviä (siinä suurin ero 2.4T:hen) toki antanut tuo muutos sen että vääntö on aivan erilainen alakierroksilla.

Sitten ovatkin perusongelmat poissa. Niin ihmeellistä kuin se onkin niin jokseenkin tykkään tuosta traktorista ja sen mukavasta väännöstä että jopa polttoainekulutuksesta. Koppa OK, johon yleensä mun into loppuu jos alkaa hitsaushommat.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 17139
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Helmi 13, 2021 22:25

pvalila kirjoitti:Kuulemma kohtuullisesti ajettujen Ceeviitosten hinta on ollut tuhdissa nousussa sen jälkeen, kun Citikka lopetti hydraulijousitettujen autojen valmistamisen.


Ymmärrän täysin.

Kovasti citikka mainostaa nyt tuota rautajousi-progressivuus hienoutta mutta eihän se ole ollenkaan sama asia!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 17139
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ma Helmi 15, 2021 2:25

Osittain tuo uusikin jousitusjuttu on onnistunut.

Systeemistä vain puuttuu kaikkinaiset sähkösäädöt, jousitus on siis tavallaan ikuisesti jämähtänyt confort-tilaan.

Olisi kiva käydä joskus koeamassa ihan itse.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 18112
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ma Helmi 15, 2021 2:36

Tuollaisen ostin hajonneen tilalle:

https://www.gigantti.fi/product/tietoko ... kannettava

Koska tuo maksoi yli tonnin, sain siitä 25 pinnaa pois. Jäljelle jäi 825 euroa.

Halvempi versio samasta olisi maksanut alle tonnin ja siksi siitä olisi saanut kamppiksessa pois vain 20 pinnaa. Sen lähtö olisi ollut 899 euroa ja siitä olisi jäänyt jäljelle 719 euroa.

Runsas satanen tuplasi keskusmuistin (8 ==> 16 GB, muistia ei voi päivittää jälkikäteen) ja SSD:n (256 versus 512 GB) sekä päivitti prossun viitossarjasta (AMD 4500U versus AMD 4700U) seiskasarjaan. Huokempikin olisi ollut mainio kone mutta kyllä noin monesta parannuksesta yksi satanen kannatti maksaa.

Kovasti on tuossa prossutehoa, CPUBenchmark on kuuden ytimen voimalla 13787
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 18112
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ma Helmi 15, 2021 23:11

pvalila kirjoitti:Osittain tuo uusikin jousitusjuttu on onnistunut.

Systeemistä vain puuttuu kaikkinaiset sähkösäädöt, jousitus on siis tavallaan ikuisesti jämähtänyt confort-tilaan.

Olisi kiva käydä joskus koeamassa ihan itse.


Juu, enpä ole itsekään käynyt kokeilemassa. Motskareissa jo maailman sivu noita ollut vai onko sitikka keksinyt sitten pyörän uudelleen?
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 17139
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ma Helmi 15, 2021 23:13

pvalila kirjoitti:Tuollaisen ostin hajonneen tilalle:

https://www.gigantti.fi/product/tietoko ... kannettava

Koska tuo maksoi yli tonnin, sain siitä 25 pinnaa pois. Jäljelle jäi 825 euroa.

Halvempi versio samasta olisi maksanut alle tonnin ja siksi siitä olisi saanut kamppiksessa pois vain 20 pinnaa. Sen lähtö olisi ollut 899 euroa ja siitä olisi jäänyt jäljelle 719 euroa.

Runsas satanen tuplasi keskusmuistin (8 ==> 16 GB, muistia ei voi päivittää jälkikäteen) ja SSD:n (256 versus 512 GB) sekä päivitti prossun viitossarjasta (AMD 4500U versus AMD 4700U) seiskasarjaan. Huokempikin olisi ollut mainio kone mutta kyllä noin monesta parannuksesta yksi satanen kannatti maksaa.

Kovasti on tuossa prossutehoa, CPUBenchmark on kuuden ytimen voimalla 13787


Aika iso investointi! Toki työkalut ovat.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 17139
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ma Helmi 15, 2021 23:23

Volvotin menossa jakopääremppaan + öljyvuoto tutkimiseen. Tai siis siten että ensin öljyvuoto ja sitten vasta katsellaan mitä tekisin. Hälytin (Volvo Guard) temppuilee myös. Joku 7.2VDC akku on jossain etulokarin alla, joka pitäisi kaiketi vaihtaa rautasahalla tai Dremelillä halkaisemalla...

