Ollut vähän muuta ohjelmaa, elämän ja kuoleman välillä. Oma soljuu kuten ennenkin, tupakka palaa jne...

Pvalila, ihannoin suorastaan tuota sokkeliremppaasi. Omani vain on aivan holdissa. Ehkpä ensi keväänä, ehkä ei. Totta tosiaan, se on vain rekvisiittaa mutta verkotukset sun muut serpot lasken kuitenkin yöunien tuomaan helpotukseen, jos ne siis saisin aikaiseksi! Ei niillä eristä mitään, karkkia vain. Muuten olen kohtuu tyytyväinen tämän ehtoopuolen elämään ja tähän jatkuneeseen remppahel*** ihanuuteen. Lasken +50v. ehtoopuoleen...
Meinaat siis patteriauton hommata? No, siinäpä sitä onkin laskentaa kannattavuudesta. Ei taida kristallipallo riittää ainakaan täällä. Pitäisi porautua monen päättäjän pään sisään ja aivoituksiin, jotta saisi edes jonkinlaisen käsityksen mihin ollaan menossa.
Liikaa minusta yksittäiset ihmiset päättävät miljoonien ihmisten asioista tällä hetkellä. Minusta maailma on täysin pilalla, tai ei täysin mutta kovin sekaisin. Olen niin vihainen/ymmyrkäinen tietynlaisesta hampaattomuudesta. En syytä oikeastaan ketään mutta vallan kahvoissa on nyt liian pelokasta porukkaa + pyrkyreitä.
Mitenköhän saisi järjen äänen kuuluviin tällainen mitätön purutalon, ei omistaja, vaan velallinen.
Työssäkäynti alkaa olla aivan turhaa, halvemmaksi alkaa tulla heittää volvotin edellisten (Rellu, Fiat), liukuhihnalle ja alkaa lappaamaan pöllejä PorinMattiin; aamuin, illoin.
Yksi juttu minua eniten mietityttää nykytilanteessa, liittyen sähkön hinnan nousuun. Se kun tein toki taannoin kai hyvin tiliä olemalla sähkönostossa pörssisähkössä monen monta vuotta, kunnes 2021 vuoden lopuillaan hinta pomppasi, niin vaihdoin kiinteeseen 7snt/kWh hintaan... Huom. 2021 marraskuu. Ei tietoakaan UKR-RUS sodasta. Nyttemmin kaikki johtuu siitä. Minusta hinnannosto alkoi tai ei mitenkään alkanut siitä mutta taisi olla hyvä syy? Toki se sitten eskaloitui mutta kummallinen juttu kerrassaan sekin, ettei oikein löydy syytä sille. Hinta nousi radikaalisti silloin ja kaiketi joidenkin ahneus on kätevää verhota tuohon sotaan, joka onkin sittn toinen tarina.
Maakaasun tai kalleimman mukaan sähkön hinta kaiketi muodostuu ja nyt sitten sekin edullista, mutta silti vedätetään vähän siten, että ei vaan enää riitä sähkö ja siksi kallista...
Kun meikäläinen käveli vuonna 1988 tai 1987 lukioon kauan kaipailemalleni lenkkareilla kouluun, joiden kengänpohjat lähes halkesivat niin se pakkasjakso oli täällä etelässäkin 6-8vko. Ei sähkö loppunut, tuskin paljoakaan muualta tullut silloinkaan. Arktista dieseliä monet metsästivät ja toivoivat että sitä suomeen saataisiin pikaisesti.
Ihmisillä on taipumusta sopeutua, kun on pakko.
Minulla on alkamassa opiskelu siihen sopeutumiseen. Aikamoista on nyt edessä, monella suunnalla. Vähän odotettuakin surua mutta aika paljon byrokratiaa ja taloudellisia haasteita että henkistä juttua. Mutta hei! Tämähänon vain elämää, perkele!