lappi maalin päälle nordica eko
lappi maalin päälle nordica eko
mitäs mieltä olette soveltuuko eko tuohon
Re: lappi maalin päälle nordica eko
Kait se soveltuu mutta vastakysymys kuuluukin miksi haluat hyväksikin kehutun öljymaalin vaihtaa lateksiin? 
Entinen Uulatuotteen edustaja. Leipätyö Colorialla tällä hetkellä.
siksi ainakin koska tämä hyväksi kehuttu on aivan pas.... tuote! viime maalauksesta 4 vuotta ja jo nyt seinät on sen näköiset kuin ei niitä olisi ikinä maalattukkaan! kaikilta seiniltä se on halkeillut ja irronnut ei ikinä enää sitä ainakaan! ja eko on akrylaatti maali pieni lainaus valmistajan sivulta..
Nordica Ekon sideaine on jo luonnostaan homehtumista ehkäisevä. Se estää sadeveden tunkeutumista puuhun. Vaikka Nordica Eko onkin öljymaalimaisen kiiltävä, maalikalvo on öljymaaleja kaksi kertaa hengittävämpi ja päästää vesihöyryn poistumaan seinärakenteista.
Nordica Ekon sideaine on jo luonnostaan homehtumista ehkäisevä. Se estää sadeveden tunkeutumista puuhun. Vaikka Nordica Eko onkin öljymaalimaisen kiiltävä, maalikalvo on öljymaaleja kaksi kertaa hengittävämpi ja päästää vesihöyryn poistumaan seinärakenteista.
oman taloni maalasin neljä vuotta sitten nordica ekolla hilseilleen vanhan maalin päälle,
raavin tietty hilseilleet ensin pois, ja maalipinta on kuin juuri maalattu..
maalikauppias lupasi että uudelleenmaalausväli on ekolla viisitoista vuotta,aika näyttää pitääkö paikkansa..
raavin tietty hilseilleet ensin pois, ja maalipinta on kuin juuri maalattu..
maalikauppias lupasi että uudelleenmaalausväli on ekolla viisitoista vuotta,aika näyttää pitääkö paikkansa..
puuhapena kaiken korjaa
Akrylaatti = lateksi. Muovijohdannainen maali, oli se nimi sitten kuinka hieno tahansa. Ja onhan se varmaan alkydiöljymaaleihin verrattuna jollakin mittarilla laboratoriossa mitattuna hengittävämpi. "Ja muodostaa vettä hylkivän pinnan..." Huh, kuulostaa aina pahalta kun tuon kuulee.ja eko on akrylaatti maali pieni lainaus valmistajan sivulta..
Niinhän se on, maalissa se aina vika on. Ei pohjien teossa, maalattavassa pinnassa tai maalin levityksessä ja maalaus-säässä tai noiden kaikkien tekijöiden yhdessä. Ja tästä ei kannata ottaa kenenkään herneitä...
Voithan tuota kokeilla ekoakin, varmaan ihan ok tuote, uusissa rakennuksissa. Jos talossa ei ole tuuletusrakoa ulkoverhoilun takana niin ei se saata pysyä sen paremmin.
Ja tuo maalikauppiaan kommentti 15 vuotta on ihan turhanpäiväinen. Saattaa olla jossakin kohteessa 15 - 20 vuotta, jossakin 10 tai vaan 5. Jokainen maalauskohde ja talon paikka on omanlaisensa ja pitävää lupausta maalin kestosta on mielestäni ihan turha sanoa. Suuntaa antavaa kommenttia voi toki antaa.
Entinen Uulatuotteen edustaja. Leipätyö Colorialla tällä hetkellä.
- vesahy
- Jäsen

Tämän kevään mittaan olen selvitellyt paitsi eri ulkoseinäpanelien malleja ja hintoja, myös uppoutunut maalauksen ihmeelliseen maailmaan. Panu Kailan Maalikirja on luettu soveltuvilta osin niin etu- kuin takaperinkin. Sivumennen voin todeta, että kun kirja itse asiassa on kokoelma vanhojen mestarien reseptejä ja työohjeita, niin siinä on paljon keskenään ristiriitaista tietoa - toinen neuvoo tekemään juuri niin kuin toinen kieltää.
Yhtään maalityyppiä, valmistajaa tai maalia en tiedä, josta jollakulla ei olisi ollut huonoja kokemuksia. Yhdellä ei pysy maali seinässä, toisella homehtuu, kolmannella haalistuu. Itse olen päätynyt ennen kaikkea perinnesyistä pellavaöljymaaliin, mutta uskon kyllä, että Ultra tai Panukin kestäisi seinässä minun aikani. Kaikesta päätellen pohjatyö ja maalausolosuhteet ovat ratkaisevia lopputuloksen kannalta. Kunnon pohjustus siis eikä sitten maalailla sateella, ei mitään maalia.
Liiterin ikkunoiden ja ovien vuorilautoihin vetelin valkoista Tehoa (ei siis Pika-) toistakymmentä vuotta sitten ja ovat pysyneet hyvän näköisinä. Itse seinä huutaa jo uutta punamultaa mutta en ehdi nyt, sattuu olemaan muita kiireitä.
Yhtään maalityyppiä, valmistajaa tai maalia en tiedä, josta jollakulla ei olisi ollut huonoja kokemuksia. Yhdellä ei pysy maali seinässä, toisella homehtuu, kolmannella haalistuu. Itse olen päätynyt ennen kaikkea perinnesyistä pellavaöljymaaliin, mutta uskon kyllä, että Ultra tai Panukin kestäisi seinässä minun aikani. Kaikesta päätellen pohjatyö ja maalausolosuhteet ovat ratkaisevia lopputuloksen kannalta. Kunnon pohjustus siis eikä sitten maalailla sateella, ei mitään maalia.
Liiterin ikkunoiden ja ovien vuorilautoihin vetelin valkoista Tehoa (ei siis Pika-) toistakymmentä vuotta sitten ja ovat pysyneet hyvän näköisinä. Itse seinä huutaa jo uutta punamultaa mutta en ehdi nyt, sattuu olemaan muita kiireitä.