sähköpuukiuas

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
Santeri
Jäsen
Jäsen

sähköpuukiuas

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Olisiko olemassa jotain esteitä moisen kapineen valmistamiseen. Yksi sellainen jo on http://www.misa.fi/misa/templates/laavu ... 1&zoneid=7 mutta se on mielestäni ruma eikä mitenkään sovi rintsikan tyyliin. Tavallisen näköinen puukiuas varustettuna vastuksilla olisi hiton hieno. Olen yrittänyt keksiä jotain syytä miksi ei voisi onnistua mutta en ole keksinyt, keksittekö te?
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

Käsittääkseni sähköturvallisuusmääräykset ovat ohje tuollaisen toteuttamiselle itse.

Äkkiseltään ajateltuna voi olla vaikeaa toteuttaa homma niin että sähköjohdot eivät joudu yli 300 asteen lämpötilaan.

Markkinoilla pitäisi kyllä olla muitakin malleja.
Santeri
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Santeri »

maanma kirjoitti:Käsittääkseni sähköturvallisuusmääräykset ovat ohje tuollaisen toteuttamiselle itse.

Äkkiseltään ajateltuna voi olla vaikeaa toteuttaa homma niin että sähköjohdot eivät joudu yli 300 asteen lämpötilaan.

Markkinoilla pitäisi kyllä olla muitakin malleja.
Sähköturvallisuusmääräyksethän ei koske sähkömiehiä :lol:

Miten johdot kulkee sähkökiukaissa? Kuinka iso on sähkökiukaan ja puukiukaan maksimilämpötila?
marco
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja marco »

Tallista löytyy 3,5kW vastukset(ovat lämmittäneet vanhaa rapautunutta pönttöuunia), mikäli on tarvetta. Tosin en tiedä riittääkö niissä potku kiukaan lämmitykseen.
--Onko meidän pakko löytää ratkaisu? Emmekö voisi vain nauttia ongelmasta jonkin aikaa?--
Vastaa Viestiin