Halutaanko rakennetta muuttaa? Ehdotuksia?

Tiedotteita foorumin käyttäjille.

Muutetaanko foorumin rakennetta?

Vanha on hyvä - pysytään siinä.
48
34%
Vanha on hyvä, mutta lisätään pääaiheita.
85
59%
Pääaiheiden jako on huono - laitetaan uusiksi koko...
10
7%

Ääniä yhteensä: 143

Ari
Admin

Halutaanko rakennetta muuttaa? Ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Olen saanut muutamia toiveita foorumin rakenteen muuttamisesta. Rakenteen muuttaminen on toki mahdollista, mutta vanhojen viestien siirtäminen on melkoinen urakka.

On ehdotettu mm. pääsivulle suoraan eri pääaiheet:
- kattoremontit
- seinäremontit
- sisälattiaremontit
- sokkeliremontit
- pihatyöt
eli parempi jako aiheisiin jo otsikko/hakemistotasolla.

Pysytäänkö vanhassa, muutetaanko vai lisätäänkö vain jotain?

Äänestäkää ja kommentoikaa - katsotaan sitten mitä tehdään.
Ari
Admin

Mitä lisätään?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Mitä lisätään - jos lisätään? Ehdotuksia?
Mika
Jäsen
Jäsen

Lisäyksistä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Omasta mielestäni etusivulla saisi olla omat osuutensa ainakin noille sokkeliremonteille ja pihatöille.

Olisiko ideaa laittaa etusivulle yleisille remonteille omat osuudet esim. tyyliin
-ulkopintaremontit
-sisäpintaremontit (lattia, seinät, katto)

:?:
Ari
Admin

Viesti Kirjoittaja Ari »

Äänestämään ihmiset :?
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Älä pilko liikaa. Ite pidä yllä samaa phpbb-viritystä osoitteessa http://www.puuvene.net

Teen uuden palstan jos yhden palstan sisältöön ilmestyy liikaa jonkuntyyppisiä viestejä jotka ihan selvästi vaativat oman ryhmän.

Muuten pirstoutuu liikaa. Nytkin on jo melko hiljaisia sivujuonteita aika lailla.

Mun puupenni :)

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
KariFS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Minunkin mielestä osastoja on jo tarpeeksi. Periaatteessahan yksikin osasto riittäisi jos threadin aihekenttä olisi aina riittävän kuvaava. Ei siis mitään "apua" tai "korjaus" tyylisiä aiheen nimiä vaan vaikkapa esimerkkinä tuo nytkin ajankohtainen "pönttöuuninmaalaus". Heti näkee mistä on kyse ja kiinnostaako.

Siinä mun pari eurosenttiä :D
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Ari
Admin

Viesti Kirjoittaja Ari »

herätellään...
kimanton
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kimanton »

KariFS kirjoitti:Minunkin mielestä osastoja on jo tarpeeksi. Periaatteessahan yksikin osasto riittäisi jos threadin aihekenttä olisi aina riittävän kuvaava. Ei siis mitään "apua" tai "korjaus" tyylisiä aiheen nimiä vaan vaikkapa esimerkkinä tuo nytkin ajankohtainen "pönttöuuninmaalaus". Heti näkee mistä on kyse ja kiinnostaako.

Siinä mun pari eurosenttiä :D
Kannatetaan.
Vanha on kaunista
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Mun mielestä tää nykyinen on todella hyvä ja selkeä joten tällä mennään mun puolesta.
Jami
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jami »

Minä kaipaan ainakin omaa lokeroa kylppäri/sauna -remonteille.

Näistä on mielestäni aika paljon aiheita, ja monet märkätiloihin liittyvät asiat ovat aivan omanlaisiaan.

LVI-osasto on liian laaja kategoria.
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Tää on ihan ok.
Mä en lue erikseen mitään osastoa vaan käytän tuota "näytä viimekäyntisi jälkeen tulleet viestit".
Siinä on vaan se ongelma että jos sattuu sammuttamaan selaimen kesken kaiken niin takaisin tullessa ei ole yhtään uutta viestiä.
Siksi saattaa jopa jäädä johonkin vastaamatta.

Kaipaisin hakua jossa voisi määrätä ajan vaikka "näytä 2 tuntia ja sitä uudemmat viestit" jossa tuo aika olisi valittavissa. Näin on muutamassa muussa foorumissa.

ps. en lue jos otsikko on "apua" :wink:
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
jonin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jonin »

HillyMan kirjoitti:Kaipaisin hakua jossa voisi määrätä ajan vaikka "näytä 2 tuntia ja sitä uudemmat viestit" jossa tuo aika olisi valittavissa. Näin on muutamassa muussa foorumissa.
Tuollainen olisi hyvä olemassa. Näin kesällä tekeminen painottuu tuonne remonttipuolelle joten lukemattomia viestejä on aina useampi sata. Tuollaisella haulla voisi jakaa lukemista useampaan sessioon.
jiijaoo
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja jiijaoo »

Remontointiosuutta voisi jakaa alueittain: Kylppäri&WC , Lattiat, Seinät, Keittiö..

Ehkä myös lämmitys ja muu sähkö & vesiasiat olisi syytä jakaa vai voikosiko pääotsakkeille tehdä alaotsakkeita?

esim *TÄHÄN* tyylin
Ari
Admin

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kun saan foorumin päivitettyä uuteen versioon niin myös tämä tulee mahdolliseksi.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Labyrint64
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Labyrint64 »

Minä kaipaisin viestiketjuihin luokittelua jolla ketjun aloittaja määrittelisi viestin kuuluvan aiheisiin

-Kattoremontit
-Eristys
-Höyrynsulku

Näin haun avulla pystyisi hakemaan aiheita jotka käsittelevät katon eristystä. Ongelma on ettei ihmiset jaksaisi täyttää luokitteluja. Tässä törmätään ongelmaan joka on usein kotona sekä työpaikoilla eli alussa tehty vaivannäkö palkitaan myöhemmin. Esimerkkinä ruuvit ja mutterit; itse ostin lokerikot joihin laitan ruuvit ja mutterit jokaisen eri lokeroon koon mukaan mutta nykyisen varaston lajittelu on niin työlästä että on jäänyt tekemättä. Niinpä lähes päivittäin kaivelen isoa laatikkoa ja pengon sekalaisesta mutteri/ruuvikasasta sitä oikeaa.

Foorumissa kun tekovaiheessa jokainen miettisi tarkasti mitä aihe koskee niin myöhemmin aiheista olisi oikeasti hyötyäkin. Sanahaku ei toimi koska asiasana saattaa sisältyä jonkun aivan väärän aiheen sivulauseeseen.
Tämän vuoksi ihmiset aloittavatkin samoja keskusteluja yhä uudelleen. Niin minäkin :(
Vastaa Viestiin