Eristeen hinta
Eristeen hinta
Varmaan asiaa on pohdittu useammassakin säikeessä, mutta aloitetaan taas alusta.
Rautakaupassa poiketessani kysäisin eristeiden hintoja ja sain seuraavanlaista infoa. Aloin jälkeenpäin epäillä, ettemme tainneet myyjän kanssa sittenkään puhua samasta asiasta. Pakkauskoot, erilaiset menekit, ym. saattaakseni yhteismitallisiksi, muutin hinnat kuutimetrihinnoiksi valmista eristettyä seinää.
Tällöin Termex, itse puhallettuna, maksaisi 27,80/m3,
Parocin "itsepuhallusvilla"vastaavasti 35,40 /m3,
Parocin 100mm:n levy 66,70/m3.
Puhallusvilloihin tekisi lisähintaa vielä puhaltimen vuokra, 30 eur/vrk.
Uskomaton ero, jos pitää paikkansa, vai mitä mieltä olette.
Rautakaupassa poiketessani kysäisin eristeiden hintoja ja sain seuraavanlaista infoa. Aloin jälkeenpäin epäillä, ettemme tainneet myyjän kanssa sittenkään puhua samasta asiasta. Pakkauskoot, erilaiset menekit, ym. saattaakseni yhteismitallisiksi, muutin hinnat kuutimetrihinnoiksi valmista eristettyä seinää.
Tällöin Termex, itse puhallettuna, maksaisi 27,80/m3,
Parocin "itsepuhallusvilla"vastaavasti 35,40 /m3,
Parocin 100mm:n levy 66,70/m3.
Puhallusvilloihin tekisi lisähintaa vielä puhaltimen vuokra, 30 eur/vrk.
Uskomaton ero, jos pitää paikkansa, vai mitä mieltä olette.
kun unta, nälkää ja lämmintä piisaa, ei asiat voi olla kovin huonosti
Tampereen seudulta Ekovillaa sai viime kesänä n 14e/paali, ja siitähän tulee n puoli kuutiota. Siis itse puhallettuna. Rakennustorilta koneen vuokra oli n 20e, Starkilta koneen sai ilmaiseksi päiväksi kun osti villaa.
Parocin villahan on sitten kivivillaa eikä selluvillaa, kuten Termex ja Ekovilla. Eli se ei ns hengitä.
Parocin villahan on sitten kivivillaa eikä selluvillaa, kuten Termex ja Ekovilla. Eli se ei ns hengitä.
Seinään laitettaessa sellu/ekovillat puhalletaan ns. märkänä. Mukana on siis vähän liima-aineita. (Märkäpuhallus on ammattilaisten hommaa.)
Kuivana se ei seinällä pysy. Kotelopuhalluksena saa menemään, mutta tullee painumaan aikojen saatossa. Lattioissakin ylitäytetään, että voidaan sulloa tiukkaan ja näin ehkäistä painumista. Eli jos seinä on 2.5 metriä korkea, niin tarvittavaa ylitäyttöä ei pysty tekemään. Tai sitten pitää sulloa aina matkan varrella.
Mutta suosittelen soittamaan paikalliselle urakoitsijalle ja kysymään parasta vaihtoehtoa. Yhteystietoja löytyy esim. valmistajien kotisivuilta. Tarjous asennettuna saattaa olla jopa halvempi kuin itse tehtynä rautakauppahinnoilla.
Kuivana se ei seinällä pysy. Kotelopuhalluksena saa menemään, mutta tullee painumaan aikojen saatossa. Lattioissakin ylitäytetään, että voidaan sulloa tiukkaan ja näin ehkäistä painumista. Eli jos seinä on 2.5 metriä korkea, niin tarvittavaa ylitäyttöä ei pysty tekemään. Tai sitten pitää sulloa aina matkan varrella.
Mutta suosittelen soittamaan paikalliselle urakoitsijalle ja kysymään parasta vaihtoehtoa. Yhteystietoja löytyy esim. valmistajien kotisivuilta. Tarjous asennettuna saattaa olla jopa halvempi kuin itse tehtynä rautakauppahinnoilla.
Tietääkös joku sanoa hintaa näille?
http://www.isolina.com/
http://www.ewona.fi/
http://www.vitalfinland.fi/
Lähinnä että onko paljonkin tyyriimpää kun joku perusvilla/kivivilla. Tuo puhallettu selluvilla (ekovilla termex, yms.) taitaa olla halvinta, mutta eihän tota seinään saa erkkikään.
http://www.isolina.com/
http://www.ewona.fi/
http://www.vitalfinland.fi/
Lähinnä että onko paljonkin tyyriimpää kun joku perusvilla/kivivilla. Tuo puhallettu selluvilla (ekovilla termex, yms.) taitaa olla halvinta, mutta eihän tota seinään saa erkkikään.
Itse maksoin isolinasta 50mm paksuna muistaakseni 54 euroa per paketti jossa oli 2 rullaa (taisi olla jotain 11 neliötä). Saattaa olla että maksoin liikaa, mutta kassatytöllä ei ollut muka mitään valtuuksia antaa alennuksia. Viime vuonna maksoin ekovillan puhallettavasta tavarasta 12,50 euroa paketista ja tänä vuonna on parastarjous ollut 13,50 euroa kahdesta paikasta. Puhalluslaite tulee ilmaiseksi lainaan viikonlopuksi.
Vitali oli muistaakseni lähes tuplahintaista verrattuna tuohon Isolinaan.
Vitali oli muistaakseni lähes tuplahintaista verrattuna tuohon Isolinaan.
Heip,
ehkä erkki ei saa villoja seinään mut Leenamaripa sai
Mut ihan HIRVEÄ DUUNI! Ekovilloitin ulkokuistin seinät. Seinissä oli pääosin n. 30*40 koloja juoksujen välissä. Niittasin tervapaperin alareunaan ja aloin mättää höttöä ekovillaa koloihin ja nostin ja niittasin paperia sitä mukaa kiinni. Oliko järkee
Joo, ei tarvinnut laittaa villa-villaa, emmekä viitsineet mitään vehkeitä lainailla pientä kuistia varten. Olihan homma, mut nyt se on valmis, ollut jo reilut puoli vuotta. Mut uudestaan en kyllä ryhdy moiseen... ja mielestäni ei ollut kallista, paali taisi maksaa n. 13 euroa viime kesänä.
ehkä erkki ei saa villoja seinään mut Leenamaripa sai
Mut ihan HIRVEÄ DUUNI! Ekovilloitin ulkokuistin seinät. Seinissä oli pääosin n. 30*40 koloja juoksujen välissä. Niittasin tervapaperin alareunaan ja aloin mättää höttöä ekovillaa koloihin ja nostin ja niittasin paperia sitä mukaa kiinni. Oliko järkee
Ikaalisissa oleva selluvillafirma puhaltaa seinään kuivana. Ekovillaa pitkäkuitusempi tavara tampataan jotenkin seinään kiinni. En tiedä sen enempää, mutta kuulosti ihan pätevältä touhulta ja sieltä meinasin tilata itselle. Kertoilen sitten lisää, kun olen nähnyt miten homma tapahtuu.Hep kirjoitti:Seinään laitettaessa sellu/ekovillat puhalletaan ns. märkänä. Mukana on siis vähän liima-aineita. (Märkäpuhallus on ammattilaisten hommaa.)
Kuivana se ei seinällä pysy.
Katso sen ikaalisten firman kuivapuhallus tarkkaan...olen nähnyt tapauksen jossa väitti kovaa puhaltavansa seinäkotelon ylhäältä täyteen. Kun tarkasti tuloksen niin useasta kohtaa näkyi tuulensuojalevy! Olis saanut aikas usein sulatella vesijohtoja suihkun kohdalla kun oli sellainen 15 sentin korkuinen ja ties kuinka monta metriä leveä villaton kohta seinässä.
Mielestäni seiniin vain märkäpuhallettuna selluvilla on onnistunut ratkaisu.
Se Ikaalisten firma ei puhalla sitä koteloon vaan ihan tamppaa sen avoimeen seinään kiinni. Enempää en tiedä kuin sen, että niiden koteloimattomaan seinään puhaltama villa ei ole märkää, joten kosteusrasitus on hyvin pieni.miksei kirjoitti:Katso sen ikaalisten firman kuivapuhallus tarkkaan...olen nähnyt tapauksen jossa väitti kovaa puhaltavansa seinäkotelon ylhäältä täyteen. Kun tarkasti tuloksen niin useasta kohtaa näkyi tuulensuojalevy! Olis saanut aikas usein sulatella vesijohtoja suihkun kohdalla kun oli sellainen 15 sentin korkuinen ja ties kuinka monta metriä leveä villaton kohta seinässä.
-
HeikkiHaverinen
- Uusi jäsen
Re: Eristeen hinta
Hämeessä Isolina 100mm paketti 38,44€. Paketissa 4.47neliötä, eli 8.60€/neliö. Isolinan tehtaalta Särkisalmelta sais kuulemma kakkoslaatua n.7.25€/neliö. Linal Oy:n hinta pellavaeristeelle 9.15€/neliö. Vitalista pyytävät täällä 10.45€/neliö. Kaikki hinnat siis 100mm levyeristeelle ja ilman rahtia. Tinkikierrosta en ole vielä tehnyt...
Ekovillasta tullut vasta 1 tarjous... puhallettuna yläpohjaan 31,50€/m3 tai koteloon 47,50€/m3. Seinään puhallusta en ole kysynyt kun meinasin tota levytavaraa sinne itse laitella.
Ekovillasta tullut vasta 1 tarjous... puhallettuna yläpohjaan 31,50€/m3 tai koteloon 47,50€/m3. Seinään puhallusta en ole kysynyt kun meinasin tota levytavaraa sinne itse laitella.
Re: Eristeen hinta
Onpa ekovillan hinta noussut.
2 vuotta sitten pyysin tarjouksen yhdeltä firmalta autotallin vintin täyttämisestä. Tarjous oli 350€. No sepä jäi laittamatta silloin ja nyt puhalsin itse villan katolle. Käytin 3/4 osaa siitä villasta mitä oli siinä 2 vuotta vanhassa tarjouksessa. Koneenlaina + villa oli 450€ arvoinen läjä.
Voiko tähän muuta sanoa kuin "Elämä on..."
2 vuotta sitten pyysin tarjouksen yhdeltä firmalta autotallin vintin täyttämisestä. Tarjous oli 350€. No sepä jäi laittamatta silloin ja nyt puhalsin itse villan katolle. Käytin 3/4 osaa siitä villasta mitä oli siinä 2 vuotta vanhassa tarjouksessa. Koneenlaina + villa oli 450€ arvoinen läjä.
Voiko tähän muuta sanoa kuin "Elämä on..."
Vapaa-aika.... Mikä se on ?