Puukori tms laite puiden kantoon
Puukori tms laite puiden kantoon
...näyttää oleva katoava tuote. Kävin juuri Seinäjoella läpi 15 liikettä ja vieläkin on apuväline puiden kantoon ostamatta. Päreistä punottu on ollut käytössä tähän saakka, mutta ne ei kestä, sillä puu kuivuu "koppuraksi" taka vieressä ja hajoaa muutamassa vuodessa. Jotakin oli kyllä tarjolla - Artekin hieno vanerista taivutettu, pellistä taivutettu kiinalainen jne. Puukorin kuitenkin pitäisi olla sellainen ettei sieltä kuorma luiskahda kuljetettaessa ja siihen pitäisi mahtua kerralla päivän annos.
Havaintoja, ehdotuksia tai valokuva toimivasta itse tehdystä siis nyt hakusessa.
Havaintoja, ehdotuksia tai valokuva toimivasta itse tehdystä siis nyt hakusessa.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Re: Puukori tms laite puiden kantoon
Ikean sininen kassi á 0,50€ (+ mahdolliset heräteostokset). Yhteen kassilliseen menee parin pesällisen puut.Ari kirjoitti:Havaintoja, ehdotuksia tai valokuva toimivasta itse tehdystä siis nyt hakusessa.
Käytössä aivan ehdoton, esteettisyys nyt ei ihan paras, mutta eipä tule roskatkaan lattialle.
Iskussa on tämmöisiä.

tai sotkan samantyylinen

Markkinoillahan olis paras valikoima noista.

tai sotkan samantyylinen

Markkinoillahan olis paras valikoima noista.
itsellä käytössä paikallisen korivalmistajan muovista tehty pärekori (http://www.satakanta.fi/hakutulos2.asp?id=11072) mahtuu 50 cm puu, ollut jokapäiväisessä käytössä(kesät talvet) viimeiset 3 vuotta. Kulumisen merkkejä ei vielä ole näkynyt. Hinnasta en muista sanoa oikeastaan mitään, mutta tyytyväinen olen ollut.
Kaipa se vähän riippuu arvostaako ergonomiaa, estetiikkaa vai kui. Ite käytän kaupan pahvilaatikoita kymmenettä talvea. Kokemusta on myös noista rispaantuvista koreista, roskaavat kaameasti (tosin sanomalehti auttaa) eivätkä oikein tahdo kestää.Ari kirjoitti:Puukorin kuitenkin pitäisi olla sellainen ettei sieltä kuorma luiskahda kuljetettaessa ja siihen pitäisi mahtua kerralla päivän annos.
Hedelmälaatikkoon kun laittaa sanomalehteä pohjalle niin ei tuu roskiakaan. Tarpeet on ilmaiset, ja kun rispaantuvat niin käyttää ne sytykkeinä ja hakee kaupasta uudet. Samalla tulee opiskeltua ulkomaan kieliä kun talvesta toiseen tavaa sanoja "Tafraout" ja "Borischka".
Yks kammottava mutta toimiva vaihtoehto on kahvallisista muovikanistereista leikatut "kantimet". Sain sellaiset talon mukana. Toimivat, saa tungettua tiiviisti täyteen ja sytykkeitäkin pohjalle mutta ovat niin he*****n rumat että ne on viskattava pihalle heti tyhjennyksen jälkeen.
Tyhjennyksen? Joo. Mulla on jo muutaman vuoden ollut uunin lähistöllä hormin kupeessa iso (rispaantuva) pärekori, ihan hyvän näkönen. Siihen kannan noilla pahvilodjuilla klapeja sisäkuivumaan ja poltettavaksi. Pahviset sitten takaisin pihalle klapiliiteriin.
pelkka
(pitäis kehittää jokin klapikontti jota voisi kantaa selässä. Se jättäisi kädet vapaaksi: voisi vaikka luoda lumia meno- ja tulomatkalla...)
(eikä tuo Ikeakassikaan huono idea ole: kuulin hiljan että joku vanha vaari oli ommellut pressuista sellaisia ennen Ikean maihinnousua. Klapeille siis. Myös monen ulkomaisen postiyhtiön tiukat kevyet säkit ajaa saman asian.)
nää olis varmaan parhaita jos niitä käyttäis vain kantamiseen, eikä jättäisi sisään lämpeämään: http://www.sammatinkatrilli.fi/prod/vinosuorakoppa.htm
Kersana mulla oli semmonen hieno Lego(TM) -kassi. Se oli pyöreä, halkaisijaltaan metrin kokoinen tiiviistä paksusta kankaasta tehty alusta jonka päällä saattoi leikkiä, ja kun lakkasi kiinnostamasta (mua lakkasi vasta 12-vuotiaana kun löysin keskioluen) niin otti vaan kankaan reunoihin purjerinkuloihin (kuten pressuissa) kiinnitetystä narusta kiinni ja veti, niin alustasta tulikin "suppuun" mennyt säkki.
Semmosiahan voisi tehdä klapeillekin. Säkki tai pari kulkisi siististi olalla, ja roskat pysyisi säkissä. Sisällä voisi säkkiä vähän avata, kuivuisivat klapit vielä ennen polttamista. Olisi koreja helpompi säilyttää kun ei olisi klohmosti jonkin "muotoinen".
pelkka
Semmosiahan voisi tehdä klapeillekin. Säkki tai pari kulkisi siististi olalla, ja roskat pysyisi säkissä. Sisällä voisi säkkiä vähän avata, kuivuisivat klapit vielä ennen polttamista. Olisi koreja helpompi säilyttää kun ei olisi klohmosti jonkin "muotoinen".
pelkka
- ripe
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.fiarosa.fi
Meillä on ollut käytössä lihalaatikko se on tukeva eikä roskaa.
Heh, emme siis ole ainoita joilla käytössä Ikean kassi ; ). Se on älyttömän kestävä ja sillä tosiaan saa puut näppärästi ja roskaamatta sisällä. Puiden säilytykseen takan vieressä meillä onkin sitten sisustukseen täydellisesti
sopiva ihana valkoinen kori
sopiva ihana valkoinen kori
Mä olen niin laiska etten viitsi kantaa puita yhtään enempää kuin on ihan pakko. Niipä rakentelin kuvan kaltaisen kärryn, jonka käyn täyttämässä ulkona. Runko on 20x20 putkea, päällä vaneria.

Evoluutiomallissa jonka joskus teen pyörät on upotettu laatikon sisää niin, että vain puolet renkaasta on esillä.

Evoluutiomallissa jonka joskus teen pyörät on upotettu laatikon sisää niin, että vain puolet renkaasta on esillä.
Aika näppärä
Mietin vaan että aika savotta olisi nuo 10 rappusta taistella ylös tollasen kanssa, meille kun ei pääse mihinkään ilman rappusia.
Tuotekehittelynä rappuskärrystä otetut renkaat voisi olla hyvä vaihtoehto.
Mietin vaan että aika savotta olisi nuo 10 rappusta taistella ylös tollasen kanssa, meille kun ei pääse mihinkään ilman rappusia.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Mulla on kanssa kuus tai seitsemän rappusta. Kyllä ne nousee yllättävän hyvin, kovasti helpttaa jos on hallitus nostamassa alapäätä ylöspäin. En oo kyllä enää vienyt noita alas asti, nostan traktorilla puupinon porraspieleen ja komennan lapset täyttämään telineen, ja sitten vien täytetyn kärryn paikalleenHillyMan kirjoitti:Aika näppärä![]()
Onko toi sammutuspeite lisävaruste vai kuuluuko jo perusmalliin?Paljonko tulisi lisähintaa sammuttimesta?Entä saako ne telineen täyttävät lapset samaan rahaan?

Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Toi on lisävaruste, eihän nykyisin parusmalliin kuulu kuin runko ja pyörätTomppa kirjoitti:Onko toi sammutuspeite lisävaruste vai kuuluuko jo perusmalliin?Paljonko tulisi lisähintaa sammuttimesta?Entä saako ne telineen täyttävät lapset samaan rahaan?![]()
Täällä liputetaan myös ikean kassille
Kassilla puut sisälle takan viereen nättiin koriin. Ei karise roskia matkan varrelle, ja mahtuu sen verta kun jaksaa kerralla kantaa.
Meillä on torilta ostettu punottu puunkantokori, joka on kestänyt jo pari vuotta ilman rispaantumisia.
Käyttömukavuudesta en osaa sanoa mitään, meilläkun emäntä hoitaa polttopuiden kantamisen.
Käyttömukavuudesta en osaa sanoa mitään, meilläkun emäntä hoitaa polttopuiden kantamisen.