Kattoremontin hinta?

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
AS2000
Jäsen
Jäsen

Kattoremontin hinta?

Viesti Kirjoittaja AS2000 »

Onko kukaan teettänyt viime aikoina uutta konesaumakattoa taloonsa? Meillä se on edessä, ja pitäisi pankkia varten jotain hinta-arviota esittää.

Talossa on nykyisellään aaltopeltikatto, jonka alla huopakatto, jonka alla pärekatto. Kuulemma. Tarkoitus olisi poistaa ne kaikki, oikaista kattotuolit ja rakentaa koko systeemi uusiksi. Onko täällä kellään mitään näppituntumaa siitä, paljonko lysti tulisi maksamaan? Talo on Espoossa.

Löysin netistä tällaisen Kattoremonttilaskurin. Se arvioi remontin hinnaksi vähän alle 13 000 euroa. Tosin siinä ei ole purku- ja oikaisuhommia mukana, ne tietenkin nostavat hintaa.

Toistaiseksi olemme saaneet vasta yhdeltä firmalta tarjouksen työstä. Se on aika tarkkaan tuplasti tuo laskurin summa. Joko purkutyöt ovat ihan helvetin kalliita, laskuri liian optimistinen tai tarjouksen tehnyt firma törkeän kallis. Vai ehkä noita kaikkia? :roll: Kokemuksia, enipadi?

Myös suosituksia hyvistä kattofirmoista vastaanotetaan kiitollisena :-)
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
Nupi
Jäsen
Jäsen

Re: Kattoremontin hinta?

Viesti Kirjoittaja Nupi »

Miks pitäis kaikki purkaa? Ruoteet uusitaan ja kiilataan oikoseen. Konesauma taitaa olla aika paljon kalliimpi kuin Classikki.
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

Nupi kirjoitti: Konesauma taitaa olla aika paljon kalliimpi kuin Classikki.
Classikki ei ole konesauma. Eikä edes näytä siltä jos silmä on harjaantunut... :cry:

Jos on vain yksinkertainen katto, meille tuli hintaa kakstonnia noin 40-50 m2 autokatoksen katosta. Siis ei mitään muutakuin pellit ja kiinnirullaus. Pellit taisi olla 800 ja äijät naputteli valmiit rainat paikalleen puoli päivää.

Jokainen kulma, piippu ja mutka lisää työn määrää, mutta kun meille katto joskus uusitaan, niin konesauma ja jalkarännit tulee.

Toivotavasti vain tekijöitä silloin vielä löytyy.
AS2000
Jäsen
Jäsen

Asioista minua paremmin perillä olevat tahot (aviomies) ovat sitä mieltä, että pitää purkaa :-D Ja konesauma siksi, että olen ymmärtänyt sen olevan paras ja lisäksi talon laajennusosaan on jo vaihdettu sellainen. On nätti.

Vain hiukan arpomalla arvioin, että pinta-alaa katossa on 120 neliötä. Savupiippu on, varmaan myös joku tuuletustörppö. Ja tarkoitus on tehdä samalla myös rännit, lumiesteet, hoitosilta sekä palotikkaat. Siis koko hoito. Ettei sitten omana elinaikana ikinä enää tartte.
Nupi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Nupi »

No sitten budjetti on se 25 tonnia.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

86m2 Classic + kattoturvatuotteet, rännit, otsalaudat, yksi läpivienti (piippu) sun muut tilpehöörit, joita on yllättävän paljon muuten.

Hinnassa myös vanhan katteen ja rännien että syöksytötteröiden purku ja poiskuljetus. Vanhoja ruoteita ei pureta. Aluskate Divoroll.

Pinta-ala ei minusta näyttele kovinkaan suurta osaa tuossa hinnassa, vaikkei eriteltynä ollutkaan. Hinta sis. alv. 14200€ Räystäiden jatkaminen jos mukana niin olisi 17000€, josta työn osuus 10100€. Tiedä sitten mikä tuon satasen takana olisi ollut :lol:

Niin, siis emme ole remonttia tehneet, vielä. Ehkä joskus kymmenen vuoden päästä, ehkä...

Itse tehden säästyisi toki paljon rahaa mutta ei vaivaa :-D
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
ramirez
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/

Viesti Kirjoittaja ramirez »

https://www.fonecta.fi/yritykset/Porvoo ... ere=porvoo

Suosittelen Tavoa jos vielä tekee konesaumahommia.
Halli löytyy ölstensistä porvoosta.
Herwanni
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Herwanni »

Minä tein vuosi sitten keväällä katto remontin itse ja hinnaksi tuli n.5000e......neliöitä 120....itse purin vanhat tiilet pois ja vanhojen ruoteitten päälle uudet juoksut ja uudet ruoteet....hinta sisälsi kaiken puutavaran,kosteus höyryn läpäisevän aluskatteen,ruuvit,naulat,seinätikkaat,lapetikkaat,piipun pellityksen ja uudet puoli pyöreät rännit virte metallilta.mattamusta konesauma siis tuli ja vielä 0,6mm pellistä...peltisepän kanssa sitä yhdessä naputeltiiin pellit kattoon ja piippuun....peltien hinta tais olla jotain 1300 ja rännit 1200 syöksyjen kanssa ja taisi tulla samaan hintaan nuo lape ja seinätikkaatkin..,puutavaraan meni reilusti enemmän kuin luulin...olikohan 1500....mutta sitä menikin reilusti...ruoteet 3cm raolla ja ei muuten pellit peilaa lommoista...loput meni kaikkeen pieneen tarvikkeeseen ja peltisepän palkkoihin..aluskatteisiin taisi mennä 200e..
PanuP
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja PanuP »

