Konesaumakaton hinta
Konesaumakaton hinta
Mitä olette mieltä konesaumakaton hintatarjouksesta? Kattoa 70 m2, ränniä 25 m, syöksytorvia 3. Katto on loiva eikä ole läpivientejä. Hintatarjous oli seitsemän tonnia. Tuntuu aika kovalta, kun pohjatkin on jo valmiina??? Talo on Helsingissä.
-
ramirez
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
Re: Konesaumakaton hinta
Onko tämä vain yhden firman tarjous vai keskiarvo monesta tarjouksesta?Snipa kirjoitti:Mitä olette mieltä konesaumakaton hintatarjouksesta? Kattoa 70 m2, ränniä 25 m, syöksytorvia 3. Katto on loiva eikä ole läpivientejä. Hintatarjous oli seitsemän tonnia. Tuntuu aika kovalta, kun pohjatkin on jo valmiina??? Talo on Helsingissä.
kannattaa kilpailuttaa.
Esim Porvoossa on konesaumakaton tekijä joka ajelee suhteelliseb helposti heslinkiin asti.
kannattaa varmaan kysästä tarjous. ;)
Konesaumattu on kuulemma peltikatteista kallein.
Olisin itse tilannut tulevan kattorempan konesaumattuna, mutta tiilikuvioiseen peltiin verrattuna hintaeroa tuli noin tonni (130m2). Ja alustan pitäisi olla suora. Kattofirman edustaja sanoi, ettei kannata laittaa meikäläisen taloon eli tulee liikaa hintaa verrattuna saavutettavaan etuun.
Minulla on päätalossa ikivanha tiilikatto, joka lahoaa jalan alle ja muutoinkin. -70-luvulla rakennettuun lisäsiipeen (lämmin varasto ja autotalli) on onneksi laitettu konesaumattu kate ja se on vieläkin kuosissaan.
Kahden päivän urakasta kattofirma veloittaa 12800e.
Pinta-alaa on 130m2 ja homma sisältää vanhojen tiilien purkamisen&poisviennin, aluskatteen, piipun pellityksen, läpiviennit tuuletusputkille, lapetikkaat, kulkusillan, lumiesteen, uudet tikkaat seinälle/katolle, vesikourut ja syöksyt (50m+4kpl). Onkohan tämä halpa vai kallis?
Olisin itse tilannut tulevan kattorempan konesaumattuna, mutta tiilikuvioiseen peltiin verrattuna hintaeroa tuli noin tonni (130m2). Ja alustan pitäisi olla suora. Kattofirman edustaja sanoi, ettei kannata laittaa meikäläisen taloon eli tulee liikaa hintaa verrattuna saavutettavaan etuun.
Minulla on päätalossa ikivanha tiilikatto, joka lahoaa jalan alle ja muutoinkin. -70-luvulla rakennettuun lisäsiipeen (lämmin varasto ja autotalli) on onneksi laitettu konesaumattu kate ja se on vieläkin kuosissaan.
Kahden päivän urakasta kattofirma veloittaa 12800e.
Pinta-alaa on 130m2 ja homma sisältää vanhojen tiilien purkamisen&poisviennin, aluskatteen, piipun pellityksen, läpiviennit tuuletusputkille, lapetikkaat, kulkusillan, lumiesteen, uudet tikkaat seinälle/katolle, vesikourut ja syöksyt (50m+4kpl). Onkohan tämä halpa vai kallis?
-
duppaduurix
- Jäsen

En tiedä paljonko hinnat on nousseet parissa vuodessa, mutta tähän talouteen tehty värivalmis konesaumakatto + seinä- ja lapetikas + kattosilta + 20m kourua ja syösytorvea
maksoi 6500 €. Työt 4000 € , rojut 2500 €...
Tarjouspyyntöjä alettiin lähetellä aikaisin keväällä että oltaisiin muka ajoissa liikkellä... Vastauksia tuli... tasan 1 !! Järjestä siinä sitten tarjouskilpailu..
Meillä tosin oli telineet koko talon ympäri omasta takaa.. Sillä ehkä kompensoitiin piipunpellitys. Niin ja pohjat oli valmiit..
Tällä hintaa ei sitten suomen kieltä suomen suvessa kuultu......
Tähän verrattuna 7000 € kuulosta aika kovalta.. Tässä näyttää kysynnän ja tarjonnan laki kääntyvän tarjoojan eduksi.
maksoi 6500 €. Työt 4000 € , rojut 2500 €...
Tarjouspyyntöjä alettiin lähetellä aikaisin keväällä että oltaisiin muka ajoissa liikkellä... Vastauksia tuli... tasan 1 !! Järjestä siinä sitten tarjouskilpailu..
Meillä tosin oli telineet koko talon ympäri omasta takaa.. Sillä ehkä kompensoitiin piipunpellitys. Niin ja pohjat oli valmiit..
Tällä hintaa ei sitten suomen kieltä suomen suvessa kuultu......
Tähän verrattuna 7000 € kuulosta aika kovalta.. Tässä näyttää kysynnän ja tarjonnan laki kääntyvän tarjoojan eduksi.
-
nahkaluoma
- Jäsen

