Ulko oven tekeminen

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?

Ulko oven tekeminen

ViestiKirjoittaja Villehoo päivämäärä To Syys 03, 2009 18:36

Kellarin ulko-ovi pitäsi uusia ja koska koko on niinkin eksoottinen kuin 9x20 niin Fenestralla sävytetty ovi olisi maksanut lähes tonnin. Oli semmoinen fiilis että mitä vi***a, miten ovi voi maksaa niin paljon?? No eikun taas istumaan alas ja aloin miettiä, että mitenkä vaikea tehtävä on ulko-oven itse tekeminen. Eli kyllähän oven saa varmasti tehtyä, mutta tuleeko pysymään ajan saatossa suorassa. löytyisikö jostain ohjeita tai peräti piirustuksia. Mitä eristettä väliin kannattaisi laittaa? Mistä puusta tuota tulisi alkaa tekemään ja tulisiko tuota puutavaraa kuivatella useampia vuosia, voisi siinä tapauksessa tällä aikataululla tulla stoppi projektiin? Vai kannattaisiko sittenkin mennä puusepän luo ja ottaa puuvalmis ovi ja maalata se itse?

Siitä fenestran ovesta olin alun perin kiinnostunut koska talon entinen omistaja on laittanut pääoveksi fenenstran oven ja olisi ollut sitten samanlainen tuo kellarin ovikin, mutta jos joku on varma niin se, että tonnia en ulko-ovesta maksa.
Villehoo
Jäsen
Jäsen

Re: Ulko oven tekeminen

ViestiKirjoittaja rak46 päivämäärä To Syys 03, 2009 18:55

http://ylijaama.fi/tuotteet.html?id=29/1 siin√§ on yksi malli 395‚ā¨ on tosin skaalan ovi
rak46
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja zzz päivämäärä Pe Syys 04, 2009 9:28

Tyhmä kysymys mutta mitä vikaa siinä nykyisessä ovessa on?
Saisko sen korjattua esimerkiksi vaihtamalla panelit ulkopuolelle, samalla voisi vaihtaa eristeet sisälle (uretaani)
zzz
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja tumppi776 päivämäärä Pe Syys 04, 2009 10:57

Suosittelen puuseppää. tulee varmasti halvemmaksi kuin ostettu. Ja itse jos tekee eikä o virtuoosi on varattava paljon paljon aikaa :-) kokemusta on.

Korjattiin meille vanhan oven rungon p√§√§lle uusi ovi. Hieno ja j√§m√§kk√§ tuli. Mutta jos laskee tarvikkeet ja k√§ytetyn ajan niin saldo n√§ytt√§√§ tuollaista 600‚ā¨ - 800‚ā¨. Voisin kuvitella ett√§ puusep√§lt√§ puuvalmiin saisi halvemmalla jos itse vaan erist√§√§ ja pintak√§sittelee.
tumppi776
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Villehoo päivämäärä Pe Syys 04, 2009 12:10

zzz kirjoitti:Tyhmä kysymys mutta mitä vikaa siinä nykyisessä ovessa on?
Saisko sen korjattua esimerkiksi vaihtamalla panelit ulkopuolelle, samalla voisi vaihtaa eristeet sisälle (uretaani)

Salaojaremontin yhteydessä maan pintaa laskettiin kellarin ulko-oven edestä. Tällä hetkellä siinä kellarin ovessa on noin 250 mm kynnys, joka on hiukan liian paljon kätevään liikkumiseen. Eli uusi ovi tulee olemaan noin 150 mm korkeampi (alaspäin) kuin vanha ovi. Siinä syy sen vaihtamiseen.

K√§vinkin jo kyselem√§ss√§ puusep√§lt√§ kun sattuu tuossa ihan naapurissa olemaan. Ovi mittojen mukaan tehtyn√§, maalattuna (Ulkopuoli s√§vyyn ja sis√§puoli valkoiseksi) ja mahdollisesti ikkunalla niin hinta 500 ‚ā¨ tiet√§miss√§. Se kuulostaa ihan sopivalta hinnalta ja tuleepahan tuettua paikallista elinkeinoa samalla. Tuohon hintaan ei itse kannata alkaa harjoittelemaan, kun aika muutenkin kortilla. Ainoa huono puoli melko pitk√§ toimitusaika, 6 vkoa.
Villehoo
Jäsen
Jäsen

Palaa alueelle Remontointi yleisesti