wc/kph-remontin hinta?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
lkotkas
Jäsen
Jäsen

wc/kph-remontin hinta?

Viesti Kirjoittaja lkotkas »

Kun ei itse uskalla alkaa märkätiloja uusimaan, kyselenpä mihin hintaan olette saaneet aikataulussapysyvän (onkohan sellaisia?) reiskan pääkaupunkiseudulla tekemään pienen wc:n ja 3 neliön "kylppärin" remontin (uusittu 1977)?

Kaakelit ja kalusteet tietysti lisäksi, mutta nyt kyselen lähinnä työn hintaa.
Miisu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Miisu »

Veljeni ja isäni tekivät ex-anoppilaani tuollaisen remontin, aikaa meni eniten rakenteiden suoristamiseen, kaakelit tavallista valkoista perusta, uusi pönttö ja lavuaari ja tosiaan vain muutaman neliön koppi, L-muodossa.

Ja hinta oli alveineen 15 000€ :shock:

Käsittääkseni veloittivat tuolloin noin 30 egeä tunnilta+alv
shakali
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja shakali »

Miisu kirjoitti: Ja hinta oli alveineen 15 000€ :shock:

Käsittääkseni veloittivat tuolloin noin 30 egeä tunnilta+alv
Oiskohan noi markkoja :shock: :shock: :shock: ?

Entisen kämpän taloyhtiössä teetettiin täydellinen sauna/kylppäriremontti (pienehköön kylpy/wc-huoneeseen), jossa purettiin vanha betonilaatta kosteuden vuoksi, valettiin uusi, samalla vaihdettiin viemärit muovisiksi ja sitten sauna ja kylppäri laitettiin pinnoiltaan uusiksi vesieristyksineen. Hallituksen kokouksessa muistan hyväksyneeni reilun 3400 € laskun. Osakkeen asukas maksoi osan laatoista kun halusi peruslaattoja kalliimmat.

Tai sitten tuossa on isäsi ja veljesi rokottaneet ex-anoppiasi oikein olan takaa. Vaikka saahan sitä uppoamaan vaikka kuinka paljon jos hommia tehdään tuntitöinä ilman mitään rajaa ja valvontaa.
Miisu
Jäsen
Jäsen

Ei oo markkoja, kun alle vuosi rempasta aikaa.
Ihan tuntitöinä tekivät kaksi miestä hommia muutaman viikon, mutta tosiaan kun isännät eivät käyneet itse mitään materiaaleja hakemassa, ja oikomiseen meni aikaa PALJON, muutamia viikkoja töihin (kuivumiset tietty lisää vielä)

Ylimäärästä ei rokotettu, olen itse nähnyt tuntilistat ja asiakaskin ne hyväksyi, kun itse oli sairaslomalla koko ajan paikalla: kaikki tunnit tehtiin mitä laskutettiin.

Vertailuna toinen asiakas juuri ennen tätä: Sauna, kodinhoitohuone, kylppäri, kaikki pinnat, kalusteet ja lauteet jne uusiksi, lasku oli sama. Mutta siellä sai vaan purkaa ja vetää uutta takasin tilalle, ei ylimääräsiä hommia, joten työaika oli lähes sama.
shakali
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja shakali »

Miisu kirjoitti:Ei oo markkoja, kun alle vuosi rempasta aikaa.
Ihan tuntitöinä tekivät kaksi miestä hommia muutaman viikon, mutta tosiaan kun isännät eivät käyneet itse mitään materiaaleja hakemassa, ja oikomiseen meni aikaa PALJON, muutamia viikkoja töihin (kuivumiset tietty lisää vielä)

Ylimäärästä ei rokotettu, olen itse nähnyt tuntilistat ja asiakaskin ne hyväksyi, kun itse oli sairaslomalla koko ajan paikalla: kaikki tunnit tehtiin mitä laskutettiin.
No onhan se voinut maksaakin, minä en parin viikon kestävästä hommasta tuommoista maksaisi.

