No hakkuun jälkeen (ei iso ala) ni eikun taas prkl kaivuuhommiin ja tällä kertaa vedin 20 litran ämpäreillä hiekkaa, pari isoa kiveä ja betonin lattian palasia hirmu noitumisen kanssa (eikö kaivuuhommat ikinä lopu) ja laskin lattian taas 35cm ja pätkä fuktisolia ja EPS60 (koko khh:n lattiaa ei voi vielä purkaa ennenkuin keksin paikan pyykinpesukoneelle). Ja eikun vetämään uutta putkea, viemäriä ja 45 plussalla ja Y-putkea jne.. No pari krt juostessa paikallisessa lvi-liikkeessä alkoi homma pelittämään, fairy on muuten hemmetin hyvä aine
No pääsin siihen vaiheeseen, jossa ruvetaan irroittamaan sitä vanhaa, vaakatasossa kulkevaa putkea ENNEN kuin asennetaan se uusi, pitkä pystysuuuntainen putki ja mitä tapahtuikaan? Hemmetti sitä paskavettä tuli ja tuli ja tuli ja meikä suurentamaan ämpäriä ja pelko persiissä, et ei hemmetti, tuleeko vessankin viemäri tähän samaan alastuloon? Ei pitäisi kyllä mut mene ja tiedä. Mulla on vielä se kellarin alastulo aikoinaan toteutettu siten, et valurautaputken pätkä näkyy katossa ja sit jatkuu 710 UPO-muoviputki (räikeän oranssi) ja sit yhtäkkiä vaihtuukin valurautaputkeen ja nämä valurautaputket on yhdistetty sellaisilla klemmareilla, joissa on alla paksu tiiviste.
Mie lorotan ja lorotan sitä paskavettä ämpäriin ja ajattelin jo, et nyt soitan putkarin, tähän loppui Madden rohkeus, ei mun tarvikaan osata kaikkea kun se sit yhtäkkiä loppui se lorotus. Mie aukaisin tiivistettä vähän enemmän ja joo, kyllä se näkyi loppuvan mut mitä siellä olikaan? Aivan kauheeee määrä paskaa ja se tietenkin tuli suoraan niskaan, oikein muhinutta kamaa
Summa summarum; ei viemäriputkea täysin vaakaan ja katon rajaan, sen mä opin tästä, nyt katsoin, et tuli hurjat laskut, et ei varmana mun asennuksen jälkeen jää kamaa putkistoon.
Oli ne putket kauhean näköiset, ei siellä ollut vedelle rakoa ku vähä siellä ja täällä
Ja mamma haisee paskalle