Jos jollain löytyis neuvoa.?
Aloitin skrapailemaan eteläpuolen seinää ja yllätyksenä keskeltä seinää ja ikkunan läheltä löytyi paikoittain lahonneita paneleita,
Muuten seinä kunnossa,mitenköhän tuossa kannattais menetellä
skrapauksen ja maalauksen suhteen kun eihän lahon päälle voi maalia laittaa.?
voiks paneleita vaihtaa keskeltä seinää ja jos voi niin mistä ylippäätänsä löytää 125mm leveää vanhanajan panelia
ja miten se tapahtuu?
Seinässä on tervapaperi suoraan laudoituksessa kiinni ja sen alla sahanpuru.?
Onko edes kannattavaa alkaa maalaamaan ja korjaamaan seinää nyt vai pitäiskö laudoitus uusia kokonaan ensi kesänä,se vaan että miten seuraavan talven kestää noi lahot kohdat ja eihän puuta voi kuitenkaan paljaaksi jättää?
lahojen panelien vaihtaminen maalauksen yhteydessä?
Re: lahojen panelien vaihtaminen maalauksen yhteydessä?
Terse,
Itsellä on tuo ulkomaalaus kesken ja olen samalla vaihtanut lautoja jotka on kaikkein rupisimman oloiset. Tietty kun on sahattu pinta niin se erottuu vanhojen lautojen keskeltä. Jos vaihdat paneeleita/lautoja, niin kurkkaa sitten seinän sisälle, jos mahdollista.... et onko sadevesi raiskannut.
Ainakin isommista puukaupoista löytyy vanhan ajan pabeeleita hyvin, koska niitä kysytään. Mut paksuudessa on sitten eroa, että asennuksessa on hyvä käyttää ruuveja jotta saa uuden laudan samalle tasolle vanhojen kanssa. Keskeltä seinää on huono kyniä irti mut katso mistä kohtaa on naulattu ja siitä sorkkista tai rekkaria väliin. Vanhan laudan pontti usein halkeaa ja jää toisen laudan alle et muistaa senkin kyniä pois. Kannattavaa on maalata jos muut laudat on OK, tai jos inspiraatiota riittää niin uusii seinän kerralla. Mulla uus lauta maksoi 54senttiä metriltä..
Itsellä on tuo ulkomaalaus kesken ja olen samalla vaihtanut lautoja jotka on kaikkein rupisimman oloiset. Tietty kun on sahattu pinta niin se erottuu vanhojen lautojen keskeltä. Jos vaihdat paneeleita/lautoja, niin kurkkaa sitten seinän sisälle, jos mahdollista.... et onko sadevesi raiskannut.
Ainakin isommista puukaupoista löytyy vanhan ajan pabeeleita hyvin, koska niitä kysytään. Mut paksuudessa on sitten eroa, että asennuksessa on hyvä käyttää ruuveja jotta saa uuden laudan samalle tasolle vanhojen kanssa. Keskeltä seinää on huono kyniä irti mut katso mistä kohtaa on naulattu ja siitä sorkkista tai rekkaria väliin. Vanhan laudan pontti usein halkeaa ja jää toisen laudan alle et muistaa senkin kyniä pois. Kannattavaa on maalata jos muut laudat on OK, tai jos inspiraatiota riittää niin uusii seinän kerralla. Mulla uus lauta maksoi 54senttiä metriltä..
Re: lahojen panelien vaihtaminen maalauksen yhteydessä?
Mitenköhän tuon tervapaperin jossa suoraan puru alla on kun joutuu aika monta päällekkäis lautaa vaihtaa ikkunan vierestä noin 1,5m pituisia pätkiä
meinaan vaan että pitääkö toi paperi jos ottaa monta lautaa irti samaan aikaan ja seinään tulee tavallaan vähäksi aikaa aukko ilman laudoitusta?
meinaan vaan että pitääkö toi paperi jos ottaa monta lautaa irti samaan aikaan ja seinään tulee tavallaan vähäksi aikaa aukko ilman laudoitusta?