vanhan peltikaton maalaus?

Maalaus ja varsinkin maalit jakavat mielipiteitä ja ansaitsevat oman osion
Vastaa Viestiin
maalinen
Jäsen
Jäsen

vanhan peltikaton maalaus?

Viesti Kirjoittaja maalinen »

Tarkoitus olisi aloittaa vanhan peltin katon maalaus. Nykynen väri vihreä ja uudesta väristä tulisi tumman harmaa. Meneekö se käytännössä näin että painepesurilla katto puhtaaksi ja uusi väri vaan päälle?
vai tuleeko jotakin pohjavärejä laittaa alle?
onko se panssarimaalia mitä noissa yleensä käytetään?

Kiitos vastauksista, neuvoja ja vinkkejä otan ilomielin vastaan.
tessu

Re: vanhan peltikaton maalaus?

Viesti Kirjoittaja tessu »

Kyllä se katonpesu vaatii muutakin kuin painepesuria,tuolla on kyllä jossain kohdassa JO selostettu mitä vaatii kun peltikaton maalaa. sieltä vaan ettimään
Jos ruostetta niin se vaatii omat pohjustukset,suosittelen kysymään semmoiselta neuvoa kuka varmasti tietää mitä tekee,katonmaalaaminen on kuitenkin suuri ja kalliskin projekti että kivahan olis että maali myös pysyy!
Email
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Email »

Maalaus on suht helppo homma jos vanha maali hyvin kiinni eikä hilseile kauttaaltaan irti. Ite jonkin verran oon tehny ni ekana katon pesu. toinen levittää harjan kaa pesuainetta ja hankaa kaikki liat irti. Toinen tulee painepesurin kaa perässä. Ruostekohdat käydään rälläkällä jossa teräsharjalaikka kiinni. Ainoastaan ruostekohdat pohjamaalataan ja sit vaan pintamaali päälle. Pinnan oon vetänyt ruiskulla,mut pensselilläkin menee. Tärkein on tuo pesu et saa kaikki liat pois. Maalaus sit heti eikä viikon päästä.
eicca84
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja eicca84 »

Email kirjoitti:Maalaus on suht helppo homma jos vanha maali hyvin kiinni eikä hilseile kauttaaltaan irti. Ite jonkin verran oon tehny ni ekana katon pesu. toinen levittää harjan kaa pesuainetta ja hankaa kaikki liat irti. Toinen tulee painepesurin kaa perässä. Ruostekohdat käydään rälläkällä jossa teräsharjalaikka kiinni. Ainoastaan ruostekohdat pohjamaalataan ja sit vaan pintamaali päälle. Pinnan oon vetänyt ruiskulla,mut pensselilläkin menee. Tärkein on tuo pesu et saa kaikki liat pois. Maalaus sit heti eikä viikon päästä.
Juuri noin tein itse viimekesänä ja hyvältä näyttää toistaiseksi. Maaleina oli nämä tikkurilan panssari akvat.
Pohjamaalin annoin kuivua 3-4 tuntia ennenkuin maalasin pintamaalilla.
Pintamaalin sutimiseen kannattaa ostaa se suositeltu pensseli että tulee hyvä jälki kerralla.
kappalainen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kappalainen »

KAikki saumakohdat käydään huolella puukonkärjellä läpi, ja pohjamaali. Ruostekohtiin erityinen huomio ja suosittelen mekaanista ruosteen poistoa ja HETI päälle pohjamaali ja pintamaalilla paikkaus. Myös katon kiinnitys tarkastetaan. KAton maalaus on helppoa, se pohjatyö on maalauksessa aina tärkein ja aikaa vievin osa.
Aaumukasteen kanssa tarkkana. Pellinsaumat kuivuvat hitaammin kuin muu katto.
Pesuun suosittelen kyllä harjan käyttöä ja ihan pesuainettta. Jokunen noita tuli työkseen maalattua...Kaikki vain on muuttunut...Tehokkaalla painepesurilla saa muuten sen tiivisteenkin pois kateruuvista....testattu on.
Yksi alkoi nillittämään ja kertomaan mitä saa kirjoittaa, lopetin koko roskan.
Vastaa Viestiin