Ulkoverhouslauta

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
mariksal
Jäsen
Jäsen

Ulkoverhouslauta

Viesti Kirjoittaja mariksal »

Minkä kokoista lautaa olette käyttäneet kun olette uusineet ulkoverhousta pystlauta + rima tyyppisessä tapauksessa?

Olisi tarkoitus uusia verhous sekä talosta, että piharakennuksesta, mutta näissä on keskenään eri kokoista lautaa ja mietitään nyt mikä olisi paras.
48tönö
Jäsen
Jäsen

Re: Ulkoverhouslauta

Viesti Kirjoittaja 48tönö »

6" lautaa itse käytin, koska sitä oli edellinenkin
lehmikangas
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lehmikangas »

Sopivasti sekoitellen 6 ja 5 tuuman lautaa. Enimmäkseen 6. Päädyin tähän siksi kun useissa vanhoissa kohteissa olen huomannut että rimojen väli ei ole vakio. Helpottaa myös erilaisten välien täyttöä niin että saa ikkunoiden pielet ja nurkkalaudat kohilleen. Toki pelkällä lautojen raolla pelaamisellaki saa täsmättyä paljon.
mariksal
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mariksal »

lehmikangas kirjoitti:Sopivasti sekoitellen 6 ja 5 tuuman lautaa. Enimmäkseen 6. Päädyin tähän siksi kun useissa vanhoissa kohteissa olen huomannut että rimojen väli ei ole vakio. Helpottaa myös erilaisten välien täyttöä niin että saa ikkunoiden pielet ja nurkkalaudat kohilleen. Toki pelkällä lautojen raolla pelaamisellaki saa täsmättyä paljon.
Kuulostaa järkevältä. Tällä hetkellä talossa on 6 tuuman lautaa ja piharakennuksessa 5 tuuman. Tuskin niissä juuri muuta eroa on, mutta juurikin tätä hain, että onko joku tehdessä huomannut syystä tai toisesta jomman kumman paremmaksi.
Vastaa Viestiin