Puukiukaan viereen seinä/kaide esteeksi.
Puukiukaan viereen seinä/kaide esteeksi.
Olisko antaa hyviä vinkkejä seuraavanlaiseen tilanteeseen. Saunassa on puukiuas ja heti sen vieressä on suihku. Nyt pitäisi jonkinlainen "este" rakentaa kiukaan viereen, jotta ei ihmiset vahingossakaan polta itseään kiukaaseen. Olen miettinyt tehdä kaiteen/aidan puusta kiukaan ympärille. Mutta nyt tuli mieleen, että voisikohan (osaisikohan) itse tehdä pienen tiiliseinän esteeksi korkeus n.80cm ja levesys 80cm. Vai mikä olisi paras ratkaisu?
Re: Puukiukaan viereen seinä/kaide esteeksi.
Tiiliseinä ehdottomasti. Ei ole vaikea tehdä.
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430
Karkaistu lasi? Laminoitu ei taida kestää...
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Jotain asetuksiahan varmasti on siitä, miten lähelle kiuasta saa puurakenteen tehdä. Se puoltaisi tiilirakennetta. Riippuu vissiin kiukaastakin (uusissa asuntomessutaloissa usein ainakin nousee kiuas keskeltä lattiamaista alalaudetta). Tai sitten pitää olla joku kuumenemiselta suojaava levy kiukaan ja puurakenteen välissä. Fiksummat kertokoot tarkemmat faktat...
itse tein noista http://www.stark-suomi.fi/fi/v%C3%A4lis ... p-qa41--11
3kpl päällekkäin, harjateräkset lattiaan ja seinään ja lopuksi kuraa täyteen...kestää
Itse pinnotin suoraan antiikkilaastilla, kun ei siinä vieressä ole suihkua.
T.Kerran selälleen kiuasta vasten
3kpl päällekkäin, harjateräkset lattiaan ja seinään ja lopuksi kuraa täyteen...kestää
Tuohan vaikuttaa hyvälle idealle.munamies kirjoitti:itse tein noista http://www.stark-suomi.fi/fi/v%C3%A4lis ... p-qa41--11
3kpl päällekkäin, harjateräkset lattiaan ja seinään ja lopuksi kuraa täyteen...kestää![]()
Tässä vaan mietin mitenkä saisi rakennettua omaan kohteeseen. Kiukaan vieressä on n.30cm syvennys, jossa on suihku. Jos aloittaisi syvennyksestä, niin silloinhan saisi laitettua harkon sivusta läpi seinään kiinni ruuveilla (kannattaisiko)? Ja laastia harkon päätyyn ja seinään? Ja sitten toiseen päähän harjateräs lattiaan (vieressä ei siis olisi mitään seinää)+ tavaraa sisuksiin niin paljon ku mahtuu? Kestäisikö näin? Kokoa tulisi 3kpl päällekkäin ja ehkä 1,5 tai 2 harkkoa leveä... Lattiahan on betonia (ei varmaankaan kovin paksu) ja tietenkin siinä on pikkuisen kaatoa, joten suoraksi se pitäisi tasoitella....
Tulipa ruokatunnilla uusi ajatus. Kun on tuota hommaa tuossa saunarempassa jo muutenkin, niin onnistuisikohan jos rakentaisi kaakelilujalevystä suojan n. 1m korkea ja 1,5m leveän? Laatottaisi sen molemmin puolin. Laittaisi toisen pään kiinni seinään ja teksi koolauksen toiseen päähän jostain kosteuttakestävästä jonka saisi ruuvattua lattiaan kiinni. Siihen päälle laittaisi lattiatasoitetta, niin jäisi kanta/ruuvit sen ja kaakelien alle.kallistus kirjoitti:Tuohan vaikuttaa hyvälle idealle.munamies kirjoitti:itse tein noista http://www.stark-suomi.fi/fi/v%C3%A4lis ... p-qa41--11
3kpl päällekkäin, harjateräkset lattiaan ja seinään ja lopuksi kuraa täyteen...kestää![]()
Tässä vaan mietin mitenkä saisi rakennettua omaan kohteeseen. Kiukaan vieressä on n.30cm syvennys, jossa on suihku. Jos aloittaisi syvennyksestä, niin silloinhan saisi laitettua harkon sivusta läpi seinään kiinni ruuveilla (kannattaisiko)? Ja laastia harkon päätyyn ja seinään? Ja sitten toiseen päähän harjateräs lattiaan (vieressä ei siis olisi mitään seinää)+ tavaraa sisuksiin niin paljon ku mahtuu? Kestäisikö näin? Kokoa tulisi 3kpl päällekkäin ja ehkä 1,5 tai 2 harkkoa leveä... Lattiahan on betonia (ei varmaankaan kovin paksu) ja tietenkin siinä on pikkuisen kaatoa, joten suoraksi se pitäisi tasoitella....
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430
Kaakelilija on aika letku itsekseen....sen vesieristys ei myöskään kestä lämpöä.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Pähkäiltyäni tulin tulokseen, että harkoista teen. Jos toiseen päähän laittaisi seinään easylex 2500 profiilin ja toiseen päähän harjateräksen? Eli ideana varmaan porata betonilattiaan reikä harjateräkseelle ja siihen sitten muurauslaastia + koko ensimmäiselle riville. Muurauslaastiahan voisi laitella sitten harjateräksen kohtaan kaikkien harkkojen sisään kun sitä yli jää, vai onko parempi ideoita? Kiitokset jo tässä vaiheessa kaikille