Tyhmiltä rahat pois ja maksaahan se tietenkin enemmän tehdä pieniä sarjoja kuin suuria. Silti kismittää
Pistorasioita
-
Putkimiess
Pistorasioita
Vaimo haluaisi Renovan 30(!)-luvun pistorasiat nyt kun laitetaan yläkertaa uusiksi. Ovat vain helkutin kalliita vempeleitä sängyn alle piilotettavaksi. Vajaat 30€/kpl! Olin tukussa asioimassa ja sain kymmenen pistorasian setin hintaan 15,50. Eli hinta melkein 20-kertainen!
Renovan töpseli oli samaisessa tukussa reilun 20 euroa.
Tyhmiltä rahat pois ja maksaahan se tietenkin enemmän tehdä pieniä sarjoja kuin suuria. Silti kismittää
Onko noille muita vaihtoehtoja?
Re: Pistorasioita
Me tilattiin virosta noita renovan pistorasioita. Hinnat oli keskimäärin kolmasosan suomen hinnoista (eli normaali sähkökalusteiden hinnoissa). Datarasioihin jouduin muutaman peitelevyn hommaamaan jälkikäteen - hintaa yli 20e kappele !!! ja kyseessä siis muovinpala... Viron puolella sama levy 2 euroa. Viron kalusteissa on vaan suomalaisiin se ero, että liitokset on ruuviliittimillä.
Kyllä suomessa osataan vaan renovalla rahastaa...
Kyllä suomessa osataan vaan renovalla rahastaa...
peukalo keskellä kämmentä...
Mä vaan ihmettelen tätä suomalaisen tukkukauppa politiikan ihmeellisyyttä. Oli kyseessä vihannes tai pistorasia kun se pyörähtää siinä portaassa niin hinta moninkertaistuu. Kaikkea myydään alennusprosenteilla. Ei ne Renovat oikeasti noin kalliita ole. Jos tilaat sähkärin, jolla hyvät tukkualennukset = paljon ostoja niin kas vain ollaan Viron hinnoissa. Valmistaja saa kuitenkin saman oli kyseessä olut tai pistorasia. Ei ne valmistajat tappiolla Viroonkaan tavaraa toimita eli valmistaja ottaa itselleen sopivan hinnan ja tukkuri hinnoittelee pilviin ja myy sitten eri alennusprosentein riippuen asiakassuhteesta ja tietty yksityinen ei voi ostaa ollenkaan... Tukkuporras muo vaan kohtalaisen sopivasti sapettaa ja jos tän joku tukkuportaan hinnoittelupolitiikan vastaava lukee niin kernaasti saa perustella kun en ainakaan itse ole koko portaan olemassaoloa ymmärtänyt 
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Tämä on taivaan tosi!Meillekkin laitettiin Renovat joka paikkaan ja hinnat ei olleet kovin paljoa perus Jussi-sarjaa kalliimmat kun kalusteet haettiin suoraan tukusta valtion kiskoyhtiön alennuksilla...tuuma kirjoitti:Ei ne Renovat oikeasti noin kalliita ole. Jos tilaat sähkärin, jolla hyvät tukkualennukset = paljon ostoja niin kas vain ollaan Viron hinnoissa.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Tukusta olen itsellenikin suurimman osan sähkötarvikkeista hakenut - pirulaiset pitävät vaan liikettä auki arkisin 8-16, niin ei työssäkäyvällä ihmisellä ole sinne asiaa kuin lomapäivinä. Ja hinnat ei tuolla tukussakaan mielestäni hirveästi heitä esim finnparttian hinnoista (sähkötukkuhan sekin on, mutta tarjoilee tavaraa myös yksityisille). Tosin eipä taida meikäläisellä olla mitään suuryritysten alennuksia tuonne tukkuportaan suuntaa..
peukalo keskellä kämmentä...
Hetkinen, eihän siitä voi tukkuja moittia jos hinnat tukussa ovat kohtuullisia mutta vähittäismyyjältä ostettuna suolaisia!
Jopa K-raudan hinnat ovat kohtuullisia, jos ostajalla on rakennusliikkeen alennukset (suunnilleen 400 promillea pois yksityishenkilön maksamasta hinnasta).
