Onko kenelläkään kokemuksia pikabetonista?
Onko kenelläkään kokemuksia pikabetonista?
Onko kenelläkään kokemuksia pikabetonista ja jos on niin kuinka suuriin aloihin olette käyttäneet. Meillä kun on tuo kylppäri sauna yms remppakäynnissä ja pitäisi mietiskellä noita valuja niin kuinkas tuo pikabetoni toimii? Eli pystyykö sen tilaamaan esim pumppuautosta vai onko se käsin väännettävä joka ämpäri.
On vaan meinaan talon ainoa pesutilat remontissa... Nyt meillä on vuokrattu suihkukaappi mutta jos tuo normaalibetoni kuivuu sen sentti per viikko niin eihän tässä sitä menoa edes jouluna kylvetä omassa saunassa. Eli jos on kokemuksia niin kaikki tieto ja arvelu on plussaa.
On vaan meinaan talon ainoa pesutilat remontissa... Nyt meillä on vuokrattu suihkukaappi mutta jos tuo normaalibetoni kuivuu sen sentti per viikko niin eihän tässä sitä menoa edes jouluna kylvetä omassa saunassa. Eli jos on kokemuksia niin kaikki tieto ja arvelu on plussaa.
kun sen pikabetonin (ainakin Fesconilla) käyttöaika on noin tunti, niin ei kai sitä saa pumppuautolla tuotua... menee letkut tukkoon.
mutta: lattiaa voi kyllä käyttää ennen tavallisen betonin lopullista kovettumistakin - kunhan sen verran odottelee, ettei jää jalanjälkiä.
suihkussa käynnistä se ei kärsi, saunan lämmityksessä harkinta mukana (vaikka lattiatasolla ei niin kuuma olekaan).
katso ohjeita linkistä
http://www.lohjarudus.fi
nillä on aika hyviä ohjeita ja vihjeitä - ja löytyy sieltä NP-betonikin, eli tavallista nopeammin kovettuva laatu (joka ei ole pikabetonia).
ja jos se valu tulee vanhan lattian päälle niin varmista tartunta ettei käy näin:
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/Su ... t/1362.htm
mutta: lattiaa voi kyllä käyttää ennen tavallisen betonin lopullista kovettumistakin - kunhan sen verran odottelee, ettei jää jalanjälkiä.
suihkussa käynnistä se ei kärsi, saunan lämmityksessä harkinta mukana (vaikka lattiatasolla ei niin kuuma olekaan).
katso ohjeita linkistä
http://www.lohjarudus.fi
nillä on aika hyviä ohjeita ja vihjeitä - ja löytyy sieltä NP-betonikin, eli tavallista nopeammin kovettuva laatu (joka ei ole pikabetonia).
ja jos se valu tulee vanhan lattian päälle niin varmista tartunta ettei käy näin:
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/Su ... t/1362.htm
Ei kokemusta pikabetonista, mutta kysymys suihkukaapista olisi. Olette vuokranneet suihkukaapin? Mistä, minkälaisen ja mitä maksaa, mihin sijoitettu? Kerropa hiukan, mikä on homman nimi.
Meillä on suihkutilojen remppaa siirretty ja siirretty, koska ajatus monen kuukauden suihkuttomuudesta ei houkuttele. Lapset varmaan tykkäis käydä monta kertaa viikossa uimahallissa, mutta missä välissä sitä remppaa sitten tekisi...
Vuokrattava suihkukaappi kuulostaa kätevältä.
Meillä on suihkutilojen remppaa siirretty ja siirretty, koska ajatus monen kuukauden suihkuttomuudesta ei houkuttele. Lapset varmaan tykkäis käydä monta kertaa viikossa uimahallissa, mutta missä välissä sitä remppaa sitten tekisi...
Vuokrattava suihkukaappi kuulostaa kätevältä.
tarkoitat varmaan pikabetonilla rapid- betonia ?
Sen kuivuminen ei mitään mahdottoman nopeaa ole verrattuna tavalliseen. (korjatkaa, jos olen väärässä) Ainoastaan betoni kovettuu huomattavasti nopeammin ja näin ollen saavuttaa lujuutensa aikaisemmin. Yleismaallinen betonin kuivuminen on 1cm/ viikko, jonka jälkeen se on valmis pintatöihin. (Näin minua valisti alalla 30 vuotta toiminut). Itse kellaria uusiessani päätin ottaa ulkopuolisen valamaan lattian (55 neliötä). Tuli kerralla kunnollinen, eikä tasoitetta mennyt kuin vajaa säkki. Kannattaa soittaa ja kysyä, että mitä kustantaa ja ota huomioon, että kotitalousvähennykset saa tästäkin hommasta.
