Rakenna itse puutarhapakki

Keskustelua otsikon mukaisesti
Vastaa Viestiin
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Rakenna itse puutarhapakki

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Tein blogiini jutun tommoisen pienen puutarhapakin rakentamisesta. Vaimo halusi jonkun kantolaatikon, jossa saa kuskata pihalla pikkulappareita, siemeniä ja muita puutarhan tarpeellisuuksia.

Kuva

http://www.sihistin.fi/fi/puutyot/pakki.html

Jos vaikka joku innostuisi noin kevään kunniaksi tarvitsemaan tuollaista :)

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Rölli
Jäsen
Jäsen

Re: Rakenna itse puutarhapakki

Viesti Kirjoittaja Rölli »

:-D Kätevä, jälleen kerran...

Nämä (ja kirvesvarret ym.) ovat juuri niitä yksinkertaisia pikku juttuja joita joka talosta löytyy. Ja jotka äkkinäinen uusi asukas heittää "tarpeettomina romuina" kaatopaikkakuormaan. Ja muutamaa vuotta myöhemmin kiroaa hartaasti että mitä tulikaan tehtyä, kun kaupasta ostettu kiinalainen ei kestä, ja uusi kotimainen maksaa mansikoita...

Tuosta "olisi kiva nähdä muiden versioita" tuli mieleen, kun takavuonna oli työmaalla pakkaspäivinä hieman tylsää, ja työkaverin kans lyötiin viisaat päät yhteen, ja päätettiin joutessamme tehdä galupakki. Eli kuljetin kaikenmoisille palikoille, mitä kaivojen, putkien yms. asennuksessa tarvitaan (saha, liukua, kulmia...). Teoriassa juuri tuollainen kuin Pekan oivallisessa ohjeessa. Tuumasta toimeen, muottivaneria kaivettiin lumihangesta ja raahattin sisälle sulamaan. Muuten meni hyvin, mutta kokoa hahmotellessamme sattui joku mittavirhe, liekö jotain alemmuuskompleksia tai sen sukuista. Galupakistamme tuli niin järtsyn kokoinen, että kantajaa sille ei löydy kuin Grimmin saduista. Kuvia ei ole, luojan kiitos :wink: Tuotos hylättiin välittömästi kokoamisensa jälkeen käyttökelvottomana.

Että sillain, terveisiä vaan Paul.G.F:lle :wink:
heikkih
Jäsen
Jäsen

Re: Rakenna itse puutarhapakki

Viesti Kirjoittaja heikkih »

Mainiot vinkkisivut ja hyvää ystävällistä asennetta!
Tuli taas yksi sivu lisää suosikkeihin.
Vastaa Viestiin