100-200tkm moottoreita löytyy mukavasti mutta katsotaan nyt ensin tuo kortti ensin.

Ei ole vielä tullut musta Volvo immeistä :-D

240 oli lötkö ja janoinen mutta tuosta on menty sentäs eteenpäin. Ei mun 9000 saapissa ollut näissä molemmissa ilmenneitä omituisuuksia lainkaan, vai onko niin että aika haavat parantaa :-D

Ajoasennon tuossa saa kuitenkin ensimmäistä kertaa mistään ajamastani autosta mukavaksi = reisille riittävästi tukea, voi melkein roikuttaa jalkoja irti lattiasta.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 17139
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä To Helmi 18, 2021 20:55

tuuma kirjoitti:Volvotin menossa jakopääremppaan + öljyvuoto tutkimiseen. Tai siis siten että ensin öljyvuoto ja sitten vasta katsellaan mitä tekisin. Hälytin (Volvo Guard) temppuilee myös. Joku 7.2VDC akku on jossain etulokarin alla, joka pitäisi kaiketi vaihtaa rautasahalla tai Dremelillä halkaisemalla...

100-200tkm moottoreita löytyy mukavasti mutta katsotaan nyt ensin tuo kortti ensin.

Ei ole vielä tullut musta Volvo immeistä :-D

240 oli lötkö ja janoinen mutta tuosta on menty sentäs eteenpäin. Ei mun 9000 saapissa ollut näissä molemmissa ilmenneitä omituisuuksia lainkaan, vai onko niin että aika haavat parantaa :-D

Ajoasennon tuossa saa kuitenkin ensimmäistä kertaa mistään ajamastani autosta mukavaksi = reisille riittävästi tukea, voi melkein roikuttaa jalkoja irti lattiasta.


Siis ostitko sinä auton, johon sä harkitset jo nyt moottorin vaihtoa? Yleensä hurjakin öljyvuoto on aika harmiton juttu; jos öljyä löytyy jäähdytysvedestä tai pakoputki tupruaa pahasti niin sitten tilanne voi olla ikäväkin.

Mut hei, sä olet nyt volvomies eivätkä mitkään pikkuvaivat sitä muuta! viini
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 18112
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä To Helmi 18, 2021 21:57

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Volvotin menossa jakopääremppaan + öljyvuoto tutkimiseen. Tai siis siten että ensin öljyvuoto ja sitten vasta katsellaan mitä tekisin. Hälytin (Volvo Guard) temppuilee myös. Joku 7.2VDC akku on jossain etulokarin alla, joka pitäisi kaiketi vaihtaa rautasahalla tai Dremelillä halkaisemalla...

100-200tkm moottoreita löytyy mukavasti mutta katsotaan nyt ensin tuo kortti ensin.

Ei ole vielä tullut musta Volvo immeistä :-D

240 oli lötkö ja janoinen mutta tuosta on menty sentäs eteenpäin. Ei mun 9000 saapissa ollut näissä molemmissa ilmenneitä omituisuuksia lainkaan, vai onko niin että aika haavat parantaa :-D

Ajoasennon tuossa saa kuitenkin ensimmäistä kertaa mistään ajamastani autosta mukavaksi = reisille riittävästi tukea, voi melkein roikuttaa jalkoja irti lattiasta.


Siis ostitko sinä auton, johon sä harkitset jo nyt moottorin vaihtoa? Yleensä hurjakin öljyvuoto on aika harmiton juttu; jos öljyä löytyy jäähdytysvedestä tai pakoputki tupruaa pahasti niin sitten tilanne voi olla ikäväkin.

