SpeedHeaterin tee-se-itse -nivelvarsi

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
J-32
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: http://tonttijatalo.blogspot.fi/

SpeedHeaterin tee-se-itse -nivelvarsi

Viesti Kirjoittaja J-32 »

Hommasin vanhan SpeedHeaterrin edukkaasti ja ryhdyin miettimään, mistä kehittäisin siihen nivelvarren.
Siis sellaisen, joka pitäisi laitetta lämmittämässä uutta kohtaa seinässä samalla kun minä skrabaan edellistä. Ne kerrat, kun minulla on apumies hommissa, hänelle on varmasti parempaakin tekemistä kun seistä heaterin kanssa katsomassa kun minä skrabaan.

Alkuperäisvaruste on kallis - oletteko kehittäneet itse? Eihän siihen tarvittaisi "kuin" pitkä nivelvarsi ja kiinnitykset. Mielessä kävi, että jos leikkaisi taitettavasta alumiinitikkaasta sivupaarteen irti, poistaisi siitä lukitusklipsit ja...

Parempia ideoita? Ei mulla onneksi kiire seinän kanssa ole. Ikkunoiden skrabaamisessa ja pihan hulevesien järjestelyissä on onneksi kädet täynnä töitä.
markokoo
Jäsen
Jäsen

Re: SpeedHeaterin tee-se-itse -nivelvarsi

Viesti Kirjoittaja markokoo »

J-32 kirjoitti:Alkuperäisvaruste on kallis - oletteko kehittäneet itse?
Parista polkupyöränrungosta joskus väkästelin tuen. Nivelet tuli pyörän laakeroinneista. Kiinnitys rakennustelineeseen jota muutenkin käytettiin.
Ei tuosta hyvä tullut, vähän painoa liikaa ja sähläämiseen kului liikaa aikaa jolloin maali kerkesi vähän jämähtämään. En tiedä onko alkuperäisen kanssa merkittävästi helpompaa. Meillä hommaa jatkettiin apumiehen voimin.

Mielellään siis minäkin kuulen kommenttia joltain joka käytellyt alkuperäisvartta että onko se yksin työskenneltäessä esim seinän putsauksessa kelpo kalu.
KariFS
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Mites nuo monitorien tai kaiuttimien käänneltävät seinätelineet toimisivat aihioina?

Normaali työpöytälampun runko saattaa olla vähän hento, kun tuo kuitenkin painaa kai pari kiloa, mutta mulla on (ihan siis kirjoituspöytävalona käytössä) tällainen IKEAn lamppu missä nivelet saa lukittua siipiruuveilla:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30147784/

Ulottuvuus kummassakaan ei ole valtava, joten "karkea säätö" varmaan pitäisi tehdä vingalla tellingin kaiteeseen tms.

Kai niitä kaikenlaisia aihioita löytyy, toisaalta "neitseellinen" alumiinilatta ei sekään maksa kun 7e kilo, on kevyttä ja saa näppärästi tehtyä mieleisensä värkin :wink:
Kari

"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
markokoo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja markokoo »

KariFS kirjoitti:Kai niitä kaikenlaisia aihioita löytyy, toisaalta "neitseellinen" alumiinilatta ei sekään maksa kun 7e kilo, on kevyttä ja saa näppärästi tehtyä mieleisensä värkin :wink:
Tuo on seuraava suunnitelmani, poiketa Romusoinilla hakemassa kunnolliset tarvikkeet. Sitä ennen haluaisin kuitenkin kuulla että onko alkuperäisestäkään telineestä apumiehen korvikkeeksi...
mulinext
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja mulinext »

moi

Kohdepoisto imurin varsi on tosi hyvä ja jämäkkä, tehty alumiinista ja kestää kuormaa. Romukaupasta kannattaa kysellä.
Vastaa Viestiin