tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä Ke Helmi 24, 2021 21:14

pvalila kirjoitti:Leimaa ei myytävässä autossa ole pakko olla, mutta vikalista on ainakin haettava. Tosi vaikea myydä muutoin!

Mä olen aina yrittänyt innostaa sut myymään vanhat autonraadot pois pihasta, mutta tällä kertaa mä luulen, että maltti on valttia!

Eli myy se Hiivatti pois vasta sitten, kun olet varma, että Volvo on saavuttanut käyttöautolta vaadittavan luotettavuuden.

Vanhojen autojen kanssa ei oikein voi etukäteen päättää, että korjaustarve oli tämä ja tähän se saa luvan jäädä. Volvoon voi tulla jotain niin kallista vastaan, ettei sitä pysty ihan pikana korjauttamaan. Korjauksista joutuu maksamaan enemmän, jos ne joutuu kiireen takia teettämään pikana. Hiivatti hihassa voi olla todellinen ässäkortti... :lol: :lol: :lol:

Hiivatti on osaamattomalle ostajalle tosiaan vähän arvaamaton peli. Ostin siihen huvikseni (alemyynnistä) ItalianSpeed mötikän. Se on kevyt kottero ja jos siitä sen lupaamasta 160 hevosvoimasta edes 140hv tuli muutenkin voimalliseen 120hv mottiin niin siinä on täydellinen peto, susien sukua, vai miten se hiivatti mainoksissa aikoinaan menikään.

Mottihan on loistava, jota myytiin monelle muillekin mukaan lukien Saab. Toki parhaimmat tehot sitten 16v kannella. Kaikki muu taitaa ympäriltä hävitä mutta motti kestää.

Niin, vähän olen huonossa tilanteessa kun alkaa kaikki olemaan järkiautoja. Noh, Volvo ei kuulu siihen joukkoon :-D

Rollo on viimeinen mohikaani isojen vapari perheautojen joukossa, voisikohan siitä tehdä naftaliinipelin? Tiedän, tuntuu todella naurettavalta nyt mutta jos bensa-autoilu pistetään pannaan niin aika hauska olisi kokoelmissa iso 3000cc V6 -moottorinen auto, jonka perimmäinen tarkoitus oli olla vain ihan tavallinen perheauto.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä To Helmi 25, 2021 23:57

Mun todo-listani on jo ajat sitten vaihtunut not_to_do -listoiksi. Eivät riitä voimat, eivät rahat eivätkä elonpäivät.

Huomio kiertyy pois talosta ja omasta elämästä, sitä yrittää nyt vielä kerran jaksaa ja tuupata tyttäriä eteenpäin.

Heillä on aika ratkaiseva hetki elämässä, kirjoitukset ratkaisevat, minkä ammatin voi valita ja mitä ei saa.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Pe Helmi 26, 2021 0:03

Saabista sä ehkä opit sen verran, että huonosti suojattu auto menee helposti sellaiseen kuntoon, ettei autoa enää normilompakon voimin elvytetä.

Piha ei ole oikea paikka säilyttää vanhaa autoa. Kaikki muut paikat paitsi oma piha maksavat jotain.

Pauli Gaddalan kanssa sun kannattaa jutella, jos kaipaat Rollolle katon päälle. Meidän Consuli oli Paulilla muutaman kuukauden säilytyksessä, hintaa en enää muista.

Niin, Paulin maatila sijaitsee Riksussa. Sun kannalta ihan kohtuuetäisyys.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Helmi 27, 2021 22:37

pvalila kirjoitti:Mun todo-listani on jo ajat sitten vaihtunut not_to_do -listoiksi. Eivät riitä voimat, eivät rahat eivätkä elonpäivät.

Huomio kiertyy pois talosta ja omasta elämästä, sitä yrittää nyt vielä kerran jaksaa ja tuupata tyttäriä eteenpäin.

Heillä on aika ratkaiseva hetki elämässä, kirjoitukset ratkaisevat, minkä ammatin voi valita ja mitä ei saa.

Noniin, sillain ja tollain tuo menee.

Ei se minusta vain ihan noin ole. Monet ovat onnistuneet aivan täysin ilman minkäänlaista koulutusta.

