Sammaleen poisto huopakatolta?
Sammaleen poisto huopakatolta?
Tarkoitus olisi laittaa vanhan piharakennuksen kattoa uusiksi laittamalla vanhan, ehjän (vielä) huopakaton päälle 2x2 koolaus ja niiden päälle ruoteet ja sitten pelti. Vanha katto on vaan toiselta lappeelta lähes kauttaaltaan sammaleen peitossa, mites sen sais helpoimmin poistettua? Onko kokemuksia?
-
ramirez
- Jäsen

- Kotisivu: http://www.helevetintunarit.com/
Re: Sammaleen poisto huopakatolta?
Jaa-a,painepesurilla jos pesisi niin varmasti jää vielä elossa olevaa materiaalia.
Mikäli omatunto ei kolkuta niin Roud Up käsittely ja kun sammal ruskistuu niin mekaaninen poisto.
Mikäli omatunto ei kolkuta niin Roud Up käsittely ja kun sammal ruskistuu niin mekaaninen poisto.
Ei kannata glyfosaattia lutrata tuohon, ei tehoa sammaleeseen eikä kortteisiin.ramirez kirjoitti:Mikäli omatunto ei kolkuta niin Roud Up käsittely ja kun sammal ruskistuu niin mekaaninen poisto.
http://www.lohja.fi/Liitetiedostot/Kaup ... slajit.pdf
Roundup ei siis valikoi kasveja vaan tehoaa kaikkiin lehtivihreätä sisältäviin kasveihin, sammalia ja kortteita lukuunottamatta.
Irtonainen pois lapiolla tai lastalla, sitten sammalsyöppöä niskaan ja lopuksi pesu. Sammaleen poistoon katolta löytyy omat aineensa rautakaupasta.
Painepesurilla rikkoo vaan sen huovan, kokeilin itse poistaa mökillä tiilikatosta sammalta painepesurilla, ei meinannut irrota millään. Noita myrkkyjä en oo itse testannut.
Painepesurilla rikkoo vaan sen huovan, kokeilin itse poistaa mökillä tiilikatosta sammalta painepesurilla, ei meinannut irrota millään. Noita myrkkyjä en oo itse testannut.
Kiitos vihjeistä, tietääpähän taas mitä ensi viikonloppuna tekee, ei muuta kuin lapio käteen ja katolle!
Kyllä se sammal kuollee ihan vain sillä että joutuu kuivaan paikkaan uuden katon alle!
Mitään myrkkyjä tai kemikaaleja ei tarvita. Harjalla vain huitaiset suurimmat sammalet pois.
Mitään myrkkyjä tai kemikaaleja ei tarvita. Harjalla vain huitaiset suurimmat sammalet pois.
Tai sitten Impregnumin Puhdas Katto niminen katon puhdistusaine. Toimii kuin häkä! Tai ainakin Värisilmässä kehuivat ja demokuvien perusteella tosi tehokas.
- vesahy
- Jäsen

Sammaleen poistosta en osaa mitään sanoa mutta minä edustan ehdottomasti sitä koulukuntaa, joka ei jätä vanhaa perskaa uuden katon alle. Kaikki vaan pois niin pitkälle, että kaikki lahonnut, mädännyt ja maatunut materiaali on saatu pois.
Minkä vuoksi on aina aikaa tehdä se uudelleen, muttei koskaan aikaa tehdä se heti kunnolla?
-
tohrytpois
- Uusi jäsen
- Kotisivu: www.tohrytpois.fi
Kun käyttää tuota AGS -ainetta sammaleen poistoon, niin ei omatunto soi. Ympäristöystävällistä ja erittäin toimivaa ainetta oli kun sitä olen käyttänyt.ramirez kirjoitti:Jaa-a,painepesurilla jos pesisi niin varmasti jää vielä elossa olevaa materiaalia.
http://www.tohrytpois.fi/Levan-homeen-s ... kaeisyaine