ulkoeteisen lattiarakenne?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
rintsikkamies
Jäsen
Jäsen

ulkoeteisen lattiarakenne?

Viesti Kirjoittaja rintsikkamies »

elikkäs mulla on -49 rakennettu rintsikkatalo ja tänä keväänä kävi ilmi että ulkokuistin pohja on täynnä rakennusaikaista romua ja jätettä....purin lattiarakennetta jotta pääsin siivoamaan jätteet pois ja sitähän riitti...oli varmaan 150kpl erikokoisia pulloja ja purnukoita sekä säilykepurkkeja, kahvipurkkeja, maustepurkkeja yms...osa oli todella hyvässä kunnossa ja pääsivät vitriiniin näytille kunnon pesun jälkeen...
Mutta itse asiaan. lattiarakenne oli tämä: eka oli puulattia ja sitten puru ja sanomalehdet +laudoitus viimeisenä, siitä sitten oli matkaa maahan 1,5 metriä...kysymys kuuluu: millainen lattiarakenne kannattaa rakentaa kyseiseen tilaan? tarkoitus olisi saada lämpimäksi tämä ulkoeteinen.
Harri
Jäsen
Jäsen

Re: ulkoeteisen lattiarakenne?

Viesti Kirjoittaja Harri »

Olin juuri kirjoittamassa vähän samasta aiheesta. Meillä on kuisti joka on valettu betonista tolppien päälle. Alla on noin metri tyhjää tilaa, eli ilmaa. Ollaan tekemässä suunnitelmaa miten kuisti saadaan lämpimäksi.

Eli itse kysyn sitä miten pelkkä betonilaatta saadaan eristettyä oikeaoppisesti? Laitetaanko laatan alle esimerkiksi finnfoamia? Ja katkaistaanko laatan ulkopuolisten sivujen kylmäsiirtymä samoin esimerkiksi finnfoamilla?

Kuisti on kooltaan noin 1500 x 3800 eli häävin iso mutta tarvitaan sekin lämpimäksi tilaksi lasten "ronttosia" ja haalareita varten.
Pikku-Jumbo
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Pikku-Jumbo »

Alapuolelle ehkä tuulensuojalevy sit laudotuksen päälle tervapaperi ja purua tai kuitueristettä täyteen. rakennuspaperin voi laittaa (asiasta ollaan täälläkin montaa mieltä) sitten levytys tai ponttilauta mitä nyt haluaakin pintamateriaaliksi. Itse tein noin sillä erolla että kuistin alla on talouskellari ja täytin painumat n.5cm uudella purulla möyhennettyä vanhat ja tarkastettua ettei ole kosteita. itse laitoin paperin lattialevyjen alle ja paperoin muutenkin koko kuistin huolella.
rautarunnari
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rautarunnari »

meillä betonirakenteinen pohja kuistissa, betonia vasten tervapaperi ja siihen päälle puoli metriä kutteria. päälle tuli alkuperäinen kuusivaneri, joka lattiassa olikin, joten ilmansulkupapereita en tyrkkinyt lainkaan. ja seiniin 80mm urtsia. kattoon 150. heh.
H
Kaikkien alojen erikoisasiantuntija
Vastaa Viestiin