Into tehdä jotain on toinen tie ja se ei minusta ollenkaan huono. Innosta voi syntyä jotain uutta mitä ei vielä ole olemassakaan.

Tietty huoli jälkikasvusta on iso asia, ei muuten saa mielenrauhaa.

Mutta mutta, kyllä mulla ainakin on valtion ansiosta yhä järjettömän pitkä matka eläkeikään. Valtio oli huono kortti tuossa, omavika emäsika toimii mulle parhaiten jatkaa yhä omaakin elämää, vaikkei enää oikein jaksaakaan :(
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Helmi 27, 2021 22:50

pvalila kirjoitti:Saabista sä ehkä opit sen verran, että huonosti suojattu auto menee helposti sellaiseen kuntoon, ettei autoa enää normilompakon voimin elvytetä.

Piha ei ole oikea paikka säilyttää vanhaa autoa. Kaikki muut paikat paitsi oma piha maksavat jotain.

Pauli Gaddalan kanssa sun kannattaa jutella, jos kaipaat Rollolle katon päälle. Meidän Consuli oli Paulilla muutaman kuukauden säilytyksessä, hintaa en enää muista.

Täällä olisi tilaa kotteroille sisällä jos olisi vähän vähemmän niitä... :oops:

Se on jotenkin niin että yhdeni ihan kelvollisen "arvoauton" onneksi luovutin eteenpäin ennen täydellistä oksidoitumista. Kiitos oikeastaan kuuluu sinulle.

Se että näki lopulta korjatun niin se oli tavallaan Car SOS -ohjelma mulle. Rahanmäärää ei tuostakaan kukaan kertonut, kuten ei alkuperäisessä ohjelmassakaan tule julki. Kallista (törkeän) on helppo arvaus.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Pe Maalis 05, 2021 2:18

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mun todo-listani on jo ajat sitten vaihtunut not_to_do -listoiksi. Eivät riitä voimat, eivät rahat eivätkä elonpäivät.

Ei se minusta vain ihan noin ole. Monet ovat onnistuneet aivan täysin ilman minkäänlaista koulutusta.

Into tehdä jotain on toinen tie ja se ei minusta ollenkaan huono. Innosta voi syntyä jotain uutta mitä ei vielä ole olemassakaan.

Mutta mutta, kyllä mulla ainakin on valtion ansiosta yhä järjettömän pitkä matka eläkeikään. Valtio oli huono kortti tuossa, omavika emäsika toimii mulle parhaiten jatkaa yhä omaakin elämää, vaikkei enää oikein jaksaakaan :(

Onnistua voi toki ilman koulutustakin mutta Suomen kaltaisessa maassa (jossa koulutus on ilmaista) kannattaa kyllä kouluttautua!

Mun mielestäni Suomessa kysymys on enemmänkin se, mitä opiskelen, kuin se, että opiskelenko vai enkö.

Gretalla on omat ammatilliset unelmansa. Niiden saavuttamiseksi hän tarvitsee aiempaa parempaa tuuria: kun hänet syksyllä potkaistiin ulos kemian kirjoituksista niin onnistumisen mahdollisuudet heikkenivät huolestuttavan paljon.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Pe Maalis 05, 2021 2:24

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Saabista sä ehkä opit sen verran, että huonosti suojattu auto menee helposti sellaiseen kuntoon, ettei autoa enää normilompakon voimin elvytetä.

Se on jotenkin niin että yhdeni ihan kelvollisen "arvoauton" onneksi luovutin eteenpäin ennen täydellistä oksidoitumista. Kiitos oikeastaan kuuluu sinulle.

Se että näki lopulta korjatun niin se oli tavallaan Car SOS -ohjelma mulle. Rahanmäärää ei tuostakaan kukaan kertonut, kuten ei alkuperäisessä ohjelmassakaan tule julki. Kallista (törkeän) on helppo arvaus.

Kun ikää tulee, niin kaikkea ei tarvitse enää itse omistaa. Se sun Saabisi on nyt pelastettu, mikä on hieno juttu. Ja joku toinen huolehtii sen maksuista, mikä sekin on hieno juttu.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Maalis 13, 2021 23:14

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Onnistua voi toki ilman koulutustakin mutta Suomen kaltaisessa maassa (jossa koulutus on ilmaista) kannattaa kyllä kouluttautua!

