Jokaiselta rintamamiestalon omistajalta on varmasti monesti kysytty: "Löytyikö yllätyksiä". Vanhat talot saattavat joskus todellakin kätkeä sisäänsä niin iloisia kuin surullisiakin yllätyksiä. Remontoidessa niihin sitten törmää.
Mä olen tällainen eläinrakas hölmö, joka pelastaa hämähäkitkin ulos vapauteen. Kärpäset meillä tosin kokee kohtalonsa aina vääjäämättä kissan suuhun. (Ja varmasti hiiret ja rotatkin, jos niitä nurkissa olisi.) Mun kissat kun ei ole kovinkaan eläinrakkaita..
"Se ei oo nainen eikä mikään, jos ei valmistu talo, omin hartiavoimin.."
ville kirjoitti:No ei....
ei viitsinyt käsin nostaa eikä saanut muuten sitä pois, niin hukuttaa se piti.
Pakko kai se on minunkin ensimmainen viesti kirjoittaa. Pahoittelut skandien puutteesta..
Mulla oli joskus harmiksi asti paastaisia mitka teki joukkoitsemurhia kaytossa olevaan rengaskaivoon. Kyllastyneena ko. toimintaan heitin patkan vanhaa pyykkinarua kaivoon ja toisen paan sidoin tietysti maan pinnalle. Eipa nakynyt raatoja sen jalkeen, kun osasivat kiiveta narua pitkin itse ylos.
ville kirjoitti:No ei....
ei viitsinyt käsin nostaa eikä saanut muuten sitä pois, niin hukuttaa se piti.
Pakko kai se on minunkin ensimmainen viesti kirjoittaa. Pahoittelut skandien puutteesta..
Mulla oli joskus harmiksi asti paastaisia mitka teki joukkoitsemurhia kaytossa olevaan rengaskaivoon. Kyllastyneena ko. toimintaan heitin patkan vanhaa pyykkinarua kaivoon ja toisen paan sidoin tietysti maan pinnalle. Eipa nakynyt raatoja sen jalkeen, kun osasivat kiiveta narua pitkin itse ylos.
Joku oli sitten laitellut tienoolle myrkkyä??. Silloin ne nimittäin menee kaivoon.
kaukomäki kirjoitti:
Joku oli sitten laitellut tienoolle myrkkyä??. Silloin ne nimittäin menee kaivoon.
Sitakaan en kylla yhtaan ihmettelisi. Mista tahansa lapiolla vahan kaivaa, niin aina loytyy jotain haudattua. mm 200 litran tynnyri vesiputkien paalta, mika oli taynna paistinpannuja ja lehmien laakkeita. Myos taysia kalanmaksapulloja olen loytanyt viela noin 2 metrin syvyydesta
Menee offtopiciksi mutta:
Vanhan ajan jätehuollossa tuo roskien noutopuoli ei erityisemmin toiminut. Siksi se jäte, jota ei voinut kompostoida tai polttaa, pistettiin usein jonnekin pois silmistä. Esimerkiksi meillä kaikenlaista lääkepulloa (isommat pullot kierrätettiin kai mehupulloiksi) on löytynyt marjapuskien alta - sinne kun ei kukaan astunut niin rikkinäinenkään pullo ei tehnyt haavoja. Isompaa luunpalaa (lehmän reisiluuta yms.) ja rautatavaraa oli umpeen mätetyssä kaivossa.
Mutta: ei silloin kaupasta tullutkaan muovia muovin päällä yksittäispakatuissa leikkeleissä...
wekkuli kirjoitti:Hä? Kissahan se vasta eläinrakas on! Se rakastaa itteään yli kaiken!
No juu, sehän nyt on selvä. Oma napa, paras napa on kissan motto. Mutta muista eläimistä ne ei sitten välitäkään, hyvä kun kissakaveristaan tykkää. Eikä siitäkään aina, kun pitää välillä vetäistä turpiin sitäkin, jos tarpeeksi potuttaa.
"Se ei oo nainen eikä mikään, jos ei valmistu talo, omin hartiavoimin.."
Rotta on jalo eläin. (Meillä muuten pihalla vanha kaivo, joka oli peitetty ja täytetty rojulla... Löytyi polkupyörä ~ lähes kokonaan, osina... pari kuutiota tyhjiä viina/lääke/hajuvesipulloja... pönttöuunien kuoria, ruostuneet pilalle... ketjua, vaijeria, purkkia... jokunen lelu... ) :)