http://www.skv.fi/Aspx/Realty/RealtyDet ... yID=848457
Tuossa siis kohde. Hintaa on IHAN liikaa, emme tietystikään moista suostuisi maksamaan, mutta joku talossa viehättää. Viimeksi kyselin täysremppaa vaativasta talosta ja nyt onkin kohde, jossa kaikki isot hommat on tehty: salaojat, putket, sähköt, lisäeristys (onko hyvä vai huono juttu) ja kellariremppa eli saunaosasto joka on tosi jees.
Periaatteessa talo on muuttovalmis. Yläkerran makuuhuoneissa on aika kuuma ainakin näin kesällä. Onko asialle tehtävissä jotain, vai saako siitä aina kärsiä rintamamiestaloissa. Asumme nytkin vanhaa taloa, jossa lämpö nousee kakkoskerrokseen kesät talvet. Noin kuuma meilläkään ei silti ole ollut (toisessa huoneessa +25, vaikka ikkunat auki molemmissa makuuhuoneissa ja ulkona +15). Kieliikö jostain muusta ongelmasta vai onko vaan peltikaton ja muiden seikkojen ansiota?
Kiitos jo etukäteen jälleen hyvistä kommenteista!
Remontoitu talo, kannattaako harkitakaan?
Hyvästä kommentista en tiedä, kun ollaan itsekin vasta talo hankittu, mutta kerronpa kuitenkin mielipiteeni
Talohan on kerrassaan hulppean oloinen kaikkine mukavuuksineen, toivottavasti vaan on huolella tehty eikä ole pilattu vanhan talon tunnelmaa. Se mikä mua häiritsee, on vuokratontti. Itse haluaisin oman tontin. Ja hinta on aivan järkky, jo senkin takia ettei tontti ole oma, ja vaikka on kuinka uutta ja upeaa.
Jos hinnan saa tingittyä sopivaksi ja "tyytyy" vuokratonttiin, niin mikä ettei.
Talohan on kerrassaan hulppean oloinen kaikkine mukavuuksineen, toivottavasti vaan on huolella tehty eikä ole pilattu vanhan talon tunnelmaa. Se mikä mua häiritsee, on vuokratontti. Itse haluaisin oman tontin. Ja hinta on aivan järkky, jo senkin takia ettei tontti ole oma, ja vaikka on kuinka uutta ja upeaa.
Jos hinnan saa tingittyä sopivaksi ja "tyytyy" vuokratonttiin, niin mikä ettei.
No heippa,
uteliaana kävin taas tämänkin talon esittelyssä katsastamassa, kun kerran samoilla kulmilla asutaan...
Talo on tosiaan hyvin ylläpidetty ja remontoitu. Käytetyistä rakenteista ei minulla ole aavistustakaan, mutta eiköhän ne ole ihan järjellisesti tehty. Itse en tykännyt siitä, että talo on joskus lisäeristetty ulkopuolelta niin, että ikkunat (nekin vaihdettu uusiin) ovat jääneet syvälle, ja ulkoverhous on samalla vaihdettu, eikä sovi minun silmääni... mutta mielipideasioitahan nämä.
Yläkerta lienee lämmin ihan vaan siitä syystä, että talo on hyvin lämpöeristetty tiiviiksi ja lämmin ilma nousee ylöspäin, eikä tuossa ole isoja puita varjostamassa niin kuin meillä. Ja meillä ei ole isompia lisäeristyksiä tehty, vain alakerrassa on laitettu puukuitulevyjä sisäpuolelle.
Hinnat on tosiaan järkyttäviä nykyään.
uteliaana kävin taas tämänkin talon esittelyssä katsastamassa, kun kerran samoilla kulmilla asutaan...
Talo on tosiaan hyvin ylläpidetty ja remontoitu. Käytetyistä rakenteista ei minulla ole aavistustakaan, mutta eiköhän ne ole ihan järjellisesti tehty. Itse en tykännyt siitä, että talo on joskus lisäeristetty ulkopuolelta niin, että ikkunat (nekin vaihdettu uusiin) ovat jääneet syvälle, ja ulkoverhous on samalla vaihdettu, eikä sovi minun silmääni... mutta mielipideasioitahan nämä.
Yläkerta lienee lämmin ihan vaan siitä syystä, että talo on hyvin lämpöeristetty tiiviiksi ja lämmin ilma nousee ylöspäin, eikä tuossa ole isoja puita varjostamassa niin kuin meillä. Ja meillä ei ole isompia lisäeristyksiä tehty, vain alakerrassa on laitettu puukuitulevyjä sisäpuolelle.
Hinnat on tosiaan järkyttäviä nykyään.
Niinpä juuri. Tuo ulkopuolinen lisäeristys ei minunkaan silmääni viehätä ja mietin, onko talosta noin tehty liiankin tiivis paketti. Vanhan ystävänä olisin myös sisäremonteissa kunnioittanut enemmän vanhaa. Enpä tiedä... Vuokratontti tosiaan, mutta jos tontin haluaisi itselleen lunastaa, hinta nousisi 20 tonnia ja samoin vero. Vertailun vuoksi: Vaasassa "remonttikohteet" vuokra -tai omalla tontilla (ei suurtakaan eroa) maksavat noin 150 000e. Millä rahalla niitä sitten lähtee remppaamaan...? (Varsinkin kun ollaan aika peukalo keskellä kämmentä noiden isojen juttujen kanssa).
A-MM-V: Et sattuisi tietämään lähistöltä muita kohteita?
Nuo teidän kylän talot tulee tuskallisen hitaasti myyntiin ja sinne juuri haluttaisiin...
A-MM-V: Et sattuisi tietämään lähistöltä muita kohteita?
Caty: meidän talo maksoi reilusti alle 150 000 (lähempänä sataa) viime vuonna. Remonttia ollaan tehty nyt yhteen kerrokseen aika reilulla kädellä (putket, sähköt, keittiö, kylppäri, pinnat) ja rahaa on mennyt noin 30 000 euroa. Ollaan säästetty omalla työllä jonkun verran kuluissa.
Minulla ei ole ainakaan mitään sisäpiirin tietoa muista myytävistä kohteista täällä päin
ihan vaan lehdistä noita bongaillut... on kyllä viihtyisä asuinalue, en voi valittaa.
Minulla ei ole ainakaan mitään sisäpiirin tietoa muista myytävistä kohteista täällä päin