Renova on tyypillinen luksustuote, jolla on korkea haluttavuus vain niin kauan kun se ei ole yksi perushintainen tuote kaikkien muiden bulkkitavaroiden jatkona. Jos Renovan hinta tuntuu kohtuuttomalta verrattuna muihin tuotteisiin (joiden valmistuskustannus on aivan sama) niin käykääpä karjut tutkimassa halvan ja kalliin hajuveden tuotantokustannusten eroa
Virolainen kuluttaja ei salli kaupalle korkeaa voittomarginaalia, jos kauppa alkaa liian ahneeksi siirtyvät tavaravirrat kulkemaan tuttavaverkoston kautta ohi virallisen myyntiverkoston.
Jopa K-raudan hinnat ovat kohtuullisia, jos ostajalla on rakennusliikkeen alennukset (suunnilleen 400 promillea pois yksityishenkilön maksamasta hinnasta).
Renova on tyypillinen luksustuote, jolla on korkea haluttavuus vain niin kauan kun se ei ole yksi perushintainen tuote kaikkien muiden bulkkitavaroiden jatkona. Jos Renovan hinta tuntuu kohtuuttomalta verrattuna muihin tuotteisiin (joiden valmistuskustannus on aivan sama) niin käykääpä karjut tutkimassa halvan ja kalliin hajuveden tuotantokustannusten eroa
Virolainen kuluttaja ei salli kaupalle korkeaa voittomarginaalia, jos kauppa alkaa liian ahneeksi siirtyvät tavaravirrat kulkemaan tuttavaverkoston kautta ohi virallisen myyntiverkoston.
Sähkörempeleitten tukku/alennushinnoista en tiedä, mutta putkihommissa ne kuparit sun muut mutkat ja hörppeet myydään urakoitsijoille parhaimmillaan 70% alennuksella listahinnoista.
Arvatkaas kertooko tilaamanne putkiurakoitsija millä hintaa ne tarvikkeet on ostettu?
Korjatkaa jos olen väärässä: annettavassa laskuerittelyssä on materiaalihinnat tasan tarkkaan listahintojen mukaan.... eli tilaaja maksaa työn lisäksi täysin imaginäärisiä materiaalikuluja.
Arvatkaas kertooko tilaamanne putkiurakoitsija millä hintaa ne tarvikkeet on ostettu?
Korjatkaa jos olen väärässä: annettavassa laskuerittelyssä on materiaalihinnat tasan tarkkaan listahintojen mukaan.... eli tilaaja maksaa työn lisäksi täysin imaginäärisiä materiaalikuluja.
Juuri tämän takia monelle nuo Renovat on jääneet vieläkin kalliiksi vaikka ne tukusta haettu tukkuhintaan.Uskallan väittää että meille nuo hommattiin hyvinkin lähelle sitä minimihintaa eli enpä usko että kukaan kovin paljon halvemmalla niitä mistään saa.Olin itse aina mukana tukussa ja kuitit jäi mulle ja tiedän tasan tarkkaan mitä noi maksoivat ihan oikeasti.Hower kirjoitti: Arvatkaas kertooko tilaamanne putkiurakoitsija millä hintaa ne tarvikkeet on ostettu?
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Totuushan on että esim. sähkäri tai putkimies elää alennuksilla
Tai ainakin he saavat leivän päälle vielä jotain.
Mutta jos ajatellaan sillälailla että urakassa tuleva rahansäästö teettäjälle työn osuudesta pitää saada jostain, niin tarvikkeiden hinnasta sen pitää sitten ottaa.
Sitten jos tehdään tuntihommelina, niin silloin voi teettäjä jopa saada vähän alenusta tarvikkeista.....
Mutta jos ajatellaan sillälailla että urakassa tuleva rahansäästö teettäjälle työn osuudesta pitää saada jostain, niin tarvikkeiden hinnasta sen pitää sitten ottaa.
Sitten jos tehdään tuntihommelina, niin silloin voi teettäjä jopa saada vähän alenusta tarvikkeista.....