Katon ja ulkovuorauksen hintoja??
Katon ja ulkovuorauksen hintoja??
Joudumme ajanpuutteen sekä korkeanpaikankammon ja tietysti peukaloiden keskeisen sijainnin
vuoksi teettämään kattoremontin sekä ulkovuorauksen uusimisen ammattilaisilla. Ajanpuute sen vuoksi, että voimme keskittyä tekemään sisähommia reiskojen tehdessä ulkohommia. Tarjousten perusteella homma kustantaisi tarvikkeineen ja töineen noin 25000-27000 €
, ja siis Keski-Suomessa. Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista remonteista, hintoja lähinnä? Vedätetäänkö tässä taas tyhmää, vai ovatko hinnat kohdallaan? 
Tuota, meillä tehtiin edelliseen taloon jatkopätkä johon tuli kylppäri, sauna, kodinhoitohuone, räystäät jatkettiin, ulkovuori vaihdettiin, laitettiin väliin tuulensuojalevyt, ikkunat vaihtui ja sisällä kaikki pinnat, tuli uusi keittiö, leivinuuni/takka jne..
Ja meidän budjetti oli hiukan isompi kuin tuo, n. 32 000. Ja ihan oli kirvesmies hommissa, samoin ukot tekemässä ulkovuoria ja kattoa. Tottakai itse tehtiin mahdollisimman paljon lisäksi.
Aika kovalta tuntuu miun näkökulmasta tuo hinta. Kannattaa ehkäpä kysellä muualtakin tekijöitä, puskaradio on aika hyvä suositus monelle.
Meille tulee nyt ulkovuorin tekijä 16e tuntipalkkaan ja lupas parissa illassa tehdä valmista kun itse ollaan apuna. Hommaa myös tarvikkeet omilla suhteilla edullisemmin mitä itse saatas.
Kysele siis vielä!
Ja meidän budjetti oli hiukan isompi kuin tuo, n. 32 000. Ja ihan oli kirvesmies hommissa, samoin ukot tekemässä ulkovuoria ja kattoa. Tottakai itse tehtiin mahdollisimman paljon lisäksi.
Aika kovalta tuntuu miun näkökulmasta tuo hinta. Kannattaa ehkäpä kysellä muualtakin tekijöitä, puskaradio on aika hyvä suositus monelle.
Meille tulee nyt ulkovuorin tekijä 16e tuntipalkkaan ja lupas parissa illassa tehdä valmista kun itse ollaan apuna. Hommaa myös tarvikkeet omilla suhteilla edullisemmin mitä itse saatas.
Kysele siis vielä!
Talo vuodelta -39
Joopa, pimeellä kun teetät niin et saa kotitalousvähennystä etkä paljon takuutakaan. On muuten monta laskelmaa tehty niin eipä löydy monesti niin halvalla pimeetä tekijää mitä jää maksamaan kotitalousvähennyksen kanssa. Eipä parissa illassa kummosia tehdä.Tini kirjoitti:
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Tarkoittaako ulkovuoren "uusiminen" että vanhojen päälle uudet laudat?
Sitten ehkä...
Me kierrettiin omaa torppaa 2-3vkoa + isäntä yksin kuistin sivua 2vkoa kun poistettiin vanhat laudat+ lisättiin runkoleijonat+ tilkkimistöitä+ koolaus+ ulkoverhoulu+ ikkunasmyykit+ telineiden siirtoa. 1 teki arkisin ja iltaisin/viikonloppuisin 2-4 heeboo. Niin ja kelitkin sais tilata Pekka Poudalta kohdilleen. 0201
Sitten ehkä...
Me kierrettiin omaa torppaa 2-3vkoa + isäntä yksin kuistin sivua 2vkoa kun poistettiin vanhat laudat+ lisättiin runkoleijonat+ tilkkimistöitä+ koolaus+ ulkoverhoulu+ ikkunasmyykit+ telineiden siirtoa. 1 teki arkisin ja iltaisin/viikonloppuisin 2-4 heeboo. Niin ja kelitkin sais tilata Pekka Poudalta kohdilleen. 0201
Tuota, mie nyt oon jo yhteen taloon ulkovuorin laitattanut ja kun koolaukset ja tuulensuojalevyt on valmiina, niin ei siihen kyllä pitkin mene kun seinät on valmiina. Kai meille on sitten sattunut hyvät tekijät, ammattilaiset.HillyMan kirjoitti: Eipä parissa illassa kummosia tehdä.
Kyllä meillä on tarkoitus vanhat ottaa alta pois ja uudet tilalle. Homma kun menee niin, että itse tehdään kaikki muu mahdollinen ja tuo kirvesmies laittaa laudat paikoilleen. Nyt puhuin pelkästä ulkovuorista, en mistään ikkunalaudoista, kuisteista, yms oheisjutuista. Ne laitetaan itse ajan myötä kunhan perusvuori on paikoillaan.
Talo vuodelta -39
Tarkennusta vielä laittamaani aloitukseen... Meillä tulee taloon laajennus, otetaan vanhat ulkolaudat pois, laitetaan koolausta ja tuulensuojalevyä, joten räystäitä pitää hieman jatkaa. Talkoot olisi hyvä idea, jos löytyisi innokkaita ja osaavia tekijöitä. Pimeänä työnä ei teetetä, toki halutaan hyödyntää kotitalousvähennykset ja onhan sitten mahdollisuus myös reklamoida, kun on maksuasiat kunnossa. Ja pitäähän työstä maksaa (muuten voi tehdä itse!). Kysellään vielä lisää tarjouksia, selviääpähän tuo alueen hintataso...
Tini, ei millään pahalla eikä kettuiluna mutta alkuperäinen kysyjä ilmoitti että peukalo on keskellä kämmentä ja työ joudutaan teettämään. Siis kokonaan eikä pelkästään pinta. Eli on pikkasen harhaan johtavaa antaa ohjeeksi että työn tekee parissa illassa ja työ maksaa 16e tunti. Olisin tetty voinut minäkin kirjoittaa selventävämmin, myönnetään. Talkoona se ei maksa tuotakaan
Remontti on iso jos samalla jatketaan räystästä, riippuen katemateriaalista ja siitä pääseekö ullakolta jatkamaan kattotuolit. Sinne vanhojen kylken pitää uusi saada kunnolla kiinni pidemmältä matkalta. Kaikki lumipaino on räystäällä varsinkin siloin kuin lumi roikkuu puolessa välissä seinää. Konesaumakatetta voidaan jatkaa mutta ulkonäköön en ota kantaa. Konesaumakatteeseen tekisin tässä tapauksessa ite jalkärännit niin pääsis rumista kouruista eroon.
Mitäs jos jaatte työn kahdelle kesälle, suunnittelette hyvin niin tiedätte paljon räystästä pitää jatkaa ja teetätte sen tänäkesänä. Julkisivun sitten ensi kesänä.
Remontti on iso jos samalla jatketaan räystästä, riippuen katemateriaalista ja siitä pääseekö ullakolta jatkamaan kattotuolit. Sinne vanhojen kylken pitää uusi saada kunnolla kiinni pidemmältä matkalta. Kaikki lumipaino on räystäällä varsinkin siloin kuin lumi roikkuu puolessa välissä seinää. Konesaumakatetta voidaan jatkaa mutta ulkonäköön en ota kantaa. Konesaumakatteeseen tekisin tässä tapauksessa ite jalkärännit niin pääsis rumista kouruista eroon.
Mitäs jos jaatte työn kahdelle kesälle, suunnittelette hyvin niin tiedätte paljon räystästä pitää jatkaa ja teetätte sen tänäkesänä. Julkisivun sitten ensi kesänä.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "