Kokemuksia / vinkkejä PK-seudun konesaumapeltikattofirmoista
Kokemuksia / vinkkejä PK-seudun konesaumapeltikattofirmoista
Tervehdys!
Aaltopeltikate voisi pikkuhiljaa siirtyä historiaan ja tilalle olisi kiva saada konesaumattu peltikatto. Tarjoukset pyydetty / saatu Ruukilta (n. 13 000 + optiona tikkaat 350 e + lumiesteet 35e/m), Tuusulan Pro Steeliltä, Pelti Simolinilta Hämeenlinnasta, Hämeen laaturemontilta ja PRV Peltitalvelulta.
Kiva olisi löytää joku luotettava, hyvä ja edullinen (pienempi) firma / seppä, joka kattoa asentaessaan kertoilisi kovettuja tarinoita menneiltä vuosikymmeniltä, jolloin pelikonsolit olivat kasibittisiä ja laivat Estonioita ja asukkaat huokaisisivat joka ilta nukkumaan mennessään, että "on se taitava".
Talo Keravalla ja nykykatteena alumiinprofiilipelti törröttävillä nauloilla ja huopa-aluskatteella. Vinkkejä, mielipiteitä ja varoituksia tekijöistä otetaan mieluusti vastaan.
Kesiä!
Aaltopeltikate voisi pikkuhiljaa siirtyä historiaan ja tilalle olisi kiva saada konesaumattu peltikatto. Tarjoukset pyydetty / saatu Ruukilta (n. 13 000 + optiona tikkaat 350 e + lumiesteet 35e/m), Tuusulan Pro Steeliltä, Pelti Simolinilta Hämeenlinnasta, Hämeen laaturemontilta ja PRV Peltitalvelulta.
Kiva olisi löytää joku luotettava, hyvä ja edullinen (pienempi) firma / seppä, joka kattoa asentaessaan kertoilisi kovettuja tarinoita menneiltä vuosikymmeniltä, jolloin pelikonsolit olivat kasibittisiä ja laivat Estonioita ja asukkaat huokaisisivat joka ilta nukkumaan mennessään, että "on se taitava".
Talo Keravalla ja nykykatteena alumiinprofiilipelti törröttävillä nauloilla ja huopa-aluskatteella. Vinkkejä, mielipiteitä ja varoituksia tekijöistä otetaan mieluusti vastaan.
Kesiä!
Re: Kokemuksia / vinkkejä PK-seudun konesaumapeltikattofirmoista
Hämeen laaturemontti on urakoinut vuoden sisään tänne meikäläisen suunnalle myös kone/lukkosaumakatteita.
Firmaan on oltu tyytyväisiä ja minä myös - pahoin hapertunut tiilikate vaihdettiin profiilipeltiin.
Firmaan on oltu tyytyväisiä ja minä myös - pahoin hapertunut tiilikate vaihdettiin profiilipeltiin.
-
duppaduurix
- Jäsen

Jos et vierasta itäisiä kieliä, pyydä tarjous vantaan peltisepät oy:ltä. Meillä 100m2 konesaumattua värivalmista peltiä, piipun pellitys ( 8 hormia ),viemärin tuuletusputken läpivienti, seinä-ja lapetikkaat, kattosilta ( 3m ), sadevesikouru ( 20m ), syöksyt ( 17,4m ) kustansi 6500€.. Työt 4 tonnia, rojut 2,5. Tämä kesällä -11,valmiit pohjat pellille ja telineet oli valmiina talon ympärillä.. Tarjous pyydettiin jo helmikuussa 2011... Joukkueellinen tovereita saapui sovittuna päivänä ( iivanat oli pieni yllätys, sillä edellisenä päivänä mitoilla käynyt työnjohtaja ei maininnut asiasta halaistua sanaa.. ) ja valmista tuli kahdessa päivässä. Sadevesikourut tosin asennettin aluksi liian ylös, jonka työnjohtaja myönsi vasta kun pistin RT-kortin pöytään.. Firmasta en osaa sanoa oikeastaan juuta taikka jaata, samanlaisia koijareita varmaan kaikki... Tuuripeliä kenet saa ylipäätään tekemään koko hommaa..
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430
Kun meillä tehtiin peltikattoa, tuli kirkkonummelta firma jolla oli just ylläkuvaillut puheet, oli kauheasti tehnyt jne..
Kolme kertaa sai tehdä kättensä jäljen uusiksi, joka kerta näytin ja selitin kädestä pitäen miksi ei kelpaa. Sitten heitin äijän pois työmaalta. Ei osannut eikä oppinut vaikka opetin.
