Sivuston rahoitus
Sivuston rahoitus
Rintamamiestalo.net-sivuston rahoitukseen kaipaan ideoita. Kulut ovat tähän saakka katettu meikäläisen pussista ja on aika muuttaa tätä rahoitusmallia.
Googlen mainoksista ei näytä mitään apua rahoitukseen löytyvaä ja Googlelta 11.10. tulleessa kirjeessä kerrotaan osan klikkauksista olevan kelvottomia, eli siitäkin vähästä mitä on kertynyt osa leikataan pois. Mahdollisesti joku klikkaili hieman liian tiheään - montako kertaa minuutissa? Klikkailkaa silti.
Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut esim T-paitojen tai remonttihaalareiden myyntiä. Tuotteissa voisi olla teksti rinnassa jai logo (jos sellaisen joku haluaisi suunnitella). Vaihtoehto voi olla myös "timpurinkynät 5 euroa kpl.
Googlen mainoksista ei näytä mitään apua rahoitukseen löytyvaä ja Googlelta 11.10. tulleessa kirjeessä kerrotaan osan klikkauksista olevan kelvottomia, eli siitäkin vähästä mitä on kertynyt osa leikataan pois. Mahdollisesti joku klikkaili hieman liian tiheään - montako kertaa minuutissa? Klikkailkaa silti.
Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut esim T-paitojen tai remonttihaalareiden myyntiä. Tuotteissa voisi olla teksti rinnassa jai logo (jos sellaisen joku haluaisi suunnitella). Vaihtoehto voi olla myös "timpurinkynät 5 euroa kpl.
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

Tukea pitää olla. Ja ihan oikeasti: jos joku jaksaa pitää hommia yllä oma-aloitteisesti, niin ei se kyllä minusta haittaa yhtään vaikka siitä joskus saisi vähän enempikin rahaa kuin pelkät ylläpitokustannukset.
Kyllä mä vähän tykkään, että se T-paitojen myynti ynnä muu homma on oikeestaan vähän taas sitten ylimääräistä duunia. Huonoimmalla tuurilla tilaat sata T-paitaa ja myyt kolme, niin että siinä voi jäädä pakkaselle vielä pahemmin kuin muuten. Ja siinäkin on kova työ. Vaikka olishan se jännää bongata kaupungilla joku Rintamamiestalo.net-T-paidassa
Tilinumero kehiin ja vitosen vapaaehtoisia tukia maksamaan. Moni on varmasti saanut niin hyvät neuvot ja hyviä kavereita täältä, että varmaan aika monikin maksaisi. Ja jos reilu tuhannesta rekisteröityneestä edes viis prosenttia tukee, niin siitä jo tulee ihan hyvä mieli.
Mä oon tehnyt samaa hommaa vuosia Puuvene.netissä, tosin sivutilaa yms. ei ole tarvinnut omasta pussista maksaa. Täytyy myöntää, että vuosien saatossa motivaatio pikkuisen kariseekin, jos pelkillä kiitoksilla pyörittää tämän kokoista rallia. Onneksi mä nyt olen muitakin pikku palkkioita saanut sen pyörittämisestä, ne on hyviä pitämään motivaatiota yllä. Mutta tiedän kyllä hyvin tunteen, että kyseessä on monen tuhannen ihmisen harrastus ja vain yhden panostus. Ei mahtais paljon naurattaa, jos oisin vielä maksanut sivutilat ja muutkin omasta pussista....
Pekka
P.S: toinen, mikä mua auttoi suuresti sen Puuvene.netin kanssa oli, että sain kavereita auttamaan moderoinnissa ja ylläpidossa. Siitä tuli hienosti semmoinen fiilis että ei tässä ollenkaan ole yksin. Kannattaa miettiä jos koet, että semmoisesta olisi hyötyä. Täältä löytyy ainakin yksi vapaaehtoinen jakamaan kuormaa
Kyllä mä vähän tykkään, että se T-paitojen myynti ynnä muu homma on oikeestaan vähän taas sitten ylimääräistä duunia. Huonoimmalla tuurilla tilaat sata T-paitaa ja myyt kolme, niin että siinä voi jäädä pakkaselle vielä pahemmin kuin muuten. Ja siinäkin on kova työ. Vaikka olishan se jännää bongata kaupungilla joku Rintamamiestalo.net-T-paidassa
Tilinumero kehiin ja vitosen vapaaehtoisia tukia maksamaan. Moni on varmasti saanut niin hyvät neuvot ja hyviä kavereita täältä, että varmaan aika monikin maksaisi. Ja jos reilu tuhannesta rekisteröityneestä edes viis prosenttia tukee, niin siitä jo tulee ihan hyvä mieli.
Mä oon tehnyt samaa hommaa vuosia Puuvene.netissä, tosin sivutilaa yms. ei ole tarvinnut omasta pussista maksaa. Täytyy myöntää, että vuosien saatossa motivaatio pikkuisen kariseekin, jos pelkillä kiitoksilla pyörittää tämän kokoista rallia. Onneksi mä nyt olen muitakin pikku palkkioita saanut sen pyörittämisestä, ne on hyviä pitämään motivaatiota yllä. Mutta tiedän kyllä hyvin tunteen, että kyseessä on monen tuhannen ihmisen harrastus ja vain yhden panostus. Ei mahtais paljon naurattaa, jos oisin vielä maksanut sivutilat ja muutkin omasta pussista....
Pekka
P.S: toinen, mikä mua auttoi suuresti sen Puuvene.netin kanssa oli, että sain kavereita auttamaan moderoinnissa ja ylläpidossa. Siitä tuli hienosti semmoinen fiilis että ei tässä ollenkaan ole yksin. Kannattaa miettiä jos koet, että semmoisesta olisi hyötyä. Täältä löytyy ainakin yksi vapaaehtoinen jakamaan kuormaa
Viimeksi muokannut Pekka Huhta, Ke Loka 11, 2006 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Kyllä mä voi tällä puheella ostaa paidan, T-paidan ja pitkähihasenkin jos siitä on apua. Paidat kannattaa myydä niin että ensin kerää sitovan listan ja sitten vasta painattaa jos tietty määrä tulee täyteen. Hintahan määräytyy yleensä sen mukaan paljonko painatetaan.
Saisi olla sitten mieluummin bodeerattu ettei häivy ekassa pesussa
Moderaattoreiden lisäämisessä on sekin hyvä puoli että on enempi aikaa vaikka etsiskellä mainostajia. Tämäkin foorumi on saanut jo niin mittavat puitteet että luulisi kohta saavan arvostusta myös kauppiaiden taholta.
Saisi olla sitten mieluummin bodeerattu ettei häivy ekassa pesussa
Moderaattoreiden lisäämisessä on sekin hyvä puoli että on enempi aikaa vaikka etsiskellä mainostajia. Tämäkin foorumi on saanut jo niin mittavat puitteet että luulisi kohta saavan arvostusta myös kauppiaiden taholta.
"Hyvä tuppaa tuleen vaikka keskinkertasta yrittää "
Tavaran myyminen on ehkä varmempi vaihtoehto, kun silloin ei tule ongelmia keräyksen kanssa. Jotenkin on sellainen mielikuva, että lahjoituskampanjan järjestäminen vaatii luvan. Jos sitten myy "osakkeita" tai muuta paperia (postitettavissa edullisesti), niin on kyse kaupasta eikä lahjoitusten etsimisestä. Kumminkin se myyminenkin saisi olla sellaista ettei tulisi kohtuutonta työmäärää. Jos sen paitakampanjan järjestää etukäteismaksulla, niin ei jää luottotappioita.Pekka Huhta kirjoitti:Tilinumero kehiin ja vitosen vapaaehtoisia tukia maksamaan. Moni on varmasti saanut niin hyvät neuvot ja hyviä kavereita täältä, että varmaan aika monikin maksaisi. Ja jos reilu tuhannesta rekisteröityneestä edes viis prosenttia tukee, niin siitä jo tulee ihan hyvä mieli.
Maksuihin osallistuttais mekin mielellämme! Joko t-paita tai kynämuodossa, jollei muuta keksi. Äkkiseltään kuullostaa tuollainen aika työläältä, kun pitää sitten vielä tavaroiden hankkimisen ym. järjestelyn jälkeen pitää kirjaa kuka osti, mitä ja minkäväristä/kokoista jne. sekä ne vielä paketoida ja postittaa tilaajille ym.
Mites, kun jossain foorumeilla maksaa tuo avatarkuva jotain. Maksu verkkopankilla tai tekstarilla puhelinlaskun yhteydessä. Miten iso homma tuo mahtaisi olla järjestää? Minä ainakin olisin valmis tästä maksamaan. Olisi lahjoitus, ilman varsinaista "lahjoitusta", niin ei pitäisi olla mitään lupaongelmia asian kanssa...
Mites, kun jossain foorumeilla maksaa tuo avatarkuva jotain. Maksu verkkopankilla tai tekstarilla puhelinlaskun yhteydessä. Miten iso homma tuo mahtaisi olla järjestää? Minä ainakin olisin valmis tästä maksamaan. Olisi lahjoitus, ilman varsinaista "lahjoitusta", niin ei pitäisi olla mitään lupaongelmia asian kanssa...
-
Villa Edita
- Jäsen

Tosiaan muutamilla Foorumeilla on käytössä eräänlainen VIP-jäsenyys. Maksamalla pienoisen summan saat vastineeksi avatarin, erottuvamman nikin, kuvagallerian ja muuta mukavaa. Starkkiin ostoksille henkilökuntahintaan
Yksi hyvä tapa on laittaa tarvittava kerjuusumma julkisesti esille. Sitten ilmoittelet väliaikatiedoin missä summassa mennään. Viestiketjussa sitten saa innokkaimmat kehuskella panoksellaan tai jopa haastella toisia käyttäjiä.
Veikkaampa vain että aika pieni ydinjoukko oikeasti tukea antaa, prosenteissa mennään.
Olen mukana tukemassa toimintaa, ehkä helpoiten omalta kohdaltani onnistuisi muutaman lantin tilisiirto muiden laskujen lomassa. Miksi ei se paitakin tai muuta vastaavaa, enempi töitä vain.
Yksi hyvä tapa on laittaa tarvittava kerjuusumma julkisesti esille. Sitten ilmoittelet väliaikatiedoin missä summassa mennään. Viestiketjussa sitten saa innokkaimmat kehuskella panoksellaan tai jopa haastella toisia käyttäjiä.
Veikkaampa vain että aika pieni ydinjoukko oikeasti tukea antaa, prosenteissa mennään.
Olen mukana tukemassa toimintaa, ehkä helpoiten omalta kohdaltani onnistuisi muutaman lantin tilisiirto muiden laskujen lomassa. Miksi ei se paitakin tai muuta vastaavaa, enempi töitä vain.
Tuollainen vip klubi vois toimia ihan OK. mutta neuvoisin perustamaan yhdistyksen pyörittämään ko. klubia ja klubin tukimaksun vaihtaisin yhdistyksen jäsenmaksuksi. Ei tarvis pelätä verottajaa tai muita komplikaatioita kun homman tekisi viralliseksi.
niin ja ne mitä jää yli sivujen pyörittämisestä ja muista kuluista voisi vaikka aina vuoden lopussa käyttää muutaman 'palkinnon' ostamiseen joka sitten jaettaisiin vaikka innokkaimmalle ja/tai ihan randomilla valitulle jäsenelle.
Kyllä mä voisin vaikka 10e jäsenmaksun maksaa vuodessa ja sitten ehkä jotain oheissälääkin tarpeen mukaan. Mutta henkilökohtaisia rahalahjoituksia en lähtisi tekemään.
niin ja ne mitä jää yli sivujen pyörittämisestä ja muista kuluista voisi vaikka aina vuoden lopussa käyttää muutaman 'palkinnon' ostamiseen joka sitten jaettaisiin vaikka innokkaimmalle ja/tai ihan randomilla valitulle jäsenelle.
Kyllä mä voisin vaikka 10e jäsenmaksun maksaa vuodessa ja sitten ehkä jotain oheissälääkin tarpeen mukaan. Mutta henkilökohtaisia rahalahjoituksia en lähtisi tekemään.
- maanma
- Moderaattori

Kerroppa Ari minkäverran tukea ihan oikeasti tarvittaisiin ja miten se tukisumma rakentuu.
Itse maksan mielummin suoraan rahassa kuin otan mitään sälää. Lisäksi tuosta sälästä tulee aina varsin paljon hommia ja kirjanpitokin pitäisi toteuttaa, mikä taas alkaa kuulostaa yhdistystarpeelta.
Esim. jotenkin näin
- tietoliikenne 40e/kk
- server 30e/kk
- domain 8 eur/kk
jne.
Itse maksan mielummin suoraan rahassa kuin otan mitään sälää. Lisäksi tuosta sälästä tulee aina varsin paljon hommia ja kirjanpitokin pitäisi toteuttaa, mikä taas alkaa kuulostaa yhdistystarpeelta.
Esim. jotenkin näin
- tietoliikenne 40e/kk
- server 30e/kk
- domain 8 eur/kk
jne.
Suomi on yhdistysten luvattu maa. Yhdistys on oikeushenkilönä oikein sopiva tämän tyyppisen toiminnan pyörittämiseen. Yhdistyksen perustaa kohtuullisen yksinkertaisesti, tarvitaan säännöt, perustamiskokous ja muutama kuponki yhdistysrekisterin pitäjälle. Vuosittaista rutiinia tulee kirjanpidosta ja veroilmoituksesta. Pakollinen vuosikokous voidaan hoitaa sähköisesti. Olennaista on saada toiminta kuvattua siihen muotoon että sitä ei pidetä liiketoimintana.A-V kirjoitti:mutta neuvoisin perustamaan yhdistyksen pyörittämään ko. klubia ja klubin tukimaksun vaihtaisin yhdistyksen jäsenmaksuksi. Ei tarvis pelätä verottajaa tai muita komplikaatioita kun homman tekisi viralliseksi.
Reilut 10 vuotta sitten olin mukana perustamassa yhdistystä ja muutaman vuoden olen ollut toisen yhdistyksen hallituksessa. Voin haluttaessa esim. muotoilla yhdistyksen sääntöjä. Kirjanpidon hoitaminen olisi näppärintä hoitaa jonkun asian osaavan jäsenen toimesta, en usko että talous kestää tilitoimiston palveluiden käyttöä.
Yhdistyksen osalta on huomattava että päätökset tekee yhdistyksen hallitus ja monissa asioissa käytännössä puheenjohtaja. Jotenkin olisi siis luontevaa että Ari olisi puheenjohtaja. Toisaalta puheenjohtajan valinnasta päättää yhdistyksen kokous ja valituksi voi tulla kuka tahansa. Päätösvalta ei siis loppujen lopuksi ole kenelläkään yksittäisellä henkilöllä vaan yhdistyksen jäsenistöllä. Yrityksissä päätösvalta on omistajilla jolloin raha ratkaisee.