Mun mielestäni Suomessa kysymys on enemmänkin se, mitä opiskelen, kuin se, että opiskelenko vai enkö.

Gretalla on omat ammatilliset unelmansa. Niiden saavuttamiseksi hän tarvitsee aiempaa parempaa tuuria: kun hänet syksyllä potkaistiin ulos kemian kirjoituksista niin onnistumisen mahdollisuudet heikkenivät huolestuttavan paljon.

Unelmia kannattaa olla elämän tappiin saakka! Plan B, C ja D kannattaa silti olla vetämässä takataskusta jos jokin menee erilailla kuin unelma. Mitä korkeammalle kurkottaa niin sen lähemmäs sitä unelmaa pääsee silti.

Minusta työelämä on vasta se milloin mitataan mitä oikeasti haluaa. Koulut ovat liian yleistyksiä mutta se kun aletaan tekemään töitä niin silloin vasta tajuaa mihin kannattaa panostaa. Nurinkurinen juttu koko koulukonsepti. Toki ymmärrän yleissivityksen tarpeellisuutta mutta ai että kun olisi päässyt vaihtamaan jo yläasteella turhat aineet vaikkapa elektroniikan opiskeluun... Se alkoi mulla vasta lukion ja jopa tekun jälkeen...

Noh. Toivon sydämeni pohjasta että kaikki sujuu kumminkin ihan hyvin. Sydämeni suli silloin kauan sitten nähtyäni tyttäriesi elämän ilon, se paistoi korostetusti läpi.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Maalis 13, 2021 23:18

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Kun ikää tulee, niin kaikkea ei tarvitse enää itse omistaa. Se sun Saabisi on nyt pelastettu, mikä on hieno juttu. Ja joku toinen huolehtii sen maksuista, mikä sekin on hieno juttu.

Kaipa joku Beely tai mikä se yksi palvelu nyt olikaan olisi järkevin. Dacialta tulossa täyssähkökatiska, jolla vissiin osutaan juurikin siihen segmenttiin että hyppää autoon ja painaa pedaalia siirtääkseen kehonsa paikkaan johon halusi mennä.

Volvo on muuten nyt kunnossa. 1500€ meni huutokauppa hinnan päälle. 3tkm nyt jo takana. Kehua ei vielä uskalla luotettavuudesta mutta tykkään ajella hiljaisuudessa.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä La Maalis 13, 2021 23:39

Ketju kun alkoi niin oli tämmöinen kuva:

Kuva

13v. sitten....

Olisi moni somevaikuttaja ihmeissään kun melkein 60t klikkiä :-D

Ei se ihan tuollainen koskaan ollut ja monta muutosta välissä.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Maalis 14, 2021 2:35

Nyt, kun maailma on täyttynyt tahallisesta disinformaatiota, on yleissivistyksen arvo noussut aivan valtavasti.

Mä siis lasken yleissivistykseen sen, että tajuaa, millaisen vaikuttamisen alaisena on.

Virossa asuvat suomalaiset ovat kurkkuaan myöten täynnä sikäläistä menoa. Jokainen perusjäppinen uskoo ymmärtävänsä koronan ja rokotteet paremmin kuin tiedemiehet. Kampaamot nostavat äläkän, jos joku menee sisälle ilman kenkien päälle vedettäviä suojuksia...Arvaa, onko maskilla niin väliä? Juuri kukaan ei pelkää koronaa mutta rokutuksia pelkääviä on sitäkin enemmän.

Viron sairaalat ovat jokseenkin täynnä, potilaita on kai alettu viedä Latviaan.

Kun siellä sairastuu 1500 päivässä niin se vastaa Suomen kokoisessa maassa lähes 6000 sairastapausta.

Vantaalla muuten puolet sairastuneista on muunkielisiä: aika huolestuttava näin meikäläisen ammatissa toimivan kannalta.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Maalis 14, 2021 2:43

Hiivatti on järkiauto, mutta luultavasti se on vähän karu menopeli pidempiä matkoja ajatellen?