Seuraava seppä oli vähäpuheisempi, mutta teki kerralla oikein, oikeilla tavoilla - eikä muuten antanut urakkatarjousta. Tuntitöinä teki, kohtuullinen laskukin. Nyt on varmasti jo eläkkeellä eli ei auta tähän...
Mutta valvonta siis kannattaa heti kunnossa olla ettei tule sutta.
Kolme kertaa sai tehdä kättensä jäljen uusiksi, joka kerta näytin ja selitin kädestä pitäen miksi ei kelpaa. Sitten heitin äijän pois työmaalta. Ei osannut eikä oppinut vaikka opetin.
Seuraava seppä oli vähäpuheisempi, mutta teki kerralla oikein, oikeilla tavoilla - eikä muuten antanut urakkatarjousta. Tuntitöinä teki, kohtuullinen laskukin. Nyt on varmasti jo eläkkeellä eli ei auta tähän...
Mutta valvonta siis kannattaa heti kunnossa olla ettei tule sutta.
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Meille tuli Tuusulan Pro-steeliltä konesaumakatto. Pinta-ala oli jotain 230m2, läpiviennit: 3 kattokupolaa, 2 viemärin tuuletusputkea (110mm + eristeet, noin 140mm kartiot siis), kaksi tiilipiippua, koneellisen ilmanvaihdon poistoputki (200mm + eristeet, olikohan jotain 260mm:n kartio), keittiön huipparin poisto (125mm putki, eristettynä jotain 160mm kartio).
Itse olen erittäin tyytyväinen peltiseppien työjälkeen, poislukien tuon julkisivusta näkyvän läpiviennin eli ison tiilihormin päädyn pellitys, sen hakkasi joku heillä harjoittelussa ollut kaveri, on vähän ruma kun suorilla pinnoilla on hakkausjälkiä ja pelti ei ole suoraa vaan musta pelti peilaa. No tärkeintä on että tuli vesitiivis.
Muuten kyllä peltisepät oli tosi taitavia ja mukavia tyyppejä. Pohjat tein itse, naapuriin (samaa taloyhtiötä, samanlainen katto about) tekivät pohjat ja sanotaanko että olen ihan tyytyväinen kun tein itse pohjat eli vanhoihin kattotuoleihin kunnolla 200mm x 8mm:n ruuveilla 25-30cm:n välein kiinnitetyt korotukset koolattuna millisuoraan. (on pysynyt prikulleen suorassa nyt ainakin 2,5 vuotta, jatkosta en tiedä
).
Ihan toimiva naapurinkin katto on, vaikkei ihan yhtä suora tai samalla pieteetillä rakennettu kuin omani olekaan, mutta eihän noilla rakennusfirmoilla ole mitenkään aikaa tehdä kaikkea ihan "oikein". Naapurin kattoon käytti 4-5 kattomiestä (mukana oli pari harjoittelijaa) siltikin reilut 4 viikkoa aikaa. Meillä hakkasivat pellit 2 viikon aikana, oli jo Marraskuu 2011 joten keleistä johtuen joutuivat pitämään "etäpäiviä" kun satoi niin karseasti.
Konesaumapeltikaton alle tein harvalaudoituksen 22mm:n raolla, on tukeva, suosittelen, ihan turhaa jättää juurikaan isompaa rakoa kun ei siinä paljon mitään säästä.
Itse olen erittäin tyytyväinen peltiseppien työjälkeen, poislukien tuon julkisivusta näkyvän läpiviennin eli ison tiilihormin päädyn pellitys, sen hakkasi joku heillä harjoittelussa ollut kaveri, on vähän ruma kun suorilla pinnoilla on hakkausjälkiä ja pelti ei ole suoraa vaan musta pelti peilaa. No tärkeintä on että tuli vesitiivis.
Muuten kyllä peltisepät oli tosi taitavia ja mukavia tyyppejä. Pohjat tein itse, naapuriin (samaa taloyhtiötä, samanlainen katto about) tekivät pohjat ja sanotaanko että olen ihan tyytyväinen kun tein itse pohjat eli vanhoihin kattotuoleihin kunnolla 200mm x 8mm:n ruuveilla 25-30cm:n välein kiinnitetyt korotukset koolattuna millisuoraan. (on pysynyt prikulleen suorassa nyt ainakin 2,5 vuotta, jatkosta en tiedä
Ihan toimiva naapurinkin katto on, vaikkei ihan yhtä suora tai samalla pieteetillä rakennettu kuin omani olekaan, mutta eihän noilla rakennusfirmoilla ole mitenkään aikaa tehdä kaikkea ihan "oikein". Naapurin kattoon käytti 4-5 kattomiestä (mukana oli pari harjoittelijaa) siltikin reilut 4 viikkoa aikaa. Meillä hakkasivat pellit 2 viikon aikana, oli jo Marraskuu 2011 joten keleistä johtuen joutuivat pitämään "etäpäiviä" kun satoi niin karseasti.
