Kuution vesisäiliö, kestääkö jäätymisen?
Kuution vesisäiliö, kestääkö jäätymisen?
Moi,
eli mökillä on sellainen valkoinen 1000l vesisäiliö, kuution kokoinen, alumiiniverkko ympärillä. Sain sen joskus yhden kaverin työpaikan kautta.
Kestääköhän tuo jäätymistä miten? Osaisiko kukan sanoa?
Täytenä ei varmaan kestä, mutta jos jättää vaikka puolitäydeksi?
Tilanne on vaan se, että nytkin siellä on n.700l sadevettä, ja jos sen tyhjennän niin kaikki valuu saunan alle.. sauna kylläkin pilareilla, mutta silti.. ja olisihan se keväällä kiva jos olisi vähän vettä jo valmiina odottamassa kun paikan päälle menee.
eli mökillä on sellainen valkoinen 1000l vesisäiliö, kuution kokoinen, alumiiniverkko ympärillä. Sain sen joskus yhden kaverin työpaikan kautta.
Kestääköhän tuo jäätymistä miten? Osaisiko kukan sanoa?
Täytenä ei varmaan kestä, mutta jos jättää vaikka puolitäydeksi?
Tilanne on vaan se, että nytkin siellä on n.700l sadevettä, ja jos sen tyhjennän niin kaikki valuu saunan alle.. sauna kylläkin pilareilla, mutta silti.. ja olisihan se keväällä kiva jos olisi vähän vettä jo valmiina odottamassa kun paikan päälle menee.
Re: Kuution vesisäiliö, kestääkö jäätymisen?
Pönttö kestää, hana jäätyy ja hajoaa.
Tuli testattua joku vuosi sitten.
Tuli testattua joku vuosi sitten.
Okei, kiitti vinkistä. Ehkä paras vaan tyhjätä se varmuuden vuoksi, samalla vähän putsaa sitä.
Sen hanan taitaa kyllä saada irti, tai no ainakin sen muoviputken siitä..
Sen hanan taitaa kyllä saada irti, tai no ainakin sen muoviputken siitä..
-
wille.penttila
- Jäsen

kestää. Meillä ei edes hana hajonnut... testattiin viime talvena kun unohtu tyhjentää..
-
tessu
En kyllä talvea vasten jätä vettä minnekkään jollei sitä käytetä,jos ei heti halkea paikat niin jonai vuonna kyllä.
Meilläkin kahtena talvena yli -30 astetta kun pukkaa niin on vesilaiteet kovilla!
Meilläkin kahtena talvena yli -30 astetta kun pukkaa niin on vesilaiteet kovilla!
Meillä oli semmoinen halkinainen pytty tuossa liiterin nurkalla kun tähän muutettiin. Ilmeisesti jäätynyt halki. Sahasin kappaleiksi ja kierrätin 
Kari
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
"...and we'll raise up our glasses against evil forces,
singin': 'Whiskey for my men and beer for my horses!' "
Muistuuko kenellälään mieleen että mistä näitä hanoja kannattaisi lähteä etsimään? Halkesi viime talvena ja luulen tai ainakin keväällä uskottelin itselle että kyllä mä sen tyhjensin syksyllä...
Toisesta vastaavasta pöntöstä? Noitahan näkyy joillain työmailla yms aina välillä. Jos pelkän hanan ottaa niin sen saa ainakin pestyä hyvin.
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Mikko minulla on niitä hanoja saatavilla.
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.
En minä mikään utelias ole .... een
Hienoa, eipä sillä kiirettä ole kunhan ensi kesäksi. Tuunko hakemaan joku päivä vai olisko joku tapaaminen ajankohtainen ennen joulua?Markku&Rintsikka kirjoitti:Mikko minulla on niitä hanoja saatavilla.
-
Markku&Rintsikka
- Jäsen

Eiköhän ennen juhannusta ehditä..... 
Rintsikka asuja jo vuodesta 2005. Noin 200m2 kolmessa kerroksessa, on siinä sinkulla siivoamista.