Pikainen laskutoimitus:
työaika 40 h/vko, 2 hlöä x 2 vkoa -> 160 h

Tuntihinta 30 €/h -> 160 x 30 -> 4800 € + alv

Eli parin neliön vessaan saatu materiaaleihin upotettua reilu 9000 €, kohtuullista, elämä on. :roll:

Jotta pysytään aiheessa niin meille meni yläkerran 2,2 m2 vessan rakentamiseen rahaa seuraavasti (purettiin väliseinä ja rakennettiin wc:n seinät ja lattia uusiksi:

- putkari otti viemärivedosta (5 m) ja vesijohdosta 450 € tarvikkeineen
- sähkäri kävi kytkemässä sähköt 70 €, tarvikkeet + valaisimet 70 €
- pytty ja allas, LVI-liikkeen poistomyynnistä uusia arabialaisia 180 €
- runkotarviketta, vaneria, ek-kyprokkia, laattoja, vesieritettä n. 500 €

Kaikki putki ja sähkötöitä lukuunottamatta tehtiin itse, joten niille ei voi hintaa laskea. Tarvikkeet yhteensä 1270 €, tosin aivan tarkkaa hintaa noille en osaa sanoa, kyprokkiakin ostettiin kerralla iso nippu, samoin laattaa meni myös alakerran vessaan , vesieristeellä vedettiin myös kylppäri jne.

Työhinta on varmaakin siellä eteläsuomessa tuolla >30 €/h + alv. Pätevän kaverin löytäminen tosin voi olla vähän hankalaa ja isommat remppafirmat kynii tuhkatkin pesästä.
Miisu
Jäsen
Jäsen

Muutama viikko tässä yhteydessä lähempänä neljää, kuin kahta, eli paria :-D
jonin
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jonin »

Hyvän putkimiehen tiedän pääkaupunkiseudulta. YV:nä saa yhteystietoja. Muut hommat tein itse.
helenja1
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja helenja1 »

Moi!
Me rempattiin saman kokoiset tilat, purku kaikki uusiksi+kylppärin lisäksi laitettiin lattialämmitys veskiin. Koko homman hinnaksi alle 1000€.Monet kehuneet ja halunneet samanlaisen :wink:
Eli kyllä tuo € mistä tässä keskustellaan on aika huima.
Itse suunittelin, vaikken mikään arkkitehti ole, ulkonäön vaimon hyväksynnällä.

Aika moiset lisärempat tuolla 8000€ ylijäämällä tekisi :roll:
ekassu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ekassu »

Vertailun vuoksi laitettakoon tähän että kellarissa 10 neliön sauna/kylppäriremontti kaikki uusiksi lattian piikkausta myöten ulkopuolisella teetettynä (Rustholli) kesto n. 1kk kahdella ukolla ja hintatarjous n. 23000 euroa ja takuuta annettiin vielä 10 vuotta. Kun verrataan edellistä jossa kyseessä sentään aivan eri luokan remppa, niin kyllä tuo 15000 euroa tuntuu todella kovalta hinnalta noin pienestä kopista.

Meillä WC:n (n. 1 neliö ) kalusteet tuli pelkästään maksamaan n. 500 euroa ja siihen sitten kaikki laatat ja vesieristeet + kattopaneeli niin ei varmaankaan menny ku 800 euroa jos sitäkään. Ja kun yksi tuttu teki vielä laattahommat melkein ilmaseksi, niin omasta mielestäni sain edullisesti aivan näyttävän wc:n.

Kuitenkin wc:ssä vähän nähty vaivaa että olisi mukavempi istuskella kun on viihtyisä ympäristö eikä valkoista sairaalalaattaa.

Niin ja mitä tuohon alkuperäiseen kysymykseen tulee niin velipoika otti Bauhaussista tarvikkeet ja myöskin sitä kautta remonttiporukan. Se aina kannattaa muistaa näissä hommissa joissa ulkopuolinen tekijä että aina kirjallinen sopimus ja jos tekijä suostuu niin sanktiopykälä myöhästymisestä. Niin ja kannattaa kysyä suoraan että mitä maksaa urakkana eikä tuntihommina, useamman kerran oon kyllä nähnyt kun hommia tehdään tuntihommina niin kustannukset nousseet yllättävän korkeiksi tunteja vaan kertyy jostakin.
Naulapää
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Naulapää »

No huh! Tosi kalliilta kyllä kuullostaa tuo 15000 ekee semmosesta pikku kopista.Varmaan kultaset seinät timanttiset nupit kaikissa kahvoissa;) joo asiaan.Meillä tehtiin kylpyhuone+sauna remppa ja kaikkineen kustannuksineen(itse purimme,koska sen osaamme hyvin:)) 6000ekee ja siihen tuli vielä pesukone ja lämminvesivaraaja.Meillä laatalattiat ja seinät joka puolella ja lattialämmitys.
Vastaa Viestiin