Tarjotkaa vaan linkkiä jos aiheesta on jo keskusteltu tältä kantilta mutten äkkiseltään löytänyt.
Eli onko minkälainen homma tehdä itse? Paljonkohan mahtais maksaa per neliö jos teettää jollain? Käsittelyn uskaltaa varmaankin hoitaa itse? Onko kokemusta vaaleasta lattiasta? Mahtaako olla puhtaanapito tuskaa kun on koiria...
Lattian hionta+käsittely
-
Harrastelija
- Jäsen

Olen hionnut itse mulla oli lautalattian päällä vanhamaali + liimaa muovimatosta. aluksi otin rälläkällä pois liimat ja vanhat maalit toimi loistavasti kiitoksia vaan neuvoista tänne jonka jälkeen kävin vuokraamassa bauhaussista koneen 50eur viikonloppu ja hion noin 60 neliötä. Vielä pitäisi erikseen hiota seinän vierustat siihen ajattelin vuokrata koneen tai nauhahiomakoneella.
Itse olen tyytyväinen työnjälkeen maalausta en ole vielä kerennyt tekemään.
Itse olen tyytyväinen työnjälkeen maalausta en ole vielä kerennyt tekemään.
Meillä oli olohuoneessa vanha lakka niin tiukassa ja laudat epätasaiset, ettei lattiahiomakoneella lähtenyt kuin korkeimmista kohdista. Epätoivo meinasi jo iskeä, mutta raaputtamalla ja pienehköllä nauhahiomakoneella onnistui. Työlästä oli, mutta nyt on lattia hieno.
Tummaksi laitettiin puunsuojalla (yök mikä aine) ja muutama kerros lakkaa päälle. Tumma lattia on aika mahdoton pitää siistin näköisenä, kun on eläimiä. Jokainen pölyhiukkanen ja karvapallo loistaa pitkälle.
Uskoisin, että vaalea voisi olla melkein parempi värivalinta.
Paitsi jos on musta koira.
Tummaksi laitettiin puunsuojalla (yök mikä aine) ja muutama kerros lakkaa päälle. Tumma lattia on aika mahdoton pitää siistin näköisenä, kun on eläimiä. Jokainen pölyhiukkanen ja karvapallo loistaa pitkälle.
Uskoisin, että vaalea voisi olla melkein parempi värivalinta.
Paitsi jos on musta koira.
Talossamme oli ostohetkellä muovimatto ja tämän alla kovalevyt, revimme nuo pois ja alta paljastui lankkulattia. Tuo oli kuitenkin ihan raakapuuta eli täysin käsittelemätöntä ja TIKKUISTA
Hioimme reilun 60m2 alueen mieheni kanssa kahdella tarjoustalon halpis-nauhahiomakoneella. Työtä riitti mutta emme halummeet vuokrata isoa hiomakonetta koska lattiasta olisi tullut täysin tasainen. Nyt saimme jätettyä lankkuihin niiden kaarevuuden ja onhan tuo elävän näköinen muutenkin kun eivät ihan millilleen ole samassa tasossa.
Teimme työtä huone kerrallaan, tuossa 60m2 on neljä huonetta ja aikaa yhteen huoneeseen meni n. 5-6tuntia, kun nurkkia ja reunoja joutui näpräämään kauemmin. Sukulaiset tuota kauhisteli, kuinka viitsiitte! (ja appiukko edelleen tyrkyttämässä sitä laminaattia) Mutta tekisimme ehdottomasti saman valinnan uudelleen, ei se niin raskasta ole ja tuli vielä halvaksikin
Tämän jälkeen liimaamme suurimmat raot erikeeper-sahanpuru-mössöllä ja hiomme nuo kohdat uudelleen. Tämän jälkeen maalaamme lattian siniharmalla uulan puulattiamaalilla. Yhden nurkan otimme alussa koekaniiniksi ja siitä tuli juuri sellainen kuin halusimmekin
Teimme työtä huone kerrallaan, tuossa 60m2 on neljä huonetta ja aikaa yhteen huoneeseen meni n. 5-6tuntia, kun nurkkia ja reunoja joutui näpräämään kauemmin. Sukulaiset tuota kauhisteli, kuinka viitsiitte! (ja appiukko edelleen tyrkyttämässä sitä laminaattia) Mutta tekisimme ehdottomasti saman valinnan uudelleen, ei se niin raskasta ole ja tuli vielä halvaksikin
Tämän jälkeen liimaamme suurimmat raot erikeeper-sahanpuru-mössöllä ja hiomme nuo kohdat uudelleen. Tämän jälkeen maalaamme lattian siniharmalla uulan puulattiamaalilla. Yhden nurkan otimme alussa koekaniiniksi ja siitä tuli juuri sellainen kuin halusimmekin