Mitä myrkkyä olette käyttäneet? Ja minkä merkkisiä on olleet sellaiset koiansat, joihin on oikeasti jäänyt tuholaisia?[/quote]
Mitähän myrkkyjä meillä oli, oli muurahaismyrkkyä Baycon? (ei kyllä puhuttu purkin kyljessä koiperhosista, mutta arvelin josko tappaisi nekin), sitten vaatehuoneenhan ja kaapit kävin läpi sellaisella vaahdolla. Vieläkin katonrajassa sitä vähän näkyy, vaikka tosiaan tuo myrkytys taisi olla maaliskuussa... En kyllä yhtään muista minkämerkkistä oli, mutta se oli ihan koiperhosille tarkoitettua.
Meillä niitä koiperhosia alkoi lennellä heti noiden koiperhoslaatikoiden lähettyvillä kun paketista avattiin:
http://kauppa.ruskovilla.fi/tuote/282 tuolta tilattiin ja muistaakseni tulivatkin yhden päivän jälkeen maksusta.
Minäkin ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä siitä, mitkä myrkyt oikeasti tappaavt noita koita... Kun ilmeisestikään nuo meidän eivät ainakaan ole tarpeeksi tehonneet...
Tai onko tässä vaiheessa sitten ainoa ratkaisu kutsua oikeasti se myrkytys jos nuo ötökät majailevat jossain rakenteiden säsällä... Eipä siinä taida omat myrkytykset auttaa. Vaikka tuon vaatehuoneen kun myrkytin niin todellakin sitä myrkkyä oli niin, että silmiä kirveli!!
Lähes päivittäin on meiltä yksi perhonen löytynyt. Yleensä kellarista?! Muutama yksilö on erehtynyt lentämään kissankuljetusboksiin, metalliseen häkkimalliin. Sinnepä ovat kuolleet kun eivät pois enää päässeet. Tänään kyllä löysin yhden perhosen vaatehuoneesta taas!

Tällä viikolla olin sinne kolme uutta koikuulapussia vaihtanut, mutta silti sinne mennyt. Se ei voi olla mahdollista, että olisivat missään vaatteissa tai liinavaatteissa enään, niiden on pakko olla rakenteissa! Ja muutenkin kun viimeaikoina näkynyt lähinnä kellarissa ja peräti pannuhuoneessa! Tietääkseni yleensä tykkäävät oleskella sen paikan lähettyvillä jossa toukat ja munat ovat...
Ja olen nyt vakuuttunut siitä, että ne vaatehuoneessa olleet toukat ovat tosiaankin turkiskuoriaisia olleet. Niitähän erimuotoisia mitä olen kellarista varsinkin paljon löytänyt ja sokeritoukiksi luullut. Nyt on ollut "kehittyneempiä" ja melkein aikuisen turkiskuoriaisen näköisiä. Yksi oli jäänyt yhteen ämpäriin jumiin ja oli melkein musta jo.. Todella erehdyttävästi olleet kyllä sokeritoukkien näköisiä! Siis kyllähän meillä niitäkin on mutta ajattelin josko ovat eri sukua.. Kylläkin löysin yhden ruskean toukan kellarin lattialta kierimästä, prkl jos se nyt sattuu olemaan vyöturkiskuoriainen ja niitä kohta täällä vilistää!! Kellarin seinällä on ollut semmoisia "karvaputkia" ja ne ovat ilmeisesti niitä toukankuoria...
Mikä muuten on "normaali"määrä sokeritoukkia? Siis sellainen, ettei välttämättä tarvitse ajatella heti olevan kosteusongelmia? Nyt öisin kun olen keittiöön mennyt ja valot päälle laittanut niin 1-3 toukkaa vuorokaudessa ollut pöydällä tai lattialla? Kannattaako tuommoisesta määrästä olla huolissaan? Sitä mukaanhan minäkin listin jokaisen ötökän minkä vaan kiinni saan.. Todennäköisestihän kissat pitää omalta osaltaan huolta tuosta ötökkäkannasta