putki-ja sähkörempan hintoja?

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
Vili
Jäsen
Jäsen

putki-ja sähkörempan hintoja?

Viesti Kirjoittaja Vili »

Onko kokemuksia pääkaupunkiseudun hinnoista: pitäisi laittaa -57 rakennetun RM-tyyppisen talon putket uusiksi (kunnallistekniikka on suht tuore ja käsittääkseni putket siis talon ulkopuolella kunnossa), neliöitä on n 90, 2 vessaa (kahdessa kerroksessa) ja keittiö, lisäksi mahdollisesti kellariin vesipisteet (myöhemmin tarkoitus eristää kellari ja rakentaa sinne sauna). Lisäksi sähköt lähes alkuperäiset ja nekin pitäisi uusia ja laitattaa sähköpattereita (nyt lämmitetty puulla).

Mitä suurin piirtein teiltä on mennyt vastaavaan remppaan?
jonin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jonin »

Meillä tehtiin tulovesi mittarilta eteenpäin uusiksi, liitettiin pannuhuoneessa kattilaan ja kellarin vesijohtoihin. Pannuhuoneesta ylöspäin kaikki uutta. Keittiö, 2 vessaa ja suihku. Viemärit pannuhuoneen lattiatasosta ylöspäin uutta. Yläkertaan tuli uusia pattereitakin.

Purkutyöt tein itse ja olin asennuksissa apuna tekemässä reikiä ja tukirakenteita tarpeen mukaan. Kun patterihommat, posliinit ja suihkuseinän jättää laskuista pois niin rahaa meni varmaan n. 6000 euroa. Suurin osa tuosta on tarviketta, vanhassa talossa on reilusti mutkia viemärissä ja suojaputkellinen vesijohtokaan ei ole ihan halpaa.
orange
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja orange »

RMT:n noppamuodon ansiosta putkivedot on aika lyhyet ja helpot toteuttaa. Mulla meni käyttövesiputkiston osiin 500€.

Mun mielestä yks helpoimmista hommista tehdä itse. Ei yhtään liitosta piiloon ja rakenteiden sisällä pexi suojaputken sisällä. Jos jokin paikka vuotaa niin sen näkee heti.
reuhka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja reuhka »

"RMT:n noppamuodon ansiosta putkivedot on aika lyhyet ja helpot toteuttaa. Mulla meni käyttövesiputkiston osiin 500€.

Mun mielestä yks helpoimmista hommista tehdä itse. Ei yhtään liitosta piiloon ja rakenteiden sisällä pexi suojaputken sisällä. Jos jokin paikka vuotaa niin sen näkee heti."

Ehdotttomasti samaa mieltä!
Ahti71
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ahti71 »

Yhdyn edellisiin...putkien vetämisen suhteen, en fyysisesti :) Oikeasti ei ole mitään järkeä maksaa jollekin semmoisesta työstä, jonka itse pystyy tekemään, ymmärrän että kyseinen homma voi jota kuta jännittää, mutta ei muuta kuin kokeilemaan, ainakin hoitaa itse purku/avustavat työt/uusien pintojen rakentaminen ja jättää vaikka putkien vetämisen sitten ammattimiehelle.

Kukin tietenkin tekee tavallaan ja lompakkonsa mukaan, tarkoitukseni ei todellakaan ole haukkua tai arvostella ketään, vaan yllyttää tekemään itse enenmän, itselleni se ainakin on terapiaa, leipätyön vastapainoksi.

Tsemppiä vaan kaikille tee-se itse putkimiehille :)
DyyD
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja DyyD »

Se on itselläkin edessä, ajattelin kylmän viileästi koettaa mahdollisimman pitkälle itse tehdä. Opus käteen ja opettelemaan perusniksit jos ei muuten. Vaikka kovasti etukäteen ajateltuna jännittää, itsellehän näitä taloja rempataan ja mukavampi niitä on käyttää kun on ne saanut aikaiseksikin. Ymmärrän myös niitä jotka ostaa palveluna, helppoa ja kivutonta. Ei vaan tänä päivänä oikein osaavaa ja tehokasta putkimiestä tunnu löytyvän kovin helposti.

Tsemppiä vaan multakin kaikille tee-se-itse kavereille, tulen myös vastaavaa tsemppiä kaipaamaan itsekin ja paljon. :-D
On kaksi tapaa rempata rintsikkaa, sinnepäin ja jotensakin niin.
Vastaa Viestiin