Ongelmana on olohuoneen ja kattilahuoneen välinen palo-ovi. (joo, siis meillä on olohoneen nurkassa palo-ovi joka menee suoraan samassa kerroksessa olevaan kattilahuoneeseen).
Ovessa ei ole minkäänlaista lukkosysteemiä vaan se sulkeutuu saranoissa olevan mekanismin avulla, olisko siellä saranan sisällä joku jousi systeemi vai mikälie. Tämä ei kuitenkaan sulje ovea kovin tiiviisti ja kattilahuoneesta pääsee olohuoneen puolelle kattilahuoneen hajuja ja ääniä. Kokeilin jo kerran tiivistää karmit ihan normaalilla D-mallisella ikkunatiivisteellä mutta silloin ovi ei sulkeutunut kunnolla.
Minkälaisella tiivisteellä karmit saisi tiivistettyä ja minkälaisen mekanismin tuohon voisi väsätä että ovi voidaan sulkea tiiviisti?
Kattilahuoneen oven tiivistys
-
tessu
Re: Kattilahuoneen oven tiivistys
Jonkinmoinen mekaaninen salpa olis hyvä jos tiivisteen laittaa,sillä kun junttaa oven kiinni niin jopa jo tiivistekin painuu hieman kasaan.
Ittellä on kellarinpannuhuoneen ovessa normi työntösalpa,onkos se pannu teillä heti siinä oven takana?
Meinaan vaan että jos on yhtään käytävää niin voishan siihen tehdä toisenkin oven joka olis olohuoneenpuolella jos vaan turvaetäisyydet riittää.
Mulla kans tuli ovistahieman tiukat kun ne tiivistin,täytyypä kattoa salpalaite uuteen kohtaan!
Ittellä on kellarinpannuhuoneen ovessa normi työntösalpa,onkos se pannu teillä heti siinä oven takana?
Meinaan vaan että jos on yhtään käytävää niin voishan siihen tehdä toisenkin oven joka olis olohuoneenpuolella jos vaan turvaetäisyydet riittää.
Mulla kans tuli ovistahieman tiukat kun ne tiivistin,täytyypä kattoa salpalaite uuteen kohtaan!
Eikö normi palo-ovi sulkeudu "painovoimalla"...eli saranan vastepinnat on kaltevat,siis ei ole mitään kiristettävää jousta.
Kattila on heti oven takana joten tuplaovia ei mahdu. Pitääpä kiertää kaupat ja katsella osuisiko silmiiin sopivaa salpaa ja tiivistettä.tessu kirjoitti:Jonkinmoinen mekaaninen salpa olis hyvä jos tiivisteen laittaa,sillä kun junttaa oven kiinni niin jopa jo tiivistekin painuu hieman kasaan.
Voipi olla, en ole tutustunut noihin saranoihin tarkemmin. Pitääpä rakentaa tuohon kohtaan voimakkaampi painovoimakenttä niin ovi sulkeutuu paremminLimes kirjoitti:Eikö normi palo-ovi sulkeudu "painovoimalla"...eli saranan vastepinnat on kaltevat,siis ei ole mitään kiristettävää jousta.
Mitenkä palotarkastus . Minulla ei mennyt läpi kun puuttui palo-ovesta salpa . Tulipalon ja kaasujen paineet
työntää oven auki ? Minulle kävi normaali Lapinsalpa kellarissa , oven jousisaranat jaksaa vetää sen lukkoon .
työntää oven auki ? Minulle kävi normaali Lapinsalpa kellarissa , oven jousisaranat jaksaa vetää sen lukkoon .
Nyt kun otti silmän käteen niin huomasin että onhan tuossa paikka lukon kielelle. On kattilahuoneen puolella eli lukon pitäisi olla olla pintaan asennettava ja siihen pitäisi saada kahva oven läpi kiinni. Minkälaisia lukkoja noissa käytetään?
Kävin tänään ostamassa Abloyn pintaan asennettavan lukon, pienellä säätämisellä sen sai sopimaan. Paljon E-tiivistettä väliin ja on se nyt ainakin tiiviimpi kuin aikaisemmin.