Aika pitkään taitaa mennä, ennen kuin vähän yli kympillä saa käytetyn Passat-luokan sähköauton?

Kuinkahan kauan tämä hybridihuijaus saa jatkua? Kun latauksella pääsee vain 35 kilsaa ja työnantaja maksaa bensat niin ei kannata ihmetellä, että kolmivuotiaan plugarin latausjohto on vielä tehdasmuoveissa.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja pvalila päivämäärä Su Maalis 14, 2021 2:48

Mulla on telkkari hakusessa. Vaikeaa on. Aika vähän tuota katsomme eli halvahko kannattaisi valita. Philips houkuttelisi, koska siinä on ambilight ja kalliimman luokan kuvaprosessointi jo halpurimalleissakin. Ambilight hämää silmää: kun ei ole aivan pimeää niin silmä ei huomaa valovuotoa tai mustan harmautta niin helposti. Philips näyttäisi olevan vähän kalliimpi kuin LG/Samsung, kun perusmalleja katsotaan. Valitettavasti vasta vähän hintavammissa Philipseissä Android korvaa valmistajan oman tekeleen, Saphin.

Plasmat olivat aika kova sana, niitä ei vain enää ole. Nyt on Oled, mutta hinnat ihan järjettömiä.
Käyttäjän avatar
pvalila
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Rosvolinna päivämäärä Su Maalis 14, 2021 20:27

Juu - sääli ettei plasmoja enää valmisteta.

Pitkän metsästämisen jälkeen onnistuin saamaan vähän käytetyn 60" plasma-LG:n. Tuossa se on paraatipaikalla ja näkyy vaikka aurinko paistaisi. Nuo kaikki nykyledit ovat aivan hirveitä - silmät hajoavat puolessa välissä MTV3 uutisia, jossa kuvan värimäärittely on muutenkin outo. Led ei oikein osaa toistaa hienoisia valkoisen sävyjä. Ainoastaan puhkipoltettua kuvaa saa aikaan.

50" plasma siirtyi yläkertaan pelinäytöksi. Sääli, että parempi teknologia jäi uuden alle. Plasman musta on mustaa ja valkoinen valkoista sekä punaisen värialue toistuu uskottavasti.
Hyvä talo tulee pystyä hävittämään biojätteen seassa
Käyttäjän avatar
Rosvolinna
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tuuma päivämäärä To Maalis 18, 2021 22:27

pvalila kirjoitti:Nyt, kun maailma on täyttynyt tahallisesta disinformaatiota, on yleissivistyksen arvo noussut aivan valtavasti.

Mä siis lasken yleissivistykseen sen, että tajuaa, millaisen vaikuttamisen alaisena on.

Virossa asuvat suomalaiset ovat kurkkuaan myöten täynnä sikäläistä menoa. Jokainen perusjäppinen uskoo ymmärtävänsä koronan ja rokotteet paremmin kuin tiedemiehet. Kampaamot nostavat äläkän, jos joku menee sisälle ilman kenkien päälle vedettäviä suojuksia...Arvaa, onko maskilla niin väliä? Juuri kukaan ei pelkää koronaa mutta rokutuksia pelkääviä on sitäkin enemmän.

Viron sairaalat ovat jokseenkin täynnä, potilaita on kai alettu viedä Latviaan.

Kun siellä sairastuu 1500 päivässä niin se vastaa Suomen kokoisessa maassa lähes 6000 sairastapausta.

Vantaalla muuten puolet sairastuneista on muunkielisiä: aika huolestuttava näin meikäläisen ammatissa toimivan kannalta.

Yleissivistys on hieno asia, ken sen ottaa vastaan jäänee vastaanottajalle. Kyllä kai sitä yleissivistystä annetaan ihan muissakin kouluasteissa kuin vain lukioissa. Se että otetaanko vastaan on kuulijassa.

Viron juttu on hankala, toisaalta ymmärrän senkin että ajattelevat ihmiset, jotka flunssan kokevat joka syksy ja sitten parantuvat, ihmettelevät mikä hemmetin haloo tästä on tullut.
Käyttäjän avatar
tuuma
Jäsen
Jäsen

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Projektit