Teetin noin 2-3 viikkoa sitten konesaumakaton jonka pinta-ala oli noin 60 m2. Tarjousten saanti oli todella vaikeaa ja aioin jo tehdä katon itse. Peltien ostomatkalla kuitenkin yksi tekijä soitti ja sovimme työstä minun pelteistä. Peltien hinta oli 10 e/m2 sinkittynä ja ne maksoivat kiinnikkeineen 690 e.
Työ maksoi 1200 e ja listojen teko räystäille sekä päihin noin 85 euroa. Yhteensä siis vajaa 2000 euroa jos laskee neliö hinnaksi noin 33-35 e/m2.
Maalattu pelti olisi toisella myyjällä ollut 10,20 e ja toisella 12 e/m2.
Nuo tiedot on olleet netti keskusteluissakin peltin ja valmiin katon hinta.
Työ maksoi 1200 e ja listojen teko räystäille sekä päihin noin 85 euroa. Yhteensä siis vajaa 2000 euroa jos laskee neliö hinnaksi noin 33-35 e/m2.
Maalattu pelti olisi toisella myyjällä ollut 10,20 e ja toisella 12 e/m2.
Nuo tiedot on olleet netti keskusteluissakin peltin ja valmiin katon hinta.
-
tessu
Konesaumakatto on kallis mutta on se hyväkin!
EI vuoda ellet siihen itse reikää tee,kyllä varmasti nykyajan ladottavat peltikatteetkin ihan hyviä on kun vertaa tuohon meidän -70 luvulla itse laitettuun ja nauloilla hakattuun,ei niistä voi ees puhua samaan aikaan!
EI vuoda ellet siihen itse reikää tee,kyllä varmasti nykyajan ladottavat peltikatteetkin ihan hyviä on kun vertaa tuohon meidän -70 luvulla itse laitettuun ja nauloilla hakattuun,ei niistä voi ees puhua samaan aikaan!
Itselle tuli kesällä konesaumapeltikatto (sinkitystä pellistä) jalkaränneillä maksamaan 12000 asennettua. Neliöitä noin 200, jalkaränniä 40m, 6 syöksyputkea. Katossa kaksi jiiriä ja yksi läpivienti (tiilipiippu).
-
nahkaluoma
- Jäsen

Ei näissä käsin saumat tehdyissä katoissakaan naulattu peltin läpi. Kiinnitys tapahtui samoin kuin näissä "nykyaikaisissa konesaumakatoissa" peltisuikaleen avulla joka kiinnitetään seuraavan peltin alle. Kehitys on tullut pitkien peltien ja valmiiksi valssatun peltin muodoissa. Itse katolla taitos tehtiin vasartamalla ja nyt "pihdeillä" tai rullien avulla. Kone sana lienee markkinamiesten keksintö myymiseen ja perustelu korkeammalle hinnalle. Tosin muunlaisen katon asennus tee-se-itse miehelle on helpompaa ja halvempaa.
- Kauppis
- Jäsen

- Kotisivu: http://palaios.com
- Viesti:
Yritimme viime keväästä asti saada jotain paikallista kattofirmaa 70m2 pulpettikaton uusaajaksi. Samalla olisi koolattu ylemmäs ja olisin puuhannut itse eristeet pykälään. Oli muuten todella vaikeaa.
Hintahaitari oli kokonaishommalle 12-19t(+alv24%) + lisähinnat eri asioista.
Ei tehty, Rouwa osti prätkän.
Hintahaitari oli kokonaishommalle 12-19t(+alv24%) + lisähinnat eri asioista.
Ei tehty, Rouwa osti prätkän.
isompi leka tänne!