Konesaumapeltikaton alle tein harvalaudoituksen 22mm:n raolla, on tukeva, suosittelen, ihan turhaa jättää juurikaan isompaa rakoa kun ei siinä paljon mitään säästä.
Viimeksi muokannut Spautio, Pe Kesä 20, 2014 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
PetteriSeppänen
- Jäsen

Meidän saunanpiipun pellitti PRV peltipalvelut, tuli valmista kohtuukustannuksin kunnon tavarasta. Kaverit hoitavat varmasti myös koko katon tarvittaessa eikä ole valtavaa byrokratiaa maksettavana.
http://www.prvpeltipalvelut.fi/
http://www.prvpeltipalvelut.fi/
mulle teki katon peltityöt http://www.jp-peltityo.fi, suomalainen kaveri ja apumieskin kantaväestöä, työjälki kunnollista ja tulivat just sillon kun oli sovittu, halvemmalla voinee saada toistaitoisia tere tere miehiä mutta itse koin turvallisemmaksi asioida omalla kielellä.
ota keltä otat mutta teetä sit 0.6 mm pellistä...ja mielellään mattapintaisesta....ruodejako sit 2-3cm raolla niin ei tarvii katella lommoista peilavaa kattoa...
Nyt on saatu joitain tarjouksia sekä konesaumalla että Ruukin että Weckmanin konesaumajäljitelmäpelleillä. Itseäni viehättää ajatus jalkaränneistä ja konesaumakatosta ja saimmekin yllättävän siedettävän tarjouksen aidosta konesaumakatosta Vaskisepiltä (kokemukset tuostakin firmasta tervetulleita...). Ilmeisesti hintaa laski se, ettei alla olevan huopakaton päälle rakennettaisi koolauksia, vaan huopakaton päälle tulisi kerni(?)kate ja siihen päälle konesaumapelti. Pelti olisi kuulemma 0.5-millistä eikä 0.6, koska ohuempi toimii konesaumakatossa paremmin. Ainakin lienee helpompaa työstettävää tekijöille :)
Tiedustelisinkin, onko muilla kokemusta tällaisesta rakenteesta, jossa ei tule koolauksia? Tuulettuuko, tuleeko pellin alle / vanhaan huopakatteeseen kondenssikosteutta, joka voi aiheuttaa ongelmia? Vinttien ja yläpohjan ilmanvaihtoa on meillä parannettu ja hyvin tuntuu ilma kiertävän. Se olikin Vaskiseppien yksi argumentti yllämainitun ratkaisun puolesta. Hienosti eri firmojen myyjät osaavat kautta rantain vihjailla kilpailijoiden tuotteiden heikkouksista ja ongelmista, joten paranoidisuus iskee. Kivaa olisi tuossa ratkaisussa se, että katto ei korottuisi vaan pysyisi samannäköisenä kuin nytkin. Ruukin ja Kattocenterin tarjouksissa katolle tulisi uudet koolaukset, joten katto korottuisi ja tuuletus heidän mukaansa paranisi.
Weckman, Ruukki vai konesauma? Siinäpä pulma.
Tiedustelisinkin, onko muilla kokemusta tällaisesta rakenteesta, jossa ei tule koolauksia? Tuulettuuko, tuleeko pellin alle / vanhaan huopakatteeseen kondenssikosteutta, joka voi aiheuttaa ongelmia? Vinttien ja yläpohjan ilmanvaihtoa on meillä parannettu ja hyvin tuntuu ilma kiertävän. Se olikin Vaskiseppien yksi argumentti yllämainitun ratkaisun puolesta. Hienosti eri firmojen myyjät osaavat kautta rantain vihjailla kilpailijoiden tuotteiden heikkouksista ja ongelmista, joten paranoidisuus iskee. Kivaa olisi tuossa ratkaisussa se, että katto ei korottuisi vaan pysyisi samannäköisenä kuin nytkin. Ruukin ja Kattocenterin tarjouksissa katolle tulisi uudet koolaukset, joten katto korottuisi ja tuuletus heidän mukaansa paranisi.
Weckman, Ruukki vai konesauma? Siinäpä pulma.
Nostetaas tästä vanhempi keskustelu, mahtaako olla lähivuosien kokemuksia ketjussa mainituista firmoista? Kattoremontti on suunnitteilla ja konesaumaa tekisi mieli, tosin ihan satavarmaa päätöstä ei vielä josko lukkopontille antaisi kuitenkin mahdollisuuden. Pinta-alaa on karkeasti 110m2, 1 piippu ja kolme läpivientiä. Ovelta-ovelle tarjoukset kahdelta Katto-alkuiselta firmalta parin vuoden sisältä, jotka ovat pyöreästi lukkopontti 13ke ja konesauma 15Ke joten näitä vertailupohjana tullaan käyttämään.
Mutta jos näistä on hyviä/huonoja kokemuksia niin kiitollisena otetaan tieto vastaan.
Hämeen laaturemontti -> Vesivek
Vantaan peltisepät
Tuusulan pro-steel
PRV-peltipalvelut
JP-peltityö
Kattocenter
Kattokeskus (ei konesaumaa)
PSL Peltipojat Oy https://www.peltipojat.fi/
Etelä-suomen peltipojat https://www.peltipojat.fi/
Mutta jos näistä on hyviä/huonoja kokemuksia niin kiitollisena otetaan tieto vastaan.
Hämeen laaturemontti -> Vesivek
Vantaan peltisepät
Tuusulan pro-steel
PRV-peltipalvelut
JP-peltityö
Kattocenter
Kattokeskus (ei konesaumaa)
PSL Peltipojat Oy https://www.peltipojat.fi/
Etelä-suomen peltipojat https://www.peltipojat.fi/
Listatuista en tiedä, mutta tuo esitetty hinta verottomana oli hyvin lähellä - ennen niitä 'kuuluisia' pikkujuttuja joilla vähän paranneltiin alkuperäistä suunnitelmaa toteutusvaiheessa (lue: rännit, lumiesteet ja vähän muutakin). Täyspitkiä ~12 metrisiä 0,6'n peltejä läpivienteineen paikalla 'naputeltuna' ja oikeasti hyvin tehtynä. Itse pitää vielä maalata tuo nelisensataa neliötä, kunhan on aikansa ollut: Kispe Oy. Suosittelen jos lähtevät tekemään "pikkutöitä", kun ymmärsin heidän tekevän normaalisti hieman isommissa kohteissa. Saattoi sattua hyvään saumaan syksyn vesisateiden aikaan?
JK. ainakin vielä pitää vettä
JK. ainakin vielä pitää vettä
Ei tosiaan ole kokemusta kuin Tuusulan Pro-steelistä, ja siitäkin ennen omistajanvaihdosta, vuodelta 2012. Tekivät silloin erinomaisen konesaumakaton, materiaali taisi olla 0,5mm:n Pural-pinnoitettua mustaa Ruukin peltiä. Tuo Pural on kyllä mainio pinnoite, pysyy kuin tauti (ei irronnut juuri mistään peltiä taitoksille hakatessa, ihan pienillä maalikorjailuilla selvisi, jne), ja senhän voi maalata joskus vuosikymmenien päästä jos tulee tarvetta.
Säästää ison vaivan kun ei tarvitse maalailla jälkikäteen kuten sinkkipintaista peltiä, ja onhan tehdaspinnoite laadukkampi kuin itse maalattu.
Jos hintaero on tuota luokkaa niin ei kait ole järkevää valita muu kuin koneaumakatto, tulee läpivienneistä oikeasti vesitiiviit, ja onhan se huomattavasti komeampi kuin rivisaumakatto.
Its kysyisin tarjousta myös Sun-sepiltä, ei muuta tietoa ole yrityksestä kuin että olen katsellut heidän youtube -kanavansa videoita, hauskoja tyyppejä ja vaikuttavat tosi taitavilta ja nopeilta peltisepiltä
Säästää ison vaivan kun ei tarvitse maalailla jälkikäteen kuten sinkkipintaista peltiä, ja onhan tehdaspinnoite laadukkampi kuin itse maalattu.
Jos hintaero on tuota luokkaa niin ei kait ole järkevää valita muu kuin koneaumakatto, tulee läpivienneistä oikeasti vesitiiviit, ja onhan se huomattavasti komeampi kuin rivisaumakatto.
Its kysyisin tarjousta myös Sun-sepiltä, ei muuta tietoa ole yrityksestä kuin että olen katsellut heidän youtube -kanavansa videoita, hauskoja tyyppejä ja vaikuttavat tosi taitavilta ja nopeilta peltisepiltä