Sen kuivuminen ei mitään mahdottoman nopeaa ole verrattuna tavalliseen. (korjatkaa, jos olen väärässä) Ainoastaan betoni kovettuu huomattavasti nopeammin ja näin ollen saavuttaa lujuutensa aikaisemmin. Yleismaallinen betonin kuivuminen on 1cm/ viikko, jonka jälkeen se on valmis pintatöihin. (Näin minua valisti alalla 30 vuotta toiminut). Itse kellaria uusiessani päätin ottaa ulkopuolisen valamaan lattian (55 neliötä). Tuli kerralla kunnollinen, eikä tasoitetta mennyt kuin vajaa säkki. Kannattaa soittaa ja kysyä, että mitä kustantaa ja ota huomioon, että kotitalousvähennykset saa tästäkin hommasta.
Re: Onko kenelläkään kokemuksia pikabetonista?
Onko näistä tullut lisää kokemuksia?
Tarjolla olis joku Fesconin pikabetoni ja Vetonit 6000.
Kumpi parempi?
Ja tietenkin se kiirus on kova.... ;)
Tarjolla olis joku Fesconin pikabetoni ja Vetonit 6000.
Kumpi parempi?
Ja tietenkin se kiirus on kova.... ;)
Saattaa olla että nuo pumppuautojen pikabetonit on eri tavaraa kuin rautakaupassa myytävät pikavalumassat. Veikkaisin että jämähtäisi myllyyn jos ois..
Ammattikäytössä nykypäivänä ei ole aikaa odotella kuivumisia sen vuoksi noita pikavalumassoja käytetään. Tuota kuuttatonnia olen joskus käyttänyt ja on aika hätäistä kamaa.
Ammattikäytössä nykypäivänä ei ole aikaa odotella kuivumisia sen vuoksi noita pikavalumassoja käytetään. Tuota kuuttatonnia olen joskus käyttänyt ja on aika hätäistä kamaa.
shit happens
-
HiljainenTimppa
- Jäsen

Eikös tuota pikabetonia käytetä pelkästään sen takia, että saadaan isommilla työmailla muottikalusto nopeammin kiertoon. Pikabetoni siis saavuttaa tarvittavan lujuuden nopeammin kuin "normaali betoni" jonkin kemiallisen lisäaineen vuoksi. Eli periaatteessa tällaiselle Pertti Perusvalajalle siitä ei ole mitään ihmeempää hyötyä. Ei tämäkään betoni siis kuivu sen nopeampaa kuin muutkaan lujittuu vain.
Jos itse mylläilee, niin juurikin tuo 6000 tai 5000 on hyvää kamaa. Nuo kestävät astumisen jo illalla tai viimeistään seuraavana aamuna. Muistaakseni Vetoniitti lupasi, että 5- ja 6-tonninen ovat vesieristyskuivia parin viikon jälkeen, mutta tääkin riippuu siis olosuhteista. Ei varmaankaan kuivahda tuota tahtia viidakossa. Kunhan tuossakin vaan muistaa sen, ettei pistä betonilaattaa kahden muovin väliin.
Jos itse mylläilee, niin juurikin tuo 6000 tai 5000 on hyvää kamaa. Nuo kestävät astumisen jo illalla tai viimeistään seuraavana aamuna. Muistaakseni Vetoniitti lupasi, että 5- ja 6-tonninen ovat vesieristyskuivia parin viikon jälkeen, mutta tääkin riippuu siis olosuhteista. Ei varmaankaan kuivahda tuota tahtia viidakossa. Kunhan tuossakin vaan muistaa sen, ettei pistä betonilaattaa kahden muovin väliin.
Vetonit 6000 käytettiin meillä noin 4 m2 tilaan, kun tila piti saada nopeasti valmiiksi. Käsipelillä homma hoidettiin ja kolmantena päivänä oli vesieristeet päälle vedettynä.
-
jwallenius
- Uusi jäsen
Meillä käytettiin ´muistaakseni tuota fesconin pikabetonia 6m2 kylpyhuoneen lattiaan. Kolme miestä oli tekemässä, yksi väänsi seosta koko ajan ja kaksi laittoivat ja tasoittivat lattian. kun tekijät olivat ammattimiehiä, homma kävi näppärästi ja jälki oli hyvää, mutta itse en olisi moiseen uskaltanut ryhtyä kun siinä täytyy tietää mitä ja miten tekee. Valu oli paksuimmasta kohdasta 5cm(yläkerran kph) ja senkin kuivuminen normaalilla betonilla olisi kestänyt tolkuttoman kauan. varsinkin kun meillä oli jo aikataulu mennyt umpeen ja piti päästä muuttamaan! Mutta näin se hoitui...