pvalila kirjoitti:Tavallaan menossa on elämäni oudoin äitienpäivä.
Huomenna Putin joko julistaa sodan tai sitten ei. Ja se sota on sitten kolmas maailmansota tai sitten ei.
Ihan kuin istuisi hullun taksikuskin takapenkillä ja arvuuttelisi, josko kuski päättää hurauttaa päin sillan pilaria vai ei.
Sisimmissään sitä uskoo, ettei mitään tapahdu. Aivan kuten sitä sisimmissään uskoi, ettei Venäjä loppujen lopuksi ole niin hullu, että hyökkäisi Ukrainaan. Mut oli se.
No, huomenna tuokin selviää. Olkaamme optimistejä.
pvalila kirjoitti:
Ei parane mies eikä auto vanhemmiten...
tuuma kirjoitti:Ikävä sanoa että sotia tulee ja menee, kuten pienemmässäkin mittakaavassa. Se on rajua elämää olla pommisuojassa lastentarhassa. Saa nähdä miten historiaa opetetaan kouluissa ja millä lauseilla noin 50v. päästä. Se minkä olen nyt oppinut on se että totuuksia on useita. Siltikin sen verran olen varma, ettei tuolta idästä nyt aivan oikeilla asioilla olla liikkeessä.
tuuma kirjoitti:
![]()
Sellaista tämä elo on![]()
Aika pitkäänhän sä olet citikalla jo ajellut. Mun citikka (tojota) ajelut loppui aika lyhyeen mutta se olikin vain C1![]()
Toivotaan että ilmastointi lähtee jäähdyttämään niin saa vanhan luut viileää ilmaa![]()
Mä olen tainnut ajella volvottimella reilun vuoden ilman ongelmia. Ehkä huonoa sanoa tuollaisia, ennen katsastusta... Oikeassa etupäässä joku kolahtelee ja se varmaankin syynä että öljyä ne kirotut nokkapyörät heitteli siihen suuntaan aikansa kun eivät ostaessa kehdanneet kertoa. Volvottimessa nyt 540tkm
Ikävä sanoa että sotia tulee ja menee, kuten pienemmässäkin mittakaavassa. Se on rajua elämää olla pommisuojassa lastentarhassa. Saa nähdä miten historiaa opetetaan kouluissa ja millä lauseilla noin 50v. päästä. Se minkä olen nyt oppinut on se että totuuksia on useita. Siltikin sen verran olen varma, ettei tuolta idästä nyt aivan oikeilla asioilla olla liikkeessä.
pvalila kirjoitti:'
Ole vetarien kanssa varovainen. Vetari on helppo vaihtaa, mutta jos kiinnitys vaihteistoon pääsee väljäksi niin vaihtoon menee kuulemma koko loota. Tuttavalla kävi noin, ei auttanut vetareiden ahkera vaihto.
Mun eka C5 oli vuosimallia 2001 ja se oli mulla vuodet 2010-2016 (kilsat 66.000 - 186.000). Tää toka on vuosimallia 2009 ja se on ollut mulla vuodet 2017 - tää vuosi ja kilsat 132.000 - 201.000.
Ilmastointi korjautui, kun vaihdoin itse lämmönsäädön paneelin, asennutin uuden flektin Autotaidossa ja teetin auton ilmastoinnin täyttöhuollon Koivukylän Pesulasissa. Yhteensä tuo maksoi vähän päälle 500 egeä eikä mulla ole varmuutta siitä, kuinka kauan litkut sisällä pysyvät (jäljellä oli 80 grammaa ja uutta laitettiin muistaakseni 450 grammaa).
Edellinen C5 meni poistoon (sain alle tonnin siitä, aika vähän reilusti alle 200 tkm ajetusta) koska siitä löytyi muutama ruostepilkku. Ihan pieniä vauriokohtia, mutta mä en siedä ruostetta yhtään. Ja nyt tässä nykyisessä on aavistus alkavaa ruostetta...![]()
![]()
tuuma kirjoitti:
Ruoste on inhokki nro1. Joka autossa ja joka automerkissä.
On kyllä tuttavaasi ehkä vähän vedätetty. Kolmiotukivarret tuossa, näyttäisi alumiinisilta tai jotain kevytmetalli valua, oikealla puolella ei loota lähimaillakaan, joka ehkä klonksuu mutta toki svenssonit ovat voineet keksiä jotain, vasemmalle puolen kun loota
tuuma kirjoitti:
Laskeskellut että 500€-600€ kuussa näillä kilsoilla, näillä bensan hinnoilla, voisi nykyjään vaikka lyhennellä jotain volkkarin täyssähköä mutta vasta sitten kun volvotin hajoaa. Aika tympeää. Teslakin kai kohta jo istuisi haarukkaan. Hirveän vaikeaa laskea kun en jaksa uskoa että perussähkön hinnoilla pitkään enää pötkitään, vaikka olisi mikä sopimus.
Ukraina määrää nyt tahtia sekä Kiina ja Intia, Venäjä jne. Turkkikin Maailmankirjat ovat nyt vähän sillain että sivunumerot kadoksissa, eikä välttis kaikkia enää löydy.
tuuma kirjoitti:Rintamamiestalot kai tehtiin jostain syystä ja jonkin tapahtuneen johdosta.
En oikein ole halunnut alkaa setvivimään nykytilannetta.
Avaudun kai siksi kun tilanne on niin monimutkaisen monisyinen. Puilla on kivaa kun kun vain kasvaa ja vuosirenkaat kasvaa, joskus tiheämpi vuosirengas ja joskus leveämpi.
Tuo sota, joka kai nyt sitten sota, jota ei saisi sodaksi sanoa, jatkuu ja jatkuu. Alkulauseesta voinee toki päättää joktakuinkin mitä kukakin haluaa.
Asiaan. Mun mielestä ihan pöllö tilanne. Korona vähän meni ja putkeen tuli sota. Sotiahan on monien laskelmien mukaan käynnissä tällä hetkellä jotakuinkin noin nelisenkymmentä!
Ihminen tai jotkin ihmiset vain tuntevat että toisten ihmisten täytyy ajatella samoin kuin he. Se on mun mielipide. Parisuhdeongelmat ovat sellainen samanlainen juttu, jonka kanssa ehkä moni myös painii.
Se että sota tuli nyt vähän iholle on pistänyt monen suun suppuun. Ollaan varpaillaan, koska monilla on suhteita slaavilaisiin.
No mutta, sen verran olen reissannut (onneksi loppunut), ja taviksien kanssa töitä tehnyt niin että niin norjalaiset, ruotsalaiset, tanskalaiset, suomalaiset, saksalaiset, itävaltalaiset , hollantilaiset, jne. jne. päättäjät ovat osapuilleen aina mätäpaiseita![]()
Ei mulla oikein muuta pakko joskus avautua![]()
Toki Sauli aika super siis hyvä![]()
Saa nähdä kuin käy tässä lähimaastossa, pallo on kovin iso mutta linnunrata suuri ja universium vielä isompi.
Tarpeeksi sopiva avautuminen
Vallanhimo on ihmisille kuitenkin pahasta
Vallanhimon käänteinen sanamuoto on minusta alistaminen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa