Turhat viestit ja varoitukset

Tiedotteita foorumin käyttäjille.
Ari
Admin

Turhat viestit ja varoitukset

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tasaiseen tahtiin tulee minulle viestejä keskustelujen asiattomuudesta, provosoinnista ja silkasta v******usta. Tarkoituksena on että tälle foorumille mahtuvat sekä vanhoja taloja entisöivät, vanhoja taloja modernisoivat ja kaikki näiden väliin jäävät. Yhteistä kaikille on, että kohteena on vanha rakennus. Jos joku haluaa vaihtaa ikkunat uusiin, niin siihen on turha vastata että uusijan päässä on vikaa tai jos ettei se kannata. Jokainen meistä tekee remonttinsa tavallaan ja tämän foorumin idea on jakaa tietoa, eikä häätää "väärin remontoijaa" pois. Asiattomilla viesteillä karkoitetaan uudet ja vanhat käyttäjät pois ja koko sivusto tulee kävijöiden kaikottua tarpeettomaksi.

Tällä päivämäärällä aloitetaan uusi linja edellä mainittujen viestien kanssa. Moderaattori-ryhmä huomauttaa asiattomista viesteistä kirjoittajaa. Mikäli huomautus ei nimimerkin kirjoittelun tyyliä korjaa, saa kirjoittaja minun toimesta varoituksen. Ellei tämäkään auta, bannataan kirjoittaja kuukaudeksi ja lopulta nimimerkki bannataan lopullisesti ellei edellä mainitut toimenpiteet auta. Suomi24-tyylinen keskustelu on täällä nyt loppu.

Tarkoitus ei ole tyrehdyttää keskustelua, vaan karsia loukkaavat, ärtyneisyyttä aiheuttavat jne jne täysin turhat viestit pois.

Mukavaa kevään odotusta kaikille.
-Ari
--------------------------------------------------------------------------------------------
kaukomäki
Jäsen
Jäsen

Re: Turhat viestit ja varoitukset

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

YES!! Tätä "ärähdystä" jo odotinkin. Itsekin olen huomannut, että aina silloin tällöin foorumilla käydessä jääkin vain paha maku suuhun kun lueskelee keskusteluja. Monesta asiasta on tehnyt mieli aloittaa keskustelua, mutten ole viitsinyt koska entistäjäkerho iskisi heti luun kurkkuun yhteisvoimin. Varmasti moni muukin kokee samoin. Mielestäni on törkeää, että jos joku laittaa vaikka kuvia omasta projektistaan, niin heti ruvetaan porukalla haukkumaan törkeän näköiseksi. Eipä tee paljoa mieli esitellä itsekään aikaansaannoksiaan jos palaute on niinkin raakaa kuin monessa ketjussa on ollut.
Olisi tosiaan ihan kiva, jos jatkossa "uskaltaisi" taas keskustella myös uusista rakennus/remontointi ratkaisuista.
Nimim. " vakavasti vinyyliverhousta harkitseva"
Ketsuppitahra
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ketsuppitahra »

Aamen!
Pitkä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Pitkä »

[quote="kaukomäki"]YES!! Tätä "ärähdystä" jo odotinkin. Itsekin olen huomannut, että aina silloin tällöin foorumilla käydessä jääkin vain paha maku suuhun kun lueskelee keskusteluja. Monesta asiasta on tehnyt mieli aloittaa keskustelua, mutten ole viitsinyt koska entistäjäkerho iskisi heti luun kurkkuun yhteisvoimin. Varmasti moni muukin kokee samoin. Mielestäni on törkeää, että jos joku laittaa vaikka kuvia omasta projektistaan, niin heti ruvetaan porukalla haukkumaan törkeän näköiseksi. Eipä tee paljoa mieli esitellä itsekään aikaansaannoksiaan jos palaute on niinkin raakaa kuin monessa ketjussa on ollut.
Olisi tosiaan ihan kiva, jos jatkossa "uskaltaisi" taas keskustella myös uusista rakennus/remontointi ratkaisuista.
Nimim. " vakavasti vinyyliverhousta harkitseva"[/quote]

Juuri näin. Sivustoon kaivataan monipuolisuutta. Ei pelkkiä perinneratkaisuja.
Harry
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Harry »

Kiitos! Tätä on odotettu.

Asiattomia viestejä on tähän asti harrastanut myös moderaattoriryhmä ja sitä olen kovasti ihmetellyt ja johonkin ketjuun siitä jopa kirjoittanut. Hienoa jos nyt on saatu paremmat pelisäännöt.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Hiukan yllätti, sillä vaikka paljon tällä sivustolla roikun niin olen havainnut sävyltään ikäviä kommentteja tosi vähän.

Koulukuntien yhteenotto on ok niin kauan kun asiat taistelevat, eivät henkilöt.

Joskus ihmiset käsittävät toisiansa väärin, ja on ikävä katsoa kahta, jotka tappelevat täyttä päätä vaikka ovat itse asiassa aivan samaa mieltä.

Rintsikan omistaminen ei ole koskaan ollut täällä sisäänpääsyvaatimus. Esimerkiksi Otolla oli jopa enemmän aikaa jakaa erinomaisia neuvojaan silloin, kun Kongo ei vielä vienyt hänen aikaansa.

Kukaan ei ole kaikkien alojen mestari, mutta tällaisen foorumin arvo onkin siinä, että yhteisin voimin asiantuntemusta löytyy vähän alalta kuin alalta.

Kirjoittajien joukossa on paljon heitä, jotka omistavat rintsikoita vanhemman tai nuoremman talon. Heidän antamansa panos palstan sisältöön on aivan samaa tasoa kuin rintsikaa vastaan asuntolainansa ottaneidenkin. Pienistä eroista huolimatta samassa veneessä tässä istutaan, eivät rintsikatkaan samasta puusta kaikki veistettyjä ole.

Tuohon moderaattoritiimiin taitaa kuulua enemmänkin ihmisiä kuin vain nuo kaksi, jotka käyttäjälistalta näkyvät? Kaima Huhta ainakin tunnusti joskus moiseen kerhoon kuuluvansa.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

[quote="kaukomäki"] mutten ole viitsinyt koska entistäjäkerho iskisi heti luun kurkkuun yhteisvoimin.[/quote]

Ilmeisesti meikäläinen kuuluu tähän hienoon kerhoon joten lienee oikeutettua kysyä onko tällainen vastakkainasettelu mielestäsi sitten hyvän hengen mukaista?

[quote="kaukomäki"]Mielestäni on törkeää, että jos joku laittaa vaikka kuvia omasta projektistaan, niin heti ruvetaan porukalla haukkumaan törkeän näköiseksi. Eipä tee paljoa mieli esitellä itsekään aikaansaannoksiaan jos palaute on niinkin raakaa kuin monessa ketjussa on ollut.
[/quote]

Missä ketjussa tällaista on ilmennyt?En itse muista kenenkään projektikertomuksia ja työnjälkeä haukutun porukalla törkeän näköiseksi.
Ari
Admin

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tomppa kirjoitti:Missä ketjussa tällaista on ilmennyt?En itse muista kenenkään projektikertomuksia ja työnjälkeä haukutun porukalla törkeän näköiseksi.
Kyllä tämän suuntaistakin kommentointia on ollut, mutta onneksi harvoin. Lähiajoilta muistayhden uuden kirjoittajan joka otti yhteyttä saamansa ala-arvoisen kommentin vuoksi - viesti pois ja yv:llä maininta kirjoittajalle. Eli harvoin näitä kai kaikki ehtii edes havaita, kiitos siitä moderaattoreille.
--------------------------------------------------------------------------------------------
kaukomäki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kaukomäki »

[quote="Tomppa"][ilmeisesti meikäläinen kuuluu tähän hienoon kerhoon joten lienee oikeutettua kysyä onko tällainen vastakkainasettelu mielestäsi sitten hyvän hengen mukaista?
.[/quote]

Itseäni lainaten: "Olisi tosiaan ihan kiva, jos jatkossa "uskaltaisi" taas keskustella myös uusista rakennus/remontointi ratkaisuista."

Eli nimenomaan itse toivoisin rinnakkainasettelua, en vastakkain.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

[quote="Ari"]viesti pois ja yv:llä maininta kirjoittajalle. Eli harvoin näitä kai kaikki ehtii edes havaita, kiitos siitä moderaattoreille.[/quote]

OK,on sitten mennyt ohi silmien ilmeisesti viestin poistamisen takia.Tällaista toisten työn ja projektien mollaamista ei missään nimessä pidä hyväksyä joten on tosi hyvä että nämä vähätkin tällaiset viestit poistetaan.
Hep
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hep »

Jos henkilö laittaa rakenneratkaisujaan tai projektikuviaan tänne jakeluun ja jopa pyytää kommentteja, niin silloin mielestäni saa esittää oman mielipiteensä (tietenkin hyvien tapojen rajoissa). Jos haluaa vain kehuja ja olalletaputuksia jees-miehiltä, niin se kannattaisi selkeästi mainita.
vms
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vms »

[quote="Hep"]Jos henkilö laittaa rakenneratkaisujaan tai projektikuviaan tänne jakeluun ja jopa pyytää kommentteja, niin silloin mielestäni saa esittää oman mielipiteensä (tietenkin hyvien tapojen rajoissa). Jos haluaa vain kehuja ja olalletaputuksia jees-miehiltä, niin se kannattaisi selkeästi mainita.[/quote]

Mulla on semmonen hassu tunne että kaikki jotka laittaa jotain itsestään yleisesti näkyville kaipaa kehuja/ihastelua/huomioo ainakin jossain määrin. Olipa kyseessä sitten oma ahteri (http://www.alastonsuomi.com) valokuvat (http://www.kameralaukku.com) jne tai kph tänne.

Kuka sitä nyt kaipais niistä ikäviä kommentteja, jokainen on varmaa noissa omissa käsissä olevissa ratkaisuissa toteuttanut sen itselleen mieluisen/parhaan. Kyllähän joku joskus kritiikiä/neuvojakin pyytää mutta harvinaista se taitaa olla: ja tilanteet ja lähtökohdat on niin erilaisia. Noi on kuitenkin kaikille niin henkkoht juttuja, huonokin maku on jokaisen/jonkun oma ja huono vaan jonkun toisen mielestä ;) Tuolla valokuvauspuolella joskus käy että pyydetään kritiikkiä ja kun tulee poistetaan kuva loukkaantuneena...

Mäkin aikalailla pidän vaikkapa tästä kyökistä kun olen kaiken itse valinnut, sekä uudet jutut ja säilytettävät ja oon jokus miettinyt että pitäskö jotain julkasta mutta ei ehkä kuitenkaan koska mulle on kyllä ihan hailee mitä kukaan muu tästä ajattelee.

Kyllä tälle foorumin itsetutkiskelulle kuitenkin tilausta on ;)

V-MS
Ketsuppitahra
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ketsuppitahra »

[quote="Hep"]Jos henkilö laittaa rakenneratkaisujaan tai projektikuviaan tänne jakeluun ja jopa pyytää kommentteja, niin silloin mielestäni saa esittää oman mielipiteensä (tietenkin hyvien tapojen rajoissa). Jos haluaa vain kehuja ja olalletaputuksia jees-miehiltä, niin se kannattaisi selkeästi mainita.[/quote]

No jos joku on just rempannu talonsa lattiasta kattoon, niin ei ehkä ole ihan hyvien tapojen mukaista todeta että "menit sitte pilaaman talosi". Tämmösiäkin on nähty.

Jos vaikka itse saisi josku jotain valmiiksi, en kyllä tämmöstä palautetta kaipaa. Eli jos kuvia laitan niin en kyllä tänne, olkoonkin ettei muitten mielipiteitten pitäis hetkauttaa suuntaan tai toiseen; kyllä se silti ikävältä tuntuu kun hyökätään vastaan, välistä oikein porukalla. Jos ei oo mitään hyvää sanottavaa, voi olla hiljaa varsinkin kun "vahinko" on jo tapahtunut. Eri asia sitten jos ei olla vielä keretty investoimaan aikaa, rahaa ja vaivaa vaan kysellään etukäteispainotteisesti mitä mieltä ollaan siitä-ja-siitä ratkaisusta.
Hep
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Hep »

Mutta miksi totuus pitäisi vaientaa? Jos joku on pilannut talonsa vääränlaisella rakenteella tms., niin eikö hänelle saisi siitä mainita? Ikävää, jos pinnat on jo ummessa, mutta silti mielestäni saa varoittaa mahdollisista pommeista tulevaisuudessa.

Makuasiat onkin sitten eri asia. Mutta jos niiden eroja ei kestä, niin silloin tosiaan kannattaa harkita uudestaan ennen kuin kuvia nettiin laittaa ja pyytää kommentteja. Näillä ns. anonyymeilla keskustelupalstoilla saa nimenomaan aitoja mielipiteitä. Pelkkiä kehuja tuleekin sitten naapureilta, ystäviltä, sukulaisilta jne., jotka kohtaavat ko. henkilöä oikeassakin elämässä. Ja mitä sitten, jos netissä haukutaan? Eikö pääasia ole, että henkilö itse on kotiinsa tyytyväinen ja viihtyy siellä? Heikko itsetunto ei tekokehuilla korjaannu.

Kirjallinen ulosanti on yksi tekijä. Kehonkielen puuttuessa hyväkin aie voidaan tulkita aivan väärin.

Mutta jos täältä karsitaan kaikki mielipiteet pois, niin mitä jää jäljelle? Aika vähän. Se on rikkaus, että saadaan mielipiteitä kummastakin ääripäästä ja kaikkialta siitä väliltä. Siitä voi sitten jokainen omien prioriteettiensa ja harkintansa mukaan valita itselleen sopivan.
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Sanokaas nyt hyvät ihmiset missä kohtaa noita hyökkäyksiä on oikeasti tullut? Mä kun olen yrittänyt viran puolesta niitä ihan aktiivisesti seurata, enkä ole nähnyt.

Haluaisin myös nähdä sen paikan jossa joku moderaattori on oikeasti käytäytynyt epäasiallisesti tai loukkaavasti. Ja muistuttaisin samassa yhteydessä, että moderaattori ei menetä oikeutta omiin mielipiteisiinsä vaikka osallistuukin palstan ylläpitoon. Epäasiallista käytöstä ei pidä hyväksyä keneltäkään, mutta en kykene tuosta tunnistamaan että mistä kovastikin johdonmukaisesta moderaattoreiden väärinkäytöslinjasta Harry puhuu.

Tämä keskustelun rajoittaminen koskee sitten ihan kaikkien keskustelua: vaikka tuolla yllä Ari käytti esimerkkinä sitä etttei toisten ratkaisuista saa huomautella, niin ihan täsmälleen samat säännöt koskevat kaikkia. Provosointi on yksiselitteisesti kiellettyä ihan kenen vain taholta, sen suhteen palstalla ei ole mitään raja-aitoja joiden takaa saisi vapaasti sylkeä muiden päälle.

Tämä palsta on alunperin perustettu tarjoamaan tietoa vanhojen talojen korjaajille ja kunnostajille. Sen vuoksi on perusteltua että vanhaa kunnioittavat näkökannat ovat esillä. Jos tuntuu ihan kauheasti siltä että tällainen tieto on turhaa ja tarpeetonta, niin yleisrakennuspalstoja löytyy toisaaltakin verkosta.

Olen ihan täysin sitä mieltä että tämän huomautuksen peruslähtökohta on ehdottoman oikea: palstan hyvinvoinnin edellytys on toisten kunnioitus. Se tarkoittaa myös sitä että kunnioitetaan muita myös siten että ei provosoida aiheilla ja kommenteilla joista tiedetään jo etukäteen syntyvän riitaa.

Pekka
Lukittu