Asumme tällaisessa 1920 -luvulla rakennetussa hirsitalossa, joka on mitoiltaan hyvin lähelle rintamamiestalon luokkaa. Tarkoituksena olisi nyt rakentaa täysin rakentamattomaan vinttiin 2 huonetta sekä portaat yläkertaan. WC:tä yläkertaan ei siis tule, ainoastaan nuo kaksi huonetta.
Kiinnostaisi tietää, minkälaisilla budjeteilla muut ovat vastaavanlaisia projekteja toteuttaneet. Myös mahdolliset linkit joissa vastaavista projekteista on hyviä kuvia kiinnostavat (yritin haulla, mutta en oikein löytänyt).
Portaat on tarkoitus tehdä itse puusta. Huoneiden sivuille jätän kylmät sivuvintit. Eristepaksuudeksi tulee 25 cm ja eristys on tarkoitus teettää ekovillalla märkäpuhalluksena. Ainoastaan tässä puhalluksessa ja sähkötöissä olisi tarkoitus käyttää ulkopuolista työvoimaa. Rakenteet olisi tarkoitus tehdä hengittävinä ilman koneellista ilmanvaihtoa. Pintaan tulisi paneelia sekä puukuitulevyä tapetoituna/maalattuna,sähköt pintavetoina. Lattioiksi lautalattiat.
Piirrustuksista / vastaavan mestarin palkkioista saan pian tarjouksen, myös lupien hinnan olen selvittänyt. Lähinnä kiinnostaisi tietää, kuinka paljon näiden vinttiprojektien käytännön toteutuksiin on rahaa käytetty.
Kylmä vintti huoneiksi
-
Hirsinööri
- Jäsen

Re: Kylmä vintti huoneiksi
Unohda noi mestariin ja lupiin menevät rahat, ni tulee jo iso säästö (eikai en minä rikokseen yllytä).
70-100e/m2
70-100e/m2
Pahinta on toimelias tietämättömyys.
-
kakluuni
- Jäsen

"Unohda noi mestariin ja lupiin menevät rahat, ni tulee jo iso säästö (eikai en minä rikokseen yllytä).
70-100e/m2"
Näin 1.4. voi tuollaisenkin neuvon antaa
70-100e/m2"
Näin 1.4. voi tuollaisenkin neuvon antaa
kakluuni kirjoitti:" (eikai en minä rikokseen yllytä).
Juu just sitä.
shit happens
-
puusuutari
- Jäsen

- Kotisivu: http://puusuutari.blogspot.com/
Remonttihinnat on aika tapauskohtaisia, ja itse kun teet, niin hinta muodostuu lähinnä materiaaleista. Lasket vaan materiaalintarpeen neliöinä ja eristeet kuutioina ja kalusteet ja muut. Sitten kysyt kaupasta hintoja.
Hirsikorjaaja, korjausrakentaja, remonttikirvesmies.
Notta jos on itse tarkoitus tehdä niin joutuu kuitenkin itse selvittämään materiaalien määrät ja mahdolliset materiaalivaihtoehdot.
Nettikaupoista löytyy sitten hintoja,kyllä niillä alkuun pääsee. Uskoisin että kivijalkarautakaupasta saa halvemmalla kunhan hoitaa
ostot myyjän ja rakentajatilin kautta.
Lupa-asioista juuri oli tällä foorumilla keskustelua ja kovasti ostajat moitiskeli kun oli luvattomia rakennelmia ja kaupat jumissa myyjän
hakiessa lupia jälkikäteen.
Mahdollisen purkujätteen käsittelyyn kannattaa budjetoida jotakin.
Joitain työkalujakin on hyvä olla ihan itselläkin.
Nettikaupoista löytyy sitten hintoja,kyllä niillä alkuun pääsee. Uskoisin että kivijalkarautakaupasta saa halvemmalla kunhan hoitaa
ostot myyjän ja rakentajatilin kautta.
Lupa-asioista juuri oli tällä foorumilla keskustelua ja kovasti ostajat moitiskeli kun oli luvattomia rakennelmia ja kaupat jumissa myyjän
hakiessa lupia jälkikäteen.
Mahdollisen purkujätteen käsittelyyn kannattaa budjetoida jotakin.
Joitain työkalujakin on hyvä olla ihan itselläkin.