Julkisivu remontti?
Julkisivu remontti?
Minkälaisia kokemuksia teillä on julkisivu remonteista? Minkälaisia eristyksiä laitoitte? ja paljonko tuli maksamaan? Heittäkää kommenttia/ tarinaa.
Tuossa pari vanhaa juttua:
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... A+hinta%2A
Hieman enemmän infoa kannattaisi talosta antaa. Julkisivumateriaal? Nykyinen rakenne/eristys? Tärkeintä on tuulenpitävyys ja se, että ilma ei pääse liikkumaan sisältä ulos tai puhaltamaan eristeisiin. Eli tuulensuojalevyt ulkopintaan saattaisivat hyvin riittää.
Olettekos tekemässä sisäremppaa?
Hieman enemmän infoa kannattaisi talosta antaa. Julkisivumateriaal? Nykyinen rakenne/eristys? Tärkeintä on tuulenpitävyys ja se, että ilma ei pääse liikkumaan sisältä ulos tai puhaltamaan eristeisiin. Eli tuulensuojalevyt ulkopintaan saattaisivat hyvin riittää.
Olettekos tekemässä sisäremppaa?
me purettiin vanha ulkovuoraus, revittiin vinolaudotus esiin ja laitettiin 5cm:n villa jossa tuulensuojapaperi samassa.
ehkä hinnaltaan tyyriimpi, mut siinäpähän tuli molemmat laiteltua samalla kertaa ja tosi helppo asentaa!
sit vaan ulkovuoraus paneelit päälle.
otettiin käsittelemätöntä ja tehtiin kaikki itse; kyllästys ja pohjamaalaus ja sit pintamaalaus vielä lopuks.
eli siis ulkovuorauksesta maksettiin taas vähemmän ja tehtiin enemmän.
kaikki kuiteskin ite tehty ja muutama tonni tais mennä, jos oikein muistan...
ehkä hinnaltaan tyyriimpi, mut siinäpähän tuli molemmat laiteltua samalla kertaa ja tosi helppo asentaa!
sit vaan ulkovuoraus paneelit päälle.
otettiin käsittelemätöntä ja tehtiin kaikki itse; kyllästys ja pohjamaalaus ja sit pintamaalaus vielä lopuks.
eli siis ulkovuorauksesta maksettiin taas vähemmän ja tehtiin enemmän.
kaikki kuiteskin ite tehty ja muutama tonni tais mennä, jos oikein muistan...
- pienitalo45
- Jäsen

Miettisin vielä tuota ulkovuorauksen uusimista. Puutavara on nykyisin sangen kallista, ja työtähän se teettää pirusti. Onko nykyinen vuoraus niin pilalla, että maalauksella ja ongelmalautojen vaihdolla ei selviä? Jos ulkovuorausta ei ole pakko muusta syystä uusia, kannattaa miettiä, maksaako ulkopuolelle lisätty eristys itseään takaisin? Tai maksaahan se mutta maksaako sinun elinaikanasi?
Meillä tehtiin menneenä kesänä, tuulensuojalevyt ja verhous. Tuola kuvia:
http://kotisivu.dnainternet.net/jarprit/remontti.htm
puutavara 2600e, maalit n.600-700e + ekovillat sun muut... ei mun mielestä tullut kovin kalliiks, vanha verhous oli aika lailla mennyttä, koolaukseen sitä käytettiin.
http://kotisivu.dnainternet.net/jarprit/remontti.htm
puutavara 2600e, maalit n.600-700e + ekovillat sun muut... ei mun mielestä tullut kovin kalliiks, vanha verhous oli aika lailla mennyttä, koolaukseen sitä käytettiin.
Puutavara on nykyään kallista ja laatu on pääsääntöisesti aina huonompaa kuin alkuperäinen joten kannattaa aina säästää alkuperäistä mahdollisimman paljon.Harvoin näkee sellaista ulkovuorta joka on niin huono ettei huonot kohdat paikkaamalla ja maalaamalla tule kelvollista.
Mitä tulee lisäeristykseen niin taloudelliselta kantilta katsottuna eli energiasäästönä se ei maksa itseään takaisin vuosikymmeniin.Lisäksi esteettisesti ajateltuna talon ulkonäkö useimmiten tärvääntyy aivan kamalaksi kun ikkunat jää syvennyksiin,räystäät lyhenee jne...