Mut hei, sä olet nyt volvomies eivätkä mitkään pikkuvaivat sitä muuta! viini


Diagnoosina pakopuolen VVT:n vuoto. Volvomiehillä kun on kuulemma rahnaa, niin pistetään samalla uusiksi imupuolikin... Jospa sitä sitten jostain tulisi minullekin :roll:

VVT on vähän hölmösti rakennettu, öljynpaine siellä sisällä ja metalli metallia vasten kiertyy venttiilien ajoitus ja jossain vaiheessa se vain kuluu ja sitten liruminen alkaa. Toki kai tiedostettu että alkaa vuotamaan kilsojen karttuessa. Vähän kuin tuo varashälyttimen paristovarmennettu hälytin. Toki ymmärrän ettei hälyttimeen ole syytä päästä helposti käsiksi mutta että sen eliminoiminen ohjelmallisesti maksaa kuulemma 250€ on vähän ikävää. Kyllä minusta autoihin riittää ihan vain toimiva ajonesto, harvoin kukaan kiinnittää huomiota jos jossain parkkiksella auto huutaa ja varoitusvilkut hetken aikaa.

Asentaja sanoi että tuskin koskaan vaihdettu noita pyöriä, orkkiksilta näyttivät Volvo logoineen päivineen. Harakanvarpain kyllä lukee huoltokirjassa tehdyn 130tkm sitten... Saahan noita täydellisiä huoltokirjoja tehtyä :-D

Jos se nyt noilla alkaisi taival tuon kanssa niin katsotaan josko se olisi kuitenkin kelpo kottero?
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 17139
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Helmi 21, 2021 3:15

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Volvotin menossa jakopääremppaan + öljyvuoto tutkimiseen. Tai siis siten että ensin öljyvuoto ja sitten vasta katsellaan mitä tekisin. Hälytin (Volvo Guard) temppuilee myös. Joku 7.2VDC akku on jossain etulokarin alla, joka pitäisi kaiketi vaihtaa rautasahalla tai Dremelillä halkaisemalla...

100-200tkm moottoreita löytyy mukavasti mutta katsotaan nyt ensin tuo kortti ensin.

Ei ole vielä tullut musta Volvo immeistä :-D

240 oli lötkö ja janoinen mutta tuosta on menty sentäs eteenpäin. Ei mun 9000 saapissa ollut näissä molemmissa ilmenneitä omituisuuksia lainkaan, vai onko niin että aika haavat parantaa :-D

Ajoasennon tuossa saa kuitenkin ensimmäistä kertaa mistään ajamastani autosta mukavaksi = reisille riittävästi tukea, voi melkein roikuttaa jalkoja irti lattiasta.


Siis ostitko sinä auton, johon sä harkitset jo nyt moottorin vaihtoa? Yleensä hurjakin öljyvuoto on aika harmiton juttu; jos öljyä löytyy jäähdytysvedestä tai pakoputki tupruaa pahasti niin sitten tilanne voi olla ikäväkin.

Mut hei, sä olet nyt volvomies eivätkä mitkään pikkuvaivat sitä muuta! viini


Diagnoosina pakopuolen VVT:n vuoto. Volvomiehillä kun on kuulemma rahnaa, niin pistetään samalla uusiksi imupuolikin... Jospa sitä sitten jostain tulisi minullekin :roll:

VVT on vähän hölmösti rakennettu, öljynpaine siellä sisällä ja metalli metallia vasten kiertyy venttiilien ajoitus ja jossain vaiheessa se vain kuluu ja sitten liruminen alkaa. Toki kai tiedostettu että alkaa vuotamaan kilsojen karttuessa. Vähän kuin tuo varashälyttimen paristovarmennettu hälytin. Toki ymmärrän ettei hälyttimeen ole syytä päästä helposti käsiksi mutta että sen eliminoiminen ohjelmallisesti maksaa kuulemma 250€ on vähän ikävää. Kyllä minusta autoihin riittää ihan vain toimiva ajonesto, harvoin kukaan kiinnittää huomiota jos jossain parkkiksella auto huutaa ja varoitusvilkut hetken aikaa.

Asentaja sanoi että tuskin koskaan vaihdettu noita pyöriä, orkkiksilta näyttivät Volvo logoineen päivineen. Harakanvarpain kyllä lukee huoltokirjassa tehdyn 130tkm sitten... Saahan noita täydellisiä huoltokirjoja tehtyä :-D

Jos se nyt noilla alkaisi taival tuon kanssa niin katsotaan josko se olisi kuitenkin kelpo kottero?