AS2000 kirjoitti:Talossa on nykyisellään aaltopeltikatto, jonka alla huopakatto, jonka alla pärekatto. Kuulemma. Tarkoitus olisi poistaa ne kaikki, oikaista kattotuolit ja rakentaa koko systeemi uusiksi. Onko täällä kellään mitään näppituntumaa siitä, paljonko lysti tulisi maksamaan? Talo on Espoossa.
Toistaiseksi olemme saaneet vasta yhdeltä firmalta tarjouksen työstä. Se on aika tarkkaan tuplasti tuo laskurin summa. Joko purkutyöt ovat ihan helvetin kalliita, laskuri liian optimistinen tai tarjouksen tehnyt firma törkeän kallis.
Kyllähän sen edes alle 15k€ pitäisi ollakin, mutta tuo purkutyö on kallista, koska:
-hidasta, v-maista, likaista
-sadesuojaukseen varauduttava eri tavalla kuin jos vanhaa huopa- & pärekattoa ei purettaisi.
-> niinpä moni voi laittaa tarjoukseen ylimääräistä pelivaraa, jos urakka ei ole sellainen mitä nyt ihan välttämättä haluaisi edes saada.

Onko vanha kattorakenne niin huonossa kunnossa tai onko katon korkeutta tai kaltevuutta aikomus muuttaa, kun noin perinpohjin pitää tehdä?
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Jos päälaen talosta auki ottaa niin kannattaa samalla lisäeristää yläkautta, paljon helpompaa/edullisempaa kuin alakautta :oops: Siten voi saada kadotetut eurot jopa takaisinkin, ainakin osittain...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
kakluuni
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kakluuni »

Satakunnassa talo, ulkomitat n 6x 12 m, tämän lisäksi kaksi kuistia, iso lipalline kattoikkuna ja kaks piippua. Parista paikkaa oli katottuolit painunut, ja puutoitätkin oli ihan kohtuullissti. Tämä plus sadevesikourut ja syöksytorvet, kahdelta firmalta tarjoukset, molemmilla n 13 t. euroa. . Toinen niistä valittiin ja remppa tehtiin jokunen vuosi sitten. Hyvä ja hieno tuli. Kunnon konesaumakatto.
hakamaa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja hakamaa »

Herwanni kirjoitti:Minä tein vuosi sitten keväällä katto remontin itse ja hinnaksi tuli n.5000e......neliöitä 120....itse purin vanhat tiilet pois ja vanhojen ruoteitten päälle uudet juoksut ja uudet ruoteet....hinta sisälsi kaiken puutavaran,kosteus höyryn läpäisevän aluskatteen,ruuvit,naulat,seinätikkaat,lapetikkaat,piipun pellityksen ja uudet puoli pyöreät rännit virte metallilta.mattamusta konesauma siis tuli ja vielä 0,6mm pellistä...peltisepän kanssa sitä yhdessä naputeltiiin pellit kattoon ja piippuun....peltien hinta tais olla jotain 1300 ja rännit 1200 syöksyjen kanssa ja taisi tulla samaan hintaan nuo lape ja seinätikkaatkin..,puutavaraan meni reilusti enemmän kuin luulin...olikohan 1500....mutta sitä menikin reilusti...ruoteet 3cm raolla ja ei muuten pellit peilaa lommoista...loput meni kaikkeen pieneen tarvikkeeseen ja peltisepän palkkoihin..aluskatteisiin taisi mennä 200e..
Näin! Näin se pitäisi tehdä. Ja on tehtykkin, 20 vuotta sitten toiseen rakennukseen, nyt pitäisi tehdä toiseen, mutta perkule kun on alkanu pelottamaan tikkaiden päässä/katolla. Luulen että ei tule mitään, mutta en kyllä ala katsomaan vieraita tontilla tekemässä hommia mitkä itsekkin osaa. Kaupunkilaiset teettäkööt vieraalla, täällä maalla tehdään itse.
AS2000
Jäsen
Jäsen

hakamaa kirjoitti:Kaupunkilaiset teettäkööt vieraalla, täällä maalla tehdään itse.
:-D

Kaupungissa kun ollaan, niin tämä todellakin on meille vieraalla teetettävä homma. Ei ole aikaa, osaamista eikä uskallusta ruveta itse kattoa tekemään. Uh, pelkkä ajatuskin puistattaa. Se on ihan saamarin korkeallakin se katto.
AS2000
Jäsen
Jäsen

PanuP kirjoitti:Onko vanha kattorakenne niin huonossa kunnossa tai onko katon korkeutta tai kaltevuutta aikomus muuttaa, kun noin perinpohjin pitää tehdä?
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin siippani haluaa tällä purkamisella varmistaa, että uuden katon alla aluskatteet ovat varmasti kunnossa, eikä siellä ole mitään yllätyksiä tai aikapommeja.

Minulle riittäisi vähempi (lue: halvempi) purkaminen. Jotenkin pitäisi mielenrauhan ja perhesovun säilyttämisen nimissä kuitenkin päästä varmistumaan, että aaltopellin alla oleva katto on kunnossa. Kuka senkin osaa tarkistaa ja varmaksi sanoa? En minä ainakaan.
Jarppi78
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jarppi78 »

Purku, pieni oikaisu, aluslaudoitus, konesaumakatto, piipun pellitys ja hattu, kulkuluukku väikattoon, uudet lapetikkaat, rännit ja syöksyt n. 6 000 € ja siitä vielä kotitalusvähennykset pois...halvalla ilmeisesti sain. Enkä muuten edes kilpailuttanut / huudattanut sen kummemmin.
Vastaa Viestiin