Juhannusaattona tuli taas remppaa tehtyä yömyöhään....työmaa etenee....mutta mutta.
Koko seuraava päivä tuli ryittyä ja räittyä mustaa mönjää keuhkoista ja kurkusta ja nenästä, eikä yskimiselle meinaa tulla loppua! Ihan hirveetä. Päätin että nyt on vihdoin aika hankkia kunnon hengityssuojain.
Mutta millainen?
Kunnon hengityssuojain hakusessa??
-
Mokkimikko
- Jäsen

Re: Kunnon hengityssuojain hakusessa??
Ei sitä kannata itseään remonttien takia pilata, mulla on Scott Profile 2, ihan mukava käyttää. Suodattimet on vaihdettavia ja valittavana pöly, kemikaali tai yhdistelmäsuodattimet (eli pöly+kemikaali). Ihan tehokas maski, tuo naamassa on tullut kaikennäkäisiä mömmöjä käsiteltyä. Noiden maskien hinnat ei ole mitään mahdottomia mutta jos käyttää paljon niin kannattaa tietty verrata vaihtosuodattimien hintoja.Mokkimikko kirjoitti:Juhannusaattona tuli taas remppaa tehtyä yömyöhään....työmaa etenee....mutta mutta.
Koko seuraava päivä tuli ryittyä ja räittyä mustaa mönjää keuhkoista ja kurkusta ja nenästä, eikä yskimiselle meinaa tulla loppua! Ihan hirveetä. Päätin että nyt on vihdoin aika hankkia kunnon hengityssuojain.
Mutta millainen?
- PetteriKivimäki
- Jäsen

Olen astmaatikko ja siksi käytän aika ajoin kokonaamaria, mulla on tuollainen Scott Promask:
http://turvakauppa.com/tuote/31191/koko ... tt-promask
Ostin Etralta ja sieltä saa myös vaihtosuodattimia todella edullisesti.
http://turvakauppa.com/tuote/31191/koko ... tt-promask
Ostin Etralta ja sieltä saa myös vaihtosuodattimia todella edullisesti.
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Toinen ääni tälle. Ostin alkujaan autoharrastusta varten (tulin siihen tulokseen, että ihan tarpeeksi on liuotinhöyryjä vedetty henkeen tähän ikään), mutta viime aikoina eniten on ollut käytössä märkätilaremontissa. Saa kunnon suojauksen, ja näin silmälasien käyttäjänä osaa arvostaa sitäkin, ettei aina tarvitse säätää nenän ylittävän osan tiivistyksen kanssa, vaan uloshengitysilma menee sinne minne kuuluukin, eikä laseja huurruttamaan. Ainoan moitteen kohdistaisin lähinnä itseeni, miksei tätä tullut hankittua jo aiemmin?Zaffodi kirjoitti:Ei sitä kannata itseään remonttien takia pilata, mulla on Scott Profile 2, ihan mukava käyttää.
Miehet sytyttää alta
Kolmas ääni kyseiselle. Kuukauden päivät kun pitää kyseistä scottia päässä kaikki illat ja vkonloput, niin sitä ei enää edes huomaa.
-
kakluuni
- Jäsen

Täältä myös ääni Scott Profile 2:lle. Aluksi käytin niitä muutaman euron suodattimia, mutta niiden teho on mitä on, ja sitten ne jää taskun pohjiin pyörimään ja ties minne ja lopulta tulevat jopa kalliimmiksi kuin tuollainen maski. Kannattaa vertailla eri kauppojen hintoja, ainakin silloin kun minä ostin tuon, niin K-raudan ja Rautian hinnoissa oli monen kymmenen prosentin ero!
Maskiin tottuu nopeasti ja pian ei huomaakaan, että se on naamalla - hieno tunne kun niistää-
Maskiin tottuu nopeasti ja pian ei huomaakaan, että se on naamalla - hieno tunne kun niistää-