Saunan panelointi

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
julmajuh
Jäsen
Jäsen

Saunan panelointi

Viesti Kirjoittaja julmajuh »

Olen tekemässä sauna remonttia ja haluaisin tietää paljonko pitää olla väliä saunan lattiasta panelin alareunaan? Riittääkö, jos laatoitan 10*10 laatalla yhden rivin. Paneeli tulee hiukan sen päälle,niin jää väliin noin 8cm. Onko tarpeeksi?
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja HillyMan »

Näkyvät laittavan kaksi riviä laattoja ja teippaavan alupaperin ylempään laattaan kiinni. Eli laatta on paperin kanssa samassa tasossa, kasvatettu lekaharkolla eristeen verran.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
romeo

Viesti Kirjoittaja romeo »

Kaksi laattaa pantiin meillä saunaan seinän puolelle kun ammattilainen neuvoi. Kodinhoitotiloihin yksi laatta seinälle.
Kipsu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Meillä on yksi laattarivi ja sitten paneeli. Ammattilaisen tekemä, ei oltaisi itse edes ymmärretty sellaista tehdä...
HillyMan
Jäsen
Jäsen

Tarkennetaan sen verran että riippuu tietty laatan koosta mutta 15-20cm laattaa pitäs riittää loistavasti seinälle saunassa. Alupari peittää sen jonku sentin ja paneeli lisää, jos reilut 10cm sais jäämään paneelin irti lattiasta niin pitäs olla ihan hyvä.
pohjanmaalle.net
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pohjanmaalle.net »

Näkyvät laittavan kaksi riviä laattoja ja teippaavan alupaperin ylempään laattaan kiinni. Eli laatta on paperin kanssa samassa tasossa, kasvatettu lekaharkolla eristeen verran.
Mä laitoin sen alupaperin sinne laatan alle, noin sentin verran. Eli se alupaperi tuli sen sentin verran limiin vesieristyksen kanssa. Sen alupaperin saa hyvin siihen kiinni kun on ensimmäisen vesieristyskeroksen on tehny ja toisen sivelly, niin laittaa siihen tuoreseen vesieristykseen sen alupaperin kiinni. En tiiä onko mikään virallinen konsti, mutta pysyy paremmin kun teippaukset.
Sara
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Sara »

Tuossa viimeisessä on se huono puoli, että jos alumiinipaperia pitkin valua kosteutta, menee se suoraan sinne laatan alle.

Olen muuten kuullut, että toiset puhuu alumiinipaperista, toiset tinapaperista. Mistä moinen johtuu?
JJ72
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ72 »

Roomeon avatar vaatii käyttäjätunnusta ja salasanaa :lol:
HillyMan
Jäsen
Jäsen

JJ72 kirjoitti:Roomeon avatar vaatii käyttäjätunnusta ja salasanaa :lol:
Ai sekö se oli, kerkes melkeen tulla pisu housuun että mikäs piru se tommonen on :wink:
Vastaa Viestiin