Jos kuitenkin vaihdat ulkovuoren niin mun mielestä pelkkä paksu tuulensuojalevy riittää myös lisäeristykseksi.Nurkkiin voi laittaa lisäksi vielä tervapaperin tuulensuojalevyn alle.
Oleellista on ilmantiiveys,ei eristekerroksen paksuus.
Mitä tulee lisäeristykseen niin taloudelliselta kantilta katsottuna eli energiasäästönä se ei maksa itseään takaisin vuosikymmeniin.Lisäksi esteettisesti ajateltuna talon ulkonäkö useimmiten tärvääntyy aivan kamalaksi kun ikkunat jää syvennyksiin,räystäät lyhenee jne...
Jos kuitenkin vaihdat ulkovuoren niin mun mielestä pelkkä paksu tuulensuojalevy riittää myös lisäeristykseksi.Nurkkiin voi laittaa lisäksi vielä tervapaperin tuulensuojalevyn alle.
Oleellista on ilmantiiveys,ei eristekerroksen paksuus.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Joo eiköhän tuulensuojalevy ja uus vuoraus ole ihan riittävää. Meillekin vuosituhannen taitteessa laittanut edellinen omistaja uuden ulkovuorauksen ja jättänyt vanhan alle. Ei vain ole laitettu mitään eristystä, olis eri mukavaa ollut. Mutta on tää melko lämpönen talo ilman sitäkin, kattellaa jos ite laittais sitten.
TUo puutavaran hinta on tosiaan pari viime vuotta ollut nousussa, mut nytten on taas tultu hinnoissa takapakkia. Niinkuin aina talveksi käytännössä. SUht mielenkiintoista nähdä millanen ens vuosi tulee, kun on mettät näin pirun märkiä ettei pölliä saada poies metiköstä, voi olla melkosta eioota ja hinnat pilvissä ens suvena taas.
TUo puutavaran hinta on tosiaan pari viime vuotta ollut nousussa, mut nytten on taas tultu hinnoissa takapakkia. Niinkuin aina talveksi käytännössä. SUht mielenkiintoista nähdä millanen ens vuosi tulee, kun on mettät näin pirun märkiä ettei pölliä saada poies metiköstä, voi olla melkosta eioota ja hinnat pilvissä ens suvena taas.
Täällä Riihimäellä on paikallisen Versowoodin sahan piha-alueet niin turvoksissa valmista sahatavaraa pakattuna että en ole koskaan nähnyt tuollaista määrää siellä aiemmin.Tiedä sitten mikä on totuus ensi kesänä...punny kirjoitti: voi olla melkosta eioota ja hinnat pilvissä ens suvena taas.
-
remontti-ässä
- Jäsen

Itsellä myös julkisivuremontti edessä
Mineriittipintainen talo, 10x11 metriä kanttiinsa ja harjan korkeus 8,5 metriä joten ajatuksena teettää koko homma remonttimiehillä, liian iso projekti kesälomaksi ja muuten ei kerkeä.
Pari kysymystä minulla:
1) onko jollain kokemusta vastaavan teettämisestä ja hinnasta että vähän tietäisi referenssiä jottei minua ryöstetä.
2) ajatus laittaa tuulensuojalevy mineriitin vinolaudoituksen alle lisäeristeeksi, siihen sitten koolit ja panelit. Kohtuu hyvin pitää lämmön nytkin joten ei isompaa. Kommenttia?
3) mietin myös ikkunoiden uusintaa, ihan kohtuu kunnossa ovat mutta asumismukavuuden ja energian vuoksi voisi nuo uusia. Onko isokin synergiahyöty jos tekee ulkosivurempan yhteydessä vai voiko tuon huoletta jättää tuleville vuosille.
Pari kysymystä minulla:
1) onko jollain kokemusta vastaavan teettämisestä ja hinnasta että vähän tietäisi referenssiä jottei minua ryöstetä.
2) ajatus laittaa tuulensuojalevy mineriitin vinolaudoituksen alle lisäeristeeksi, siihen sitten koolit ja panelit. Kohtuu hyvin pitää lämmön nytkin joten ei isompaa. Kommenttia?
3) mietin myös ikkunoiden uusintaa, ihan kohtuu kunnossa ovat mutta asumismukavuuden ja energian vuoksi voisi nuo uusia. Onko isokin synergiahyöty jos tekee ulkosivurempan yhteydessä vai voiko tuon huoletta jättää tuleville vuosille.
1.Ei omaa kokemusta
2.Itse tekisin juuri näin.
3.Älä ihmeessä vaihda ikkunoita energian säästön nimissä.Käytännössä eivät maksa itseään koskaan takaisin.Vanhat ikkunat kunnostamalla ja tiivistämällä saat todella hyvät ikkunat jotka kestää varmasti vielä kauemmin kuin uudet.Jos ei ole saranoita niin silloin laitetaan saranat,ei vaihdeta koko ikkunoita karmeineen.Älä haksahda myyntimiesten korulauseisiin.
3.Älä ihmeessä vaihda ikkunoita energian säästön nimissä.Käytännössä eivät maksa itseään koskaan takaisin.Vanhat ikkunat kunnostamalla ja tiivistämällä saat todella hyvät ikkunat jotka kestää varmasti vielä kauemmin kuin uudet.Jos ei ole saranoita niin silloin laitetaan saranat,ei vaihdeta koko ikkunoita karmeineen.Älä haksahda myyntimiesten korulauseisiin.
Meillä on ikkuna ja julkisivu remontti juuri tarjouskierroksessa. Pari firmaa on käynyt jo hommaa katsomassa, ensi viikolla tulee vielä ainakin kaksi firmaa lisää. Sitten rupeaa hintataso selviämään.
Talo mineriittipintainen, ajatuksena uusia ikkunat ja ulko-ovi, laittaa tuulensuoja vinolaudoituksen päälle ja siihen rimoitus ja paneelit. Katsotaan mitä maksaa...
Talo mineriittipintainen, ajatuksena uusia ikkunat ja ulko-ovi, laittaa tuulensuoja vinolaudoituksen päälle ja siihen rimoitus ja paneelit. Katsotaan mitä maksaa...
-
remontti-ässä
- Jäsen

Eli ihan sama setti kuin minulla tulossa. Pistä ihmeessä tänne tarjousten hintakirjoa kun saat selville, auttaa minua todella paljon arvioiman tilannetta. Itse ehdin aktivoitua asian suhteen joskus helmikuun loppupuolella.Pitkä kirjoitti: Talo mineriittipintainen, ajatuksena uusia ikkunat ja ulko-ovi, laittaa tuulensuoja vinolaudoituksen päälle ja siihen rimoitus ja paneelit. Katsotaan mitä maksaa...
Kiitos etukäteen !
On se kyllä jännä juttu kuinka toi ikkunoiden vaihtaminen jakaa mielipiteitä. Itse olen uusien ikkunoiden kannalla. Se on kyllä totta että ei ne uudet ikkunat itseään koskaan takaisin maksa mutta ainakin meillä on tällä hetkellä talossa yli 15m2 eristämätöntä seinä pintaa eli ne vanhat ikkunat. Ikkunat vaihtamalla saadaan nämäkin neliöt eristettyä. Entäs käyttömukavuus ja äänieristys?Tomppa kirjoitti:1.Ei omaa kokemusta
Re: Itsellä myös julkisivuremontti edessä
Käsittääkseni ikkuna remontissa maksaa se itse ikkuna suurimman osan. Asennustyötä ammattilaiselta ei mene kuin päivä tai pari.remontti-ässä kirjoitti:3) mietin myös ikkunoiden uusintaa, ihan kohtuu kunnossa ovat mutta asumismukavuuden ja energian vuoksi voisi nuo uusia. Onko isokin synergiahyöty jos tekee ulkosivurempan yhteydessä vai voiko tuon huoletta jättää tuleville vuosille.
Kun meteriaali on se mikä maksaa niin enpä usko kamalasti synergia etuihin...
Mutta kuten sanottu vanhoja hyviä ikkunoita ei kannata vaihtaa uusiin. Meillä molemmilla puolilla naapurit vaihtanut uudet ja ikkunat jo -10 asteessa täysin huurussa...
Onhan vanhojen kunnostus Hel*******nen urakka mutta kun tekee rauhassa reiän kerrallaan niin kyllä ne kesässä on tehty