Mitä käytännön ongelmia akkusireenin akun uupuminen aiheuttaa?

Olisi toivottavaa, että sulla olisi Hiivatti varmassa käyttökunnossa ainakin niin kauan, että saat Volvosta tehtyä luotettavan käyttöauton itsellesi. Kuinka hyvin olet ylläpitänyt Hiivattia? Sulla on ollut usein tapana rakkaussuhteen alussa olla hellä ja huolehtiva, mutta ajan kanssa susta tulee saita ja alat laiminlyödä kumipyöräistä rakastasi (ja katsella uusia sillä silmällä).
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 18112
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Su Helmi 21, 2021 19:30

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Volvotin menossa jakopääremppaan + öljyvuoto tutkimiseen. Tai siis siten että ensin öljyvuoto ja sitten vasta katsellaan mitä tekisin. Hälytin (Volvo Guard) temppuilee myös. Joku 7.2VDC akku on jossain etulokarin alla, joka pitäisi kaiketi vaihtaa rautasahalla tai Dremelillä halkaisemalla...

100-200tkm moottoreita löytyy mukavasti mutta katsotaan nyt ensin tuo kortti ensin.

Ei ole vielä tullut musta Volvo immeistä :-D

240 oli lötkö ja janoinen mutta tuosta on menty sentäs eteenpäin. Ei mun 9000 saapissa ollut näissä molemmissa ilmenneitä omituisuuksia lainkaan, vai onko niin että aika haavat parantaa :-D

Ajoasennon tuossa saa kuitenkin ensimmäistä kertaa mistään ajamastani autosta mukavaksi = reisille riittävästi tukea, voi melkein roikuttaa jalkoja irti lattiasta.


Siis ostitko sinä auton, johon sä harkitset jo nyt moottorin vaihtoa? Yleensä hurjakin öljyvuoto on aika harmiton juttu; jos öljyä löytyy jäähdytysvedestä tai pakoputki tupruaa pahasti niin sitten tilanne voi olla ikäväkin.

Mut hei, sä olet nyt volvomies eivätkä mitkään pikkuvaivat sitä muuta! viini


Diagnoosina pakopuolen VVT:n vuoto. Volvomiehillä kun on kuulemma rahnaa, niin pistetään samalla uusiksi imupuolikin... Jospa sitä sitten jostain tulisi minullekin :roll:

VVT on vähän hölmösti rakennettu, öljynpaine siellä sisällä ja metalli metallia vasten kiertyy venttiilien ajoitus ja jossain vaiheessa se vain kuluu ja sitten liruminen alkaa. Toki kai tiedostettu että alkaa vuotamaan kilsojen karttuessa. Vähän kuin tuo varashälyttimen paristovarmennettu hälytin. Toki ymmärrän ettei hälyttimeen ole syytä päästä helposti käsiksi mutta että sen eliminoiminen ohjelmallisesti maksaa kuulemma 250€ on vähän ikävää. Kyllä minusta autoihin riittää ihan vain toimiva ajonesto, harvoin kukaan kiinnittää huomiota jos jossain parkkiksella auto huutaa ja varoitusvilkut hetken aikaa.

Asentaja sanoi että tuskin koskaan vaihdettu noita pyöriä, orkkiksilta näyttivät Volvo logoineen päivineen. Harakanvarpain kyllä lukee huoltokirjassa tehdyn 130tkm sitten... Saahan noita täydellisiä huoltokirjoja tehtyä :-D

Jos se nyt noilla alkaisi taival tuon kanssa niin katsotaan josko se olisi kuitenkin kelpo kottero?


Mitä käytännön ongelmia akkusireenin akun uupuminen aiheuttaa?

Olisi toivottavaa, että sulla olisi Hiivatti varmassa käyttökunnossa ainakin niin kauan, että saat Volvosta tehtyä luotettavan käyttöauton itsellesi. Kuinka hyvin olet ylläpitänyt Hiivattia? Sulla on ollut usein tapana rakkaussuhteen alussa olla hellä ja huolehtiva, mutta ajan kanssa susta tulee saita ja alat laiminlyödä kumipyöräistä rakastasi (ja katsella uusia sillä silmällä).


