pohjaveden korkeus..

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
voiettä
Jäsen
Jäsen

pohjaveden korkeus..

Viesti Kirjoittaja voiettä »

Tuossa kun tuonne pihasaunaan laskettelen vesiä omasta kaivosta niin kuvittelin jo joulun tienoissa et vedet ois vähissä ku välillä uupuui tuo tulo. nyt ne on..kesällä saa kaivosta n, 4m3 vettä helposti yhdellä kertaa ja nyt on o,5m3 tiukassa jo :shock: ykkös pohjavesi alueella asutaan. mites muilla! onko kaivot missä kunnossa?
Päre
Uusi jäsen

Re: pohjaveden korkeus..

Viesti Kirjoittaja Päre »

Nyt kun kysyit niin juuri keskiviikko aamuna pumppu haukkas tyhjää... :evil:
tessu

Viesti Kirjoittaja tessu »

Jep Hollolassa olen minäkin,en ole pakkasella uskaltanu kaivoihin kurkkia ettei pakkanen sinne pure,mut arvelen että ALHAALLA on kun ei syksyllä satanu paljon mitään.
Tää ei kyllä ole pohjavesialuetta mut on sitä kaivoissa vaan ollu,kesällä tosin joutu tekee keinovettä eli pumppaamaan joesta maastoon niin imeyty kaivoihin,nyt ollaan kyllä ihan pikkasen voitonpuolella kun alkaa pakkaset jo helpottaa mutta en huokase vieläkään,sitten vasta kun vettä sataa ja lumet sulaa.
Miten lie ens kesä ? jos on kuiva niin jee jee tämä lumi kun sulaa niin se haihtuu tonne maahan kun se niin kuiva on.
Ves_ku
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ves_ku »

Taitaa se vesi aika syvällä olla kun ei salaojissakaan yhtään lorise. Noi mun ojat kun oikeesti hoitaakin sitä virkaansa, eli pitää pohjaveden pinnan hallinnassa. Toisinsanoen normaalisti vesi on ilman salaojia kellarin lattialla ja nyt ainakin puoli metriä alempana vaikka salaojia ei olisi.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
voiettä
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja voiettä »

tessu kirjoitti:Jep Hollolassa olen minäkin,en ole pakkasella uskaltanu kaivoihin kurkkia ettei pakkanen sinne pure,mut arvelen että ALHAALLA on kun ei syksyllä satanu paljon mitään.
Tää ei kyllä ole pohjavesialuetta mut on sitä kaivoissa vaan ollu,kesällä tosin joutu tekee keinovettä eli pumppaamaan joesta maastoon niin imeyty kaivoihin,nyt ollaan kyllä ihan pikkasen voitonpuolella kun alkaa pakkaset jo helpottaa mutta en huokase vieläkään,sitten vasta kun vettä sataa ja lumet sulaa.
Miten lie ens kesä ? jos on kuiva niin jee jee tämä lumi kun sulaa niin se haihtuu tonne maahan kun se niin kuiva on.
imeytteletkö siellä porvoonjoen latvoilla niitä vesiä corttiinan pyörän alle? jos niin oon tainnu pihassakin joskus pyärähtää :-D
arise
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja arise »

Ei hääviseltä tosiaan pohjavesitilanne näytä: http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=125281
Vastaa Viestiin