Pekka Huhta kirjoitti:jtbo kirjoitti:Itse olen luopunut papereista oikeastaan kokonaan, koivutuohi tuntuu olevan vain niin paljon helpompi tapa

Ninno, meillä sytytetään höylänlastuilla (tarkennuksena, että höylänlastuilla eikä kutterinpurulla, jossa on vissi ero

). Paperi ei todellakaan ole se paras tapa, mutta sytyt pitää pilkkoa sen mukaan että kuinka hyvää sytykettä on käytössä.
Pekka
Vastaan nyt kuitenkin vaikka ainoa tulisija onkin tuo kiuas ja kun tuo Pekka on ilmeisemmin puuseppä, oikeassa elämässään, niin sanomalehti on aika huono mun mielestä jos vertaa maitopurkkeihin, jotka vissiinkin on nykyään kielletty polttaa nekin

Yksi hyvä kaveri, puuseppä, tuo pajalta silloin tällöin jämäpuuta ja seassa sellaisia höylälastuja ja ne on vähän pärettä vastaavia paksuudeltaan niin ai että kun voi vaan nakata pari haituvaa tuleen ja sitten noita "puusepänkuivia" perään niin ei tarvitse jäädä kököttämään, syttykö?
Maatilalliselle vielä vinkki, malta odottaa niiden puiden kuivumista. Ei niitä ennen sitä ole mitään järkeä sinne pesään heittää kiehumaan. Uskoakseni tiedät käsitteen höyrystymislämpö ja vedellä se on huomattavan suuri ja se koko polttoöljyn teho kuluu vain puiden kuivatukseen ja kondenssivesi sitten piipussa saattaa rapauttaa piipun nopsaan huonoon kuntoon.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...