Toimiihan tuo Hiivatti yhä. Käytellyt silloin tällöin. Se on totta että into hiipuu. Täytyisi myydä mutta katsastus parin viikon päästä siintää edessä. En oikein tiedä kannattaako myynnin kannalta hankkia leima vai myydä vain tuommoisenaan. Valokuvio toisessa umpiossa pielessä ja korkeudensäätö ei toimi kummassakaan. Nuo jäi viime katsastuksesta. Saattaa siellä joku makaroninivelkin olla väljä? Muutenhan se on ihan soiva peli :-D

Tuosta akkusireenistä heittää huoltotarvetta infonäyttöön. Sitten se on ruvennut ilmoittamaan että hälytin lauennut. Sitä en tiedä johtuuko siitä. Tuossa on liikeilmaisin sisällä, jonka saa otettua pois päältä napista jos vaikkapa olisi koira tjms. mukana ettei laukea liikkeestä silloin turhaan. Sen poiskytkentä ei ole auttanut eli joku ovista tai luukuista kiukuttelee. Voi olla ihan vain mikrokytkin konepellissä? En ole tutkinut sen kummemmin.

Onhan meillä Suikka, niin ei välttis tarvitse enempiä autoja. Toki aiheuttaahan se vähän aikataulullisia säätämisiä yhdellä autolla mennä erisuuntiin, eri aikoihin :wink:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 17139
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ti Helmi 23, 2021 22:55

Noniin, Volvotin taas liikkuu, ei merkkaa enää paikkaansa.

Hihna, molemmat nyt uudet ja samaan syssyyn vesipumppu. Tulpat ja puolat ajattelin vaihtaa ihan itte joku kaunis päivä. Raitisilmasuodattimen jo vaihdoin, johan alkoi ilma kulkea ohjaamossa. Muut suodattimet ajattelin myös vielä vaihtaa.

Sitten onkin aika vain ajaa tuo loppuun... Olen kyllä totta tosiaan vähän huono tuossa että jaksaisi jatkaa huolenpitoa. Pelkään vain että käy kuin muidenkin kanssa...

Nyt kun on koukullinen kottero niin keväällä alkaa kaatisrumba ja saatan tehdä mp-tallin tuosta varastosta, jos vaikka Chunlanin sinne sitten asentaisi :shock:

Alkaa kyllä olla itellä mittarissa jo sen verran että täytyisi jo alkaa karsia tuota ToDo -listaa :( Sauna olisi kiva rempata myös, se olisi sikäli kiva projekti että se ei ole must niin voisi vähän kestääkin remppaa...

Ai niin, sokkeliremppa jatkuu kunhan ilmat alkavat pysyä plussalla. Julkkarikin pitää kertaalleen vielä maalata kevät/kesä kuukausina. Priima pintahan siinä jo mutta takuu ei kata jos sitä ei vielä kerran sudi. Naulanreiät kai se tärkein juttu on saada peittoon sekä ilmelautojen sahattujen pintojen pohjamaalaus ennen ylimaalausta. Jippijaijei, ei ole vapaa-ajan ongelmia ensi kesänäkään...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 17139
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 22:17
Paikkakunta: TUUSULA

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Ke Helmi 24, 2021 14:48

Leimaa ei myytävässä autossa ole pakko olla, mutta vikalista on ainakin haettava. Tosi vaikea myydä muutoin!

Mä olen aina yrittänyt innostaa sut myymään vanhat autonraadot pois pihasta, mutta tällä kertaa mä luulen, että maltti on valttia!

Eli myy se Hiivatti pois vasta sitten, kun olet varma, että Volvo on saavuttanut käyttöautolta vaadittavan luotettavuuden.

Vanhojen autojen kanssa ei oikein voi etukäteen päättää, että korjaustarve oli tämä ja tähän se saa luvan jäädä. Volvoon voi tulla jotain niin kallista vastaan, ettei sitä pysty ihan pikana korjauttamaan. Korjauksista joutuu maksamaan enemmän, jos ne joutuu kiireen takia teettämään pikana. Hiivatti hihassa voi olla todellinen ässäkortti... :lol: :lol: :lol:
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen
 
Viestit: 18112
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2006 16:54
Paikkakunta: Vantaa

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa