Jossain viestiketjusta ilmeni rintamamiestalojen omistajissa olevan myös mp harrastajia.
Oletteko harrastajat käyneet kokoontumisajoissa tai jossain muualla. Itse tulin pari päivää sitten viikon saksan reissulta ja tänään lähden pannuralliin Koskelle turun lähelle.
Hit the road...
Ei mopoja vaan tosi vanhoja käytettyjä autoja... joskin viime aikoina tossa pihassa on kyllä käynyt enemmän koptereita kuin siipiä.
Oltiin asuttu about 2-3 kk tässä meidän töllissä, täällä kadun päässä, kun pari muksua tuli pihatien ääreen pyörimään. Kysyivät kohteliaasti saako tulla pihaan katsomaan autoa. Seuraavaksi jo kysyivätkin, että "kun me asutaan tuossa kadun alkupäässä, ja siitä meidän ohi menee joskus sellasia äänekkäitä moottoripyöriä, niin tännekkö ne tulee?"
No juu, pakkohan se oli myöntää että tännehän ne.
Eli ei ole moottoripyörää, mutta moposkootteri löytyy. Pari retkeä sillä tuli kesällä tehtyä. Teltta mukaan ja ruokaa päiväksi. Mukavaa touhua, itse asiassa puraisi sen verran tuo kaksipyöräisellä liikkuminen, että varmaan pitää ajaa A-kortti jossain vaiheessa.
Miten se laulu nyt menikään... "moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä..."
Ei vaan, on itsellänikin yksi mopo navetassa säilössä. Mutta löytyy pihamaalta yks lännen malmiheppakin, vuoden -98 FXSTB pikkuisen rakenneltuna. Keväällä myin pois vuoden -66 Bonneville T120, ihan keskeneräisenä projektina.
Enempi kyllä harrastelen autoja, käyttiksenä jenkkejä ja varsinaisena harrasteena urheilukuplia
Oikeastaan Editan myötä jäänny mopoilut kokonaan pois. Mutta tuli sitä aikoinaan ajettua ihan Portugalin Vilamouraan asti, samalla reissulla tuli käväistyä Faron mega MP-tapahtumassa.
Ducati Monster 1000 i.e. löytyypi. Sitä ennen on ollut kolme kasawikaa.
Jos nyt jotain masiinaa voi rakastaa, niin tätä italiaanoa sitten. Joskus kun vaikka tavaroiden takia joutuu aurinkoisena päivänä autolla työmatkan tekemään, niin heti on päivä pilalla...
Juuri missään kokoontumisajoissa en sillä kyllä paljon käy. Enkä missään mutterilla poseeraamassa. Mulle se on keino päästä yksinäisyyteen ja omaan rauhaan ihmisiä pakoon, ei ihmisten luo. Joskus kavereiden kanssa käyn ajelemassa.
Täältä löytyy Honda CBR600F -99
Kivan näköinen vauhtihirmu, muuta en osaa naispuolisena sanoa
Isäntä on toistaiseksi ajellut sen kanssa ja itse olen ollut kyytiläisenä, noinkohan sitä täytyisi ajaa moottoripyöräkortti..
Nyt jää ajelut vähän vähemmälle kun aloitetaan tuoreina RMT:n omistajina remonttihommat
Mää olen sitten varmaan "epämies" kun nuo kaksipyöräiset eivät ole juurikaan kiinnostaneet. Poikasena oli tunturi supersport ja helkama raisu. Siskolta ostin honda cb 125 vm 73 aikanaan jolla pärräsin ehkä 100km.
Nyt kun maalla asutaan niin joku pappa tunturi tms. olisi kyllä makea peli sauna olusten hakemiseen :D
Jotain hauskaa tahi viisasta pitäisi tässä lukeman?
Suzuki-fani olen henkeen ja vereen. Siksi onkin ikävä tunnustaa että meidän taloudesta löytyy Yamaha Tenere, Suzuki TS125 -73 ja yksi kiinalainen mopo.
Santeri kirjoitti:
Ja vaihdettujen osien määrä? Taitaa prosentit "vähän" paukkua yli.
Ja aiheeseen, itsellä on projektina -71 Pappa. Entisöinti käynnissä. Sain velipojalta häälahjaksi. Vaimo tykkäsi
Eipä taida paukkua. Kun muokkaa alkuperäisiä osia ei prosentteja mene, ja muutenkin taitaa prosentit mennä niin, että jos pitää orkkis tekniikan (moottori, laatikko, ensiöveto), niin kaiken muun voi vaihtaa. Jarruista kun ei mene mitään jos ne vaihtaa, kunhan vaihtaa paremmat jne.
Eli säännöt ovat viime vuosina hieman vapauttaneet rakentelua.
Santeri kirjoitti:
Ja vaihdettujen osien määrä? Taitaa prosentit "vähän" paukkua yli.
Ja aiheeseen, itsellä on projektina -71 Pappa. Entisöinti käynnissä. Sain velipojalta häälahjaksi. Vaimo tykkäsi
Eipä taida paukkua. Kun muokkaa alkuperäisiä osia ei prosentteja mene, ja muutenkin taitaa prosentit mennä niin, että jos pitää orkkis tekniikan (moottori, laatikko, ensiöveto), niin kaiken muun voi vaihtaa. Jarruista kun ei mene mitään jos ne vaihtaa, kunhan vaihtaa paremmat jne.
Eli säännöt ovat viime vuosina hieman vapauttaneet rakentelua.
Aivan oikein ei pauku prossat yli....ja sitä paitsi turha niitä on tuijottaa. Rakentaa sellasen ku haluaa ja ajaa vaan...
pannu kirjoitti:
Aivan oikein ei pauku prossat yli....ja sitä paitsi turha niitä on tuijottaa. Rakentaa sellasen ku haluaa ja ajaa vaan...
Paitsi pääkaupunkiseudulla jossa poliisi ei ole ystävä, varsinkaan hd-kuskien ystävä. Duunikaverikin kiroilee kun jatkuvasti ollaan pysäyttämässä, mutta sitten kun on oikeasti tarvetta poliisille niin saa odottaa tunnin tai jopa kauemmin.
Sen verran täytyy kommentoida kun takavuosina taistelin erään korinvaihtoauton kanssa niin prosenteilla ja varsinkin niillä 50:n ylittävillä on todellakin merkitystä.Meinasi tulla ns. kallis auto...Ajattelin kanssa että ei niitä katsastusmiehiä kiinnosta tälläinen vanha auto mutta kylläpä vaan kiinnosti.
Tarina päättyi onnellisesti ilman veroseuraamuksia mutta helpolla se ei käynyt.Hyvät suhteet tiettyihin tahoihin auttoivat merkittävästi.