pitkällisen harkinnan jälkeen päätin sitten eristää tulevan vintin seinät kutterilla. Yläpohjaan ajattelin laitta puhallettu eko-villa, koska sen vaatima paksuus on pienempi kuin kutterilla. Minun tönössä on pienen pienen ikkunat päädyissä sekä toisen puolen seinässä, saas nähdä miten koomisen näköiseksi se menee kun alan rakentamaan seinää, jonka paksuus on... hirvee senttimäärä
Viimeisin sähkökulutustilasto onkin sitten tämä: 14.10.2005 - 14.01.2006 yhteensä 1850 kWh ja polttopuuta on kulunut 4m3. Tästä syystä päädyn kutteriin, tuo kulutus ei ole minun mielestä paha. Tuo aiemmin mainitsemani 9000 kWh/v oli aiempina vuosina toteutunut kulutus eikä arvio. Ja sähkömittarini on kunnossa
Sitä mitä nyt pohdin on tämä eristämiseen liittyvä fysiikka: jos periaate on, että tihein materiaali sisäpuolelle ja harveneva ulos niin miten se rintsikoissa ei sitten ole toteutettu sillä tavalla? Umpilaudoitus on molemmilla puolilla, puru/kutteri välissä ja vielä tähän lisättynä bitumi- ym. papereilla/pahvilla..?
Ajattelin rakentaa vintin samalla systeemilla kuten aikoinaan on rakennettu alakerran osalta, vaikkakin olen jo saanut huutia tästä vaihtoehdosta (ei hirveesti passoo ennee huastella tästä kenellekään ;) mutta onneksi meidän kunnan rakennustarkastaja hyväksyy myös tämän rakenteen :D