Olipas hauskaa löytää tällaiset sivut!
Meillä ei ole ollut mitään erityistä talokuumetta, mutta koska tuttavapariskuntamme on myymässä ihanaa rintamamiestaloa niin pakkohan sitä oli mennä katsomaan. Sen jälkeenpä ei ole muuta tullut mietittyäkään! Ihan untuvikkona täällä mietitään näitä isoja asioita ensiasuntoa tässä siis ollaan ostamassa. Printtasin jo tuon tarkistuslistan... oisinpa löytänyt tuon ennen kuin mentiin paikan päälle. No huomenna mennään kysymään pankin tätiltä saataisko me edes lainaa ja pian sitten uudelleen katsomaan taloa tarkemmalla sihdillä. Paljon on kyllä oppimista. En kyllä osannut yhtään katsoa noin asiantuntevasti...
Tämä talo on 57(vai 53...) rakennettu. Alakerrassa olohuone, alkovi, keittiö, pieni vessa, yläkerrassa kodinhoitohuone siellä wc ja suihkukaappi ihan muutama vuosi sitten laitettu tuo huone, yläkerrassa siis vielä 70-luvulla rakennettu pieni makuuhuone ja rakentamatomat isot sivuvintit. Kellari on rakentamatonta tilaa sorapohjalla. Pihasauna on ja varasto ja huussi:) Rakennukset on hiekkaharjun päällä ja hyvä ryhtisiä. itse talo on hämmästyttävän hyvän näköinen. Pinta on rappausta eikä sitä ole kuulemma uusittu missään vaiheessa. korkeintaan maalattu. Seinät on kuulemma monikertaiset. sen rappauksen alla on tiili ja puuseinät (oon ihan onneton tässä selostamisessa, koittakee kestää...) ikkunat on alkuperäiset. Talo tuntuu olevan paljon alkuperäisessä kunnossaan. Sellasta siisitimisremonttia on tehty, maalattu ja keittiöön laitettu kaappeja vanhaan henkeen sopivasti hyvällä maulla... tulisijat on poistettu, mutta hormit on. Talossa ovat asuneet rakentajat itse ihan viime vuosiin asti.
Mitä tuo juttu on noista viemäröinneistä? Tuossa on sellanen paskakaivo. Kunnallistekniikka on kuulemma lähellä tai en minä tiedä kuinka lähellä... miten nuo astukset on muuttumassa? Kai tässä omat ajatukset ainakin selkiintyy kun kirjoittaa:) saa kysyä ja kommentoida!
apu tarpeen
apu tarpeen
täst vaa näin :)
Re: apu tarpeen
meeri kirjoitti:Olipas hauskaa löytää tällaiset sivut!
Tervetuloa
meeri kirjoitti:Mitä tuo juttu on noista viemäröinneistä? Tuossa on sellanen paskakaivo. Kunnallistekniikka on kuulemma lähellä tai en minä tiedä kuinka lähellä... miten nuo astukset on muuttumassa?
Tarkemmin en osaa sanoa, mutta vuoteen 2014 mennessä omat likakaivot on nykyaikaistettava nykynormien mukaisiksi tai liityttävä kunnallistekniikkaan.
Esimerkiksi tuolta oman asuinkuntani sivuilta löytyy seuraavanlaista tietoa uudesta jätevesilaista.
http://www.nastola.fi/tekninen/ymparisto.htm#jatevedet
http://www.nastola.fi/tekninen/ymparisto.htm#jatevedet