Hei,
Onko kenelläkään kokemusta rintamamiestalon kellarissa olevan kylpyhuoneen lämpöeristämisen ja lattialämmityksen teettämisestä urakoitsijalla?
Olisin aluksi lähinnä kiinnostunut suuntaa-antavista kustannuksista ja siitä mitä kannattaisi kokemattoman itse tehdä.
Esim lattian purkaminen voisi itseltä onnistua.
Talo on rakennettu 1956, joten voikohan siitä veikkailla, mistä lattia koostuu?
Tarkoitus olisi tehdä sama käsittely myös kellarikerroksessa olevaan autotalliin. Autotalliin tulisi aputiloja.
Minkäkokoiseen summaan pitäisi varautua, jos kaiken teettäisi ammattilaisella? Tai, jos purkamisen tekisi itse?
Kellarin kylpyhuoneen lämpöeristäminen ja lattialämmitys
-
Tinakenkäpoika
- Jäsen

Re: Kellarin kylpyhuoneen lämpöeristäminen ja lattialämmitys
Saapi olla tarkkana siitä että tuo ammattilainen on sitten myös ammattilainen että ottaa huomioon kapilaarikatkojen puuttumiset anturan alta ja muut näiden rintamiestalojen "erikoisuudet".
-
pexi67
- Jäsen

yhtenä vinkkinä että homma selkiintyis työn osalta jos ensin purkaisi itse ja sen jälkeen pyytäisi tarjouksia. nojoo mistä tietää että kuinka paljon pitää purkaa niin pyytää jonkun mahdollisista urakoitsijoista näyttämään ja ohjeistamaan. Ja sen jälkeen soitetaan kaverit ja suku läpi ja kerrotaan että meille saisi tulla "rikkomaan".
sen kaikki osaa ja haluaa tehdä. eikä maksa paljon hyvää ruokaa ja juomaa(vasta kun hommat tehty nimimerkillä: kokemuksella)
sen kaikki osaa ja haluaa tehdä. eikä maksa paljon hyvää ruokaa ja juomaa(vasta kun hommat tehty nimimerkillä: kokemuksella)
kaikki, on helppoa kun sen vaan oppii?
Teetettiin tuollainen ja makso n. 30000€ purku ja rakennus. Lattia purettiin kokonaan pois. Kapillaari katkot paikalleen yms. Lattia valu lämmitys kaapeleineen + laatoitus + sauna. n. 15m2 tila.
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430
Arvataan.tivuorin kirjoitti: Talo on rakennettu 1956, joten voikohan siitä veikkailla, mistä lattia koostuu?
Luultavasti pohjalta alkaen:
- Perusmaa
- Kiviä joita on kaivaessa tullut eteen
- Hiekkaa
- ensimmäine pohjavalu
- bitumi (vesikatko)
- varsinainen pohjalaatta
Sitten riipuen myöhemmistä korjauksista
- lisää betonia
- hiekkaa, lecapapua
- putkia sähköjä jne jne jne
Jostain syystä meillä oli saunassa tuon "varsinaisen pohjalaatan" päällä 15 cm betonikakku. Ehkä se oli tehty jossain vaiheessa ja sillä oli tehty kaadot kaivoon....tiedä häntä.
Viereisessä huoneessa oli ollut autotalli jossa oli ollut 30 cm syvä rasvamonttu, joka oli täytetty, jonka päälle oli laitettu betonilaatta...aikamoista arkelogiaa. Lattiaa sai piikata pois 40 senttiä ja vieläkin jäi jotain ylimääräistä sinne alle.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Kiitos kaikille vastauksista.
Asiaa nyt hieman mietittyäni olen päättänyt, että kannattaa tuo piikkaaminen tehdä itse.
Nyt olisi siis tarkoitus saada lattialämmitys:
Kylpyhuoneeseen n. 6m2
Kosteatilaa
ja
Autotalli n. 30 m2
Kuivatilaa.
Osaatteko sanoa kuinka paljon noiden tilojen lattialämmitysten asennuttaminen töineen ja tarvikkeineen suurin piirtein tulisi maksamaan?
Tarkoitus on siis itse tehdä se ns. tyhmä työ eli purkaa lattia ja viedä jäte pois.
Asiaa nyt hieman mietittyäni olen päättänyt, että kannattaa tuo piikkaaminen tehdä itse.
Nyt olisi siis tarkoitus saada lattialämmitys:
Kylpyhuoneeseen n. 6m2
Kosteatilaa
ja
Autotalli n. 30 m2
Kuivatilaa.
Osaatteko sanoa kuinka paljon noiden tilojen lattialämmitysten asennuttaminen töineen ja tarvikkeineen suurin piirtein tulisi maksamaan?
Tarkoitus on siis itse tehdä se ns. tyhmä työ eli purkaa lattia ja viedä jäte pois.
säästät kustannuksissa hiukan vielä jos vedät vielä esim. lattialämmitysputket itse..netistä löydät ohjeita pilvin pimein,ei oo hankalaa.
suuntaa antavia tarvikkeiden hintoja näet esim. taloon.comista
suuntaa antavia tarvikkeiden hintoja näet esim. taloon.comista