Nyt hiekkaa portaisiin!

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
honkanen
Jäsen
Jäsen

Nyt hiekkaa portaisiin!

Viesti Kirjoittaja honkanen »

Koska olisin ainakin itse tarvinnut muistutusta, niin muistutan nyt koko sakkia:

Nyt on sellaiset kelit, että ne ulkoportaat täytyy pitää huolella suolassa, hiekassa ja sepelissä. Vaikka ne olisivat illalla pitäneet, aamulla voi olla tilanne toinen.

Matkasin itse tässä aamusella kahdeksan betoniportaan ylätasanteelta siihen yläkolmannekseen kyljelleni ja siitä jouhevasti kyynärpäällä jarruttaen alas.

Pieniä ruhjeita lukuun ottamatta ei käynyt kuinkaan, ja parempi että se olin minä joka kaaduin eikä vaimo yksivuotias sylissään. Sellainen fiilis kuitenkin jäi, että aika heikossa se on henkikin, jos takaraivon kalauttaa rapunkulmaan.
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Re: Nyt hiekkaa portaisiin!

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

en suosittele päävamman hankkimista - pienempi vaiva siivota sitä mursketta/hiekkaa sisältä, kuin kulkea loppuelämä vajaalla kapasiteetilla, jos ollenkaan.

Jokunen vuosi sitten lensin betoniportailta ja laskeuduin "onnistuneesti" vain lonkalle. Taskussa oli Nokialainen, 101(?). Lonkassa luki aika pitkään AIKON ja ihosta puski lävitte luunsirua. Kännykkä toimi ihan hyvin. Jos se olisi osunut nuppiin, olisi osoite toinen ja neliöitä parin kuution verran.
isompi leka tänne!
talo52
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja talo52 »

Mites olette puuportaitten kanssa toimineet? Hiekkaa/soraa ei jotenkin raaskisi puuportaille sirotella, siinä kun saapasta kääntää, niin tulee komiat urat. Suolannut olen, sekin vähän mietityttää että miten tuollanen suolaus puuhun vaikuttaa. Kyseessä siis kyllästetty puutavara.
Tonu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tonu »

Eikös tuo suola syö betonia? Vai onko muistikuvani väärä(viisaammat korjatkoon jos olen väärässä).
Meillä laitetaan vaan hiekkaa. Muuten on betonirappuset paitsi ylimmällä tasanteella on puuritilä. Eikä ole miksikään mennyt vaikka hiekka hiertänyt.
rmt vm-56. 140m²+60m²+45m². Pelletillä lämpiää komiasti torppa
Mie
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Mie »

Portaikon päälle,kun asettaa vanhan räsymaton tai vastaavan,ei tule askelmat liukkaaksi. Sään vaihtelut tietenkin tuottaa sen vaivan,että matto pitää sulattaa ja kuivattaa aika-ajoin...
Kauppis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://palaios.com
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kauppis »

Suolan huono puoli on siinä, että se sulattaa lumen/jään ja kun asteita tulee tarpeeksi se pääsee jäätymään ja taas sulamaan jne jne. Eli se jäätyminen/sulaminen "syö" betonia. Samaa vaivaa puulle. Rivakasti harjaamalla olen onistunut saamaan pitoa, ei van toimi, kun lämpötilat sahaa päivän mittaan ylös alas

Meillä on useampi sangollinen hiekoitushiekkaa pannuhuoneen lämpöisessä. Ei paljoa tarvitse jäiselle portaalle, pihakujan asfaltille, ripsasta lämmintä hiekkaa, kun on jo pitoa töppösten alla. Hiekan harjasin talteen mennä keväänä tontin ja tien välistä, sitä kylän (pää)väylää kun hiekotetaan talvisaikaan kaupungin toimesta.
isompi leka tänne!
Vastaa Viestiin