Ulkopuolinen *ja* sisäpuolinen lämmöneristys

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
toppilantalo
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: To Elo 24, 2017 7:33
Paikkakunta: Oulu

Ulkopuolinen *ja* sisäpuolinen lämmöneristys

Viesti Kirjoittaja toppilantalo »

Tuli eteen talo, jossa kellarin ympärille on lisätty 20mm polyuretaanieriste ja lujalevy, sekä ulkopuolelta kellari on vedeneristetty pikikerroksella. Sisäpuolelle (kph+s) on vielä tehty lisälämmöneristys, en tiedä miten.

Todennäköistähän on, että kphssä on vedeneristys. Muuri on siis kaiken järjen mukaan taskussa, jossa vesihöyry ei huilaa mihinkään suuntaan.

Saakohan tuollaisesta enää mitenkään perattua ihmiselle soveltuvaa majaa?
Leksa
Jäsen
Jäsen
Viestit: 127
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 11:50
Paikkakunta: etelä-savo

Re: Ulkopuolinen *ja* sisäpuolinen lämmöneristys

Viesti Kirjoittaja Leksa »

Saahan siitä kun purkaa sisältää kaiken eli sokkeli näkyviin ja ulkoa kaivaa sokkelin vierustan, poistaa pien ja laittaa asianmukaisen eli salaojittajan eristeen ulkopuolelle. Onneksi ei tarvi tehdä kovin usein